GAAAAHHHH!!!

Att allt ska vara så krångligt med myndigheter!

Är just nu "i åtgärd" på arbetsförmedlingen, trots att jag bad att få vänta med starten ett par veckor eftersom jag dribblade fyra aktiva jobbansökningar med tester och intervjuer hit och dit och inte riktigt har tid att sitta på föreläsningar om hur man skriver CV, och anmäler sig hos rekryteringsbyråer och bemanningsföretag.

Är dessutom kommunpolitiker numera och behövde då gå på möte två eftermiddagar. Anmäler detta så att det ska registreras korrekt så att jag inte får dubbel ersättning. "Pling" lät det i telefonen strax före midnatt. VARNING FÖR OGILTIG FRÅNVARO.
Så nu har jag fått ägna morgonen åt att försöka få insatsföretaget att rätta sin frånvaroanmälan och att försöka få kontakt med AF för att ta bort varningen.

Jag har inte tid med sån skit, eftersom ett av de fyra jobben faktiskt ledde till anställning. Men AF är ju så stelbenta, så jag måste dessutom söka jobb även i mars, trots att jag börjar mitt nya jobb 13 mars. Hittade iallafall två kompisar med personalansvar jag kunde skicka spontanansökan till så att de kan tacka nej, men skulle behöva ett par till för att göra dem nöjda. Det är verkligen jobbigt att skicka in sånt där dumt.

Så, nu har jag fått avreagera mig.
Det ska bli så skönt att börja jobba och slippa sådant trams.
 
Redigerat:
  • Ledsen
  • Wow
  • Älska
Igen och 8 till
  • Laddar…
GAaaaaaAAaaaAaAhhhh!!!1

Behöver fortfarande byta halvljuslampa på ena sidan. Den andra sidan funkar efter byte (men där lyser inte lampan då ljusreglaget vridits till nattläge och tändningen är av). Den första sidan har kvar sin gamla lampa eftersom den nya lampan RAMLADE MELLAN ARMATUREN OCH HJULHUSET! och inte går att hitta.

Får väl köra omvägen om lampaffären imorgon bitti igen.
 
  • Ledsen
Dilato och 2 till
  • Laddar…
galento
Redigerat:
  • Ledsen
Igen och 2 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
GAaaaaaAAaaaAaAhhhh!!!1

Behöver fortfarande byta halvljuslampa på ena sidan. Den andra sidan funkar efter byte (men där lyser inte lampan då ljusreglaget vridits till nattläge och tändningen är av). Den första sidan har kvar sin gamla lampa eftersom den nya lampan RAMLADE MELLAN ARMATUREN OCH HJULHUSET! och inte går att hitta.

Får väl köra omvägen om lampaffären imorgon bitti igen.
Ingen fara, du hittar den lagom tills du har monterat dit den nya..
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
Nette och 4 till
  • Laddar…
Ja, säkraste sättet att hitta nåt man har tappat bort är att köpa en ny likadan pryl. Det är väl därför det finns öppet köp?
 
  • Gilla
Igen och 1 till
  • Laddar…
N
Anna_H Anna_H skrev:
GAAAAHHHH!!!

Att allt ska vara så krångligt med myndigheter!

Är just nu "i åtgärd" på arbetsförmedlingen, trots att jag bad att få vänta med starten ett par veckor eftersom jag dribblade fyra aktiva jobbansökningar med tester och intervjuer hit och dit och inte riktigt har tid att sitta på föreläsningar om hur man skriver CV, och anmäler sig hos rekryteringsbyråer och bemanningsföretag.

Är dessutom kommunpolitiker numera och behövde då gå på möte två eftermiddagar. Anmäler detta så att det ska registreras korrekt så att jag inte får dubbel ersättning. "Pling" lät det i telefonen strax före midnatt. VARNING FÖR OGILTIG FRÅNVARO.
Så nu har jag fått ägna morgonen åt att försöka få insatsföretaget att rätta sin frånvaroanmälan och att försöka få kontakt med AF för att ta bort varningen.

Jag har inte tid med sån skit, eftersom ett av de fyra jobben faktiskt ledde till anställning. Men AF är ju så stelbenta, så jag måste dessutom söka jobb även i mars, trots att jag börjar mitt nya jobb 13 mars. Hittade iallafall två kompisar med personalansvar jag kunde skicka spontanansökan till så att de kan tacka nej, men skulle behöva ett par till för att göra dem nöjda. Det är verkligen jobbigt att skicka in sånt där dumt.

Så, nu har jag fått avreagera mig.
Det ska bli så skönt att börja jobba och slippa sådant trams.
Efter 20 års regelbundna försök så har pensionsmyndigheten äntligen fått min adress rätt.
Svenska myndigheter fungerar utmärkt.

Nu ska jag bara lyckas övertyga Amf.
Dom tycker dock att jag ska skicka en bild av mitt pass över vanlig e-post så att dom säkert vet att det är jag.
Att dom kan kolla mina uppgifter med folkbokföringen som har mina rätta uppgifter hjälper inte.
Jag bor i Finland så kan inte logga in med bankkoder.
 
  • Gilla
Igen
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Är just nu "i åtgärd" på arbetsförmedlingen, trots att jag bad att få vänta med starten ett par veckor eftersom jag dribblade fyra aktiva jobbansökningar med tester och intervjuer hit och dit och inte riktigt har tid att sitta på föreläsningar om hur man skriver CV, och anmäler sig hos rekryteringsbyråer och bemanningsföretag.
Med risk att gå OT i min egen tråd och att fråga för privata saker:

Överreagerar du inte på det här? Formkraven verkar vara att man ska söka ett halvdussin jobb i månaden, på två veckor få ur sig en rapport, gå på något möte samt svara i telefon. Och gör man inte det kan man få en varning eller bli av med någon enstaka dags ersättning.

Ta varningen och gå vidare i livet. Jobb verkar du ju lösa ändå.

Jag kan förstå att AF känns ineffektiv och meningslös och håller med om att man som etablerad på arbetsmarknaden skulle kunna få någon månad på sig själv att lösa saken utan deras inblandning, men som skattebetalare är jag också glad att det är visst fokus på att man anstränger sig.
 
  • Gilla
  • Arg
Dublin och 2 till
  • Laddar…
GAAAAAAHH! Över att man har denna bild som koppling på överfallet, och som inte visar något som helst relevans på att mannen ler åt just denna händelse. Men har man för avsikt att polarisera och påbygga hat, så klart det fyller en funktion i dess ändamål. GAAAAAAAAAAAAAAHHHH!
https://twitter.com/swedish_swedop/status/1631368108333039616
 
  • Gilla
Nilstyko och 2 till
  • Laddar…
galento
Noramasen Noramasen skrev:
GAAAAAAHH! Över att man har denna bild som koppling på överfallet, och som inte visar något som helst relevans på att mannen ler åt just denna händelse. Men har man för avsikt att polarisera och påbygga hat, så klart det fyller en funktion i dess ändamål. GAAAAAAAAAAAAAAHHHH!
[länk]
Försökte få till länken som du men det gick bättre nu. Nej den mannen har väl ingen
relevans till händelsen men bra att man visar gärningsmannen till såna dåd oavsett
etnicitet även om en del tycker det är rasism , vilket det inte är.
 
  • Gilla
big mike och 1 till
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
GAAAAAAHH! Över att man har denna bild som koppling på överfallet, och som inte visar något som helst relevans på att mannen ler åt just denna händelse. Men har man för avsikt att polarisera och påbygga hat, så klart det fyller en funktion i dess ändamål. GAAAAAAAAAAAAAAHHHH!
[länk]
Trollkonton will be trollkonton.
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag kan förstå att AF känns ineffektiv och meningslös och håller med om att man som etablerad på arbetsmarknaden skulle kunna få någon månad på sig själv att lösa saken utan deras inblandning, men som skattebetalare är jag också glad att det är visst fokus på att man anstränger sig.
Grejen är ju att om jag inte hade sagt något hade ingen troligen reagerat och jag hade varit 500 kronor rikare. Men nu ville jag vara ärlig och säga att jag under dessa 4 timmar inte söker jobb och därför inte ska ha pengar från dem. Så genom att göra allt jag kan för att undvika att vara kriminell blir jag kriminell. För att de påstår att jag inte ansökt om ledighet i förväg, fast jag gjort det, bara inte på det sätt de tänkt sig eftersom min handledare inte instruerade mig om hur AF vill att man ansöker om ledighet. För hon trodde att hon gjorde rätt och det säger EN av AF:s handläggare också att hon gjort. Har fått svar från tre olika (vara två har samma ovanliga namn, men det måste vara två personer för svaren är helt olika).

Synd att deras rekryteringsenhet är så långsam annars hade det varit där jag fick jobb och då hade jag kunnat lösa problemen åt dem.
 
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
Du glömde Gaaaahhh.
 
Anna_H Anna_H skrev:
Synd att deras rekryteringsenhet är så långsam annars hade det varit där jag fick jobb och då hade jag kunnat lösa problemen åt dem.
Det hade nog tagit 3-5 år, AF är en av de långsammaste myndigheterna jag varit med om och då har jag inte direkt höga förväntningar på myndigheters IT-avdelningar...
 
  • Gilla
Anonymiserad 156538 och 2 till
  • Laddar…
N Nyikåk skrev:
Det hade nog tagit 3-5 år, AF är en av de långsammaste myndigheterna jag varit med om och då har jag inte direkt höga förväntningar på myndigheters IT-avdelningar...
Segt är det iallafall. Ansökte i december. Haft tre intervjuer, gjort tester, lämnat referenser.
Så ringde de i tisdags, berättade att de tyvärr tvingas avbryta sin rekrytering och lägga ut en ny annons (en massa avdelningar har alltså gått ut med en gemensam annons för att anställa 15-20 personer) eftersom de inte hittat rätt personer. De önskade dock att jag skulle söka igen, för de är väldigt intresserade, men kan pga reglerna inte anställa någon på gamla annonsen och sedan gå ut med en ny eftersom de som missat någon av annonserna då kan överklaga. Hon lät uppriktigt besviken. Det var enheten för Inköp som ville ha mig, och deras inköp handlar om just inköp av utbildningar, coacher mm.
Ironiskt.

Nu blev det sprängämnen istället

KABOOM!
 
  • Gilla
  • Älska
Dilato och 6 till
  • Laddar…
Fairlane
Trädgård, skadat staket lutar mot murad kolonn, övergivna krukor, övergivet och försummat område, molnig dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gaaaahhhh!
Inatt har det blåst ordentligt
 
  • Wow
  • Ledsen
Klass0n och 18 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.