1 662 228 läst ·
17 812 svar
1662k läst
17,8k svar
GAAAAHHHH!!!
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 217 inlägg
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 647 inlägg
Alltså jag skickade ett mail igår till Jämtkraft och frågade varför jag inte fått någon sms-avisering om pågående avbrott i min by som jag upptäckte av en slump för att mina kameror låg nere. Som en gammal kundservice-ninja blir man smått fascinerad/förfärad/irriterad över såna här svar:
Varför inte lite ödmjukt erkänna att driften missade att trycka iväg avisering till berörda kunder?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Varför inte lite ödmjukt erkänna att driften missade att trycka iväg avisering till berörda kunder?
Men va, på riktigt???B Bästerortarn skrev:Alltså jag skickade ett mail igår till Jämtkraft och frågade varför jag inte fått någon sms-avisering om pågående avbrott i min by som jag upptäckte av en slump för att mina kameror låg nere. Som en gammal kundservice-ninja blir man smått fascinerad/förfärad/irriterad över såna här svar:
[bild]
Varför inte lite ödmjukt erkänna att driften missade att trycka iväg avisering till berörda kunder?
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 647 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 217 inlägg
Renoverare
· Uppsala
· 2 171 inlägg
Gaaahh för personer som inte kan skilja på "är jag rädd" och "är jag rädd för".B Bästerortarn skrev:Alltså jag skickade ett mail igår till Jämtkraft och frågade varför jag inte fått någon sms-avisering om pågående avbrott i min by som jag upptäckte av en slump för att mina kameror låg nere. Som en gammal kundservice-ninja blir man smått fascinerad/förfärad/irriterad över såna här svar:
[bild]
Varför inte lite ödmjukt erkänna att driften missade att trycka iväg avisering till berörda kunder?
Renoverare
· Uppsala
· 2 171 inlägg
Målaren anser väl att det inte är dennes ansvar och spacklar på...Henningelvis skrev:
Påpekade detta för målarfirman som förelår att man sätter upp mer skit för att dölja detta, istället för att göra om och göra rätt.... Så nu har jag kastat ut dom och gör rätt själv istället..
sa jag GAHHH, förresten !?
3.5 Skarvremsa AMA Hus 14 LCS Till skarvspackling på gipsskivor ska alltid pappersremsa användas. Pappersremsan har en bredd av ca 50 mm och kan vara perforerad. Remsan ska ha de egenskaper som krävs enligt EN-13963:2005 för iläggning och armering av spackelfogen främst med avseende på brottstyrka och dimensionsstabilitet. Vid ett dragtest ska remsans vidhäftning mot underlaget vara så stark att den delaminerar. OBS att remsan har en fram och en baksida och
Ovanstående är saxat från YBG.
Googlar du skarvremsa på målad yta hittar du flera länkat till färgfabrikanter eller tillverkare av måleriverktyg, alla verkar peka på pappremsan.
Ovanstående är saxat från YBG.
Googlar du skarvremsa på målad yta hittar du flera länkat till färgfabrikanter eller tillverkare av måleriverktyg, alla verkar peka på pappremsan.
Det går också att limma pappremsan mot underlaget med väv-/våtrumslim om man fyller fogen med spackel först. Då sitter remsan som berget (det är också lättare för mindre erfarna än att försöka spackla in remsan - läs mig
)

