1 658 204 läst ·
17 767 svar
1658k läst
17,8k svar
GAAAAHHHH!!!
Ja, jag har haft Zomig Nasal på recept flera år. Första uttaget av 18 st. går loss på runt 1600 kr (om jag minns rätt), redan andra uttaget är rabatterat och tredje uttaget blir gratis få man åker i taket för högkostnadsskyddet.
Smaken i svalget av dem är inte något vidare, nej, men jag brukar ta lite munskölj (Listerin, eller vad det nu heter) och gurgla om det blir alltför hemskt.
Föredrar nog den beska smaken i halsen alla dagar i veckan om bara migränen släpper...
Smaken i svalget av dem är inte något vidare, nej, men jag brukar ta lite munskölj (Listerin, eller vad det nu heter) och gurgla om det blir alltför hemskt.
Föredrar nog den beska smaken i halsen alla dagar i veckan om bara migränen släpper...
Mja, det är en sanning med modifikation och något de säger på apoteket för att Alvedon är rekommenderat framför starkare mediciner med värre "risker".richardtenggren skrev:
Även spänningshuvudvärk t.ex. avhjälps med Sumatriptan. Jag har recept från neurolog för Zomig Nasal för migrän och spänningshuvudvärk, och det är det enda som hjälper.
Det är knappast nåt nytt. Så har det varit så länge dessa förbannade 2+1-vägar funnits.M Myckling skrev:GAAAAAAAAHHHHH!!! 60 mil på E4 idag och så frustrerad över hur det blivit vid omkörningar vid 2+1 väg. Jag fick lära mig att man kör om snabbt och effektivt men idag segar sig folk förbi så de knappt hinner förbi medan det är dubbelfil. Även om (de borde) se att det ligger fler bakom som också vill komma förbi. Men nejdå, sakta sakta och 2 km/h snabbare än den som ska passeras. Och som det inte räcker så ska det gärna bromsas när man till sist kommit förbi.
Vad hände med att trycka på och snabbt köra om och skapa en rejäl lucka till den omkörda?? Handlar det om en generationsfråga där dagens yngre inte fått lära sig omkörning på 1+1 vägar??
GAAAAAHHHHH igen. Jag börjar bli en grinig gubbe.![]()
Har du varit i ett onlinespel i mer än 5minuter utan att bli utsatt för ett "verbalt sexuellt ofredande" är det nog ett fall för Guniess rekordbok.K Kirre2 skrev:
Ordförrådet hos tonåringar med bristande impulskontrol lämnar visst utrymme för förbättring.
Tiden innan så när man drog husvagn så väjade man ut på vägrenen och släppte förbi bilar som körde fortare, långtradarna kunde dock inte göra så eftersom vägrenen inte hade tillräcklig bärighet. Sedan skapade man 2 +1 vägar och då räckte det med att man målade linjer och satte staket så bar helt plötsligt vägrenen. Skumt fenomen.K Kirre2 skrev:
GAAAHHHH!
Tog bilen till jobbet för en gång skull men kommer bara några hundra meter innan bilen hackar och stannar mitt i en fyrvägskorsning! Lyckas backa och försöker två gånger igen men samma sak händer. Bilen stinker diesel och går illa och det går inte att köra den så jag ringer mannen som kommer på tio minuter och då går bilhelv**et igen! Förmodligen bara lite isbildning i tanken enligt mannen men fick lite panik och andra bilister måste undrat varför jag backade fram och tillbaka i korsningen
Tog bilen till jobbet för en gång skull men kommer bara några hundra meter innan bilen hackar och stannar mitt i en fyrvägskorsning! Lyckas backa och försöker två gånger igen men samma sak händer. Bilen stinker diesel och går illa och det går inte att köra den så jag ringer mannen som kommer på tio minuter och då går bilhelv**et igen! Förmodligen bara lite isbildning i tanken enligt mannen men fick lite panik och andra bilister måste undrat varför jag backade fram och tillbaka i korsningen
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 650 inlägg
GAAAAAAAH!
Vem i helvete tyckte detta var ett bra sätt att låta en välja?!
Tydligen finns det data uppåt med..
Så nu sitter jag med en massa linser på +4 när jag ska ha -4...
Vem i helvete tyckte detta var ett bra sätt att låta en välja?!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tydligen finns det data uppåt med..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så nu sitter jag med en massa linser på +4 när jag ska ha -4...
I-landsGAAAAAAH!!
När torktumlaren envisas med att, med magisk precision, rulla ihop lakanen till en stor kompakt rulle. Där ytterskikten är torra men innerkärnan fortfarande fuktig. Inte sällan lyckas den dessutom stoppa in örngott inuti påslakanet innan den börjar rulla hela paketet. GAAAH!
Maskinen, en några år gammal LG, ska rimligen variera höger/vänstervarv på trumman. Men icke!
GAAAH
När torktumlaren envisas med att, med magisk precision, rulla ihop lakanen till en stor kompakt rulle. Där ytterskikten är torra men innerkärnan fortfarande fuktig. Inte sällan lyckas den dessutom stoppa in örngott inuti påslakanet innan den börjar rulla hela paketet. GAAAH!
Maskinen, en några år gammal LG, ska rimligen variera höger/vänstervarv på trumman. Men icke!
GAAAH