1 658 668 läst ·
17 773 svar
1659k läst
17,8k svar
GAAAAHHHH!!!
så har det väl varit länge eller alltid. Man kanske skulle kräva att främst påslakanet skulle gå att stänga så man slapp bli av med strumpor och annantM MasMats skrev:I-landsGAAAAAAH!!
När torktumlaren envisas med att, med magisk precision, rulla ihop lakanen till en stor kompakt rulle. Där ytterskikten är torra men innerkärnan fortfarande fuktig. Inte sällan lyckas den dessutom stoppa in örngott inuti påslakanet innan den börjar rulla hela paketet. GAAAH!
Maskinen, en några år gammal LG, ska rimligen variera höger/vänstervarv på trumman. Men icke!
GAAAH
Det finns lösningar, dock ej "svensk standard". Exempel: https://www.zarahome.com/se/rea/sov...1020297531p332263067.html?colorId=500&ct=trueträhandtag skrev:
Inga problem med att täcket kryper ur påslakanet.
(Sorry OT)
GAAAHHH!!
Fick 2 fina bordslampor i Dansk design från jobbet i julklapp ( Dyberg Larsen)
Givetvis var det ingen glödlampa med, och dessutom är det G9 infattning.
Vem fan har G9 lampor hemma ?? Inte jag iaf.
Sen då hitta G9 LED med rätt spridning, modellen på denna lampa bygger ju på en halogenglödlampa som sprider ljuset år alla håll.
Slutar väl som vanligt att man köpt 10 lampor dyrt men fortfarande inte hittat nån som lyser rätt.
Har sen tidigare samma problem med min kökslampa av samma typ, nu har jag en lampa som lyser nästan rätt, men den går inte att dimmra.
Sen då hitta G9 LED med rätt spridning, modellen på denna lampa bygger ju på en halogenglödlampa som sprider ljuset år alla håll.
Slutar väl som vanligt att man köpt 10 lampor dyrt men fortfarande inte hittat nån som lyser rätt.
Har sen tidigare samma problem med min kökslampa av samma typ, nu har jag en lampa som lyser nästan rätt, men den går inte att dimmra.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 653 inlägg
Hög igenkänning på det, köpte pendellampor som tydligen skulle ha G9, är designade för halogen, men gjorda i plast med varningstexten "endast LED"...Isakare skrev:
GAAAHHH!!
[bild]
Jag letar än efter en källa som inte sticker utanför armaturen...
Jag ersatte 9st G9 20 watt i taklampan till dessa: https://www.biltema.se/bygg/belysni...por/spotlights/led-lampa-g9-dimbar-2000040476
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 653 inlägg
Hehe håller ej med…krävs bara lite mer Tid & Tålamod för att testa å hitta lämpliga Led-ersättningslampor som har rätt färgtemp och styrka (alla led är inte Skolbespisningsljus eller kräver glasögon med blåtonsfilter…frun har lätt för migrän)
och som passar ihop med den nya dimmer man behöver som behöver passa med det nya "drivdon" som krävs. Inga problem alls, bara lite tid, tålamod och pengar...Roga1337 skrev:
Undrar varför demouppställningarna på ställen som Ikea och Bauhaus i princip aldrig fungera acceptabelt. Antar de har för lite tid, tålamod och pengar för att pröva ut fungerande kombinationer av prylar.
Men... tittade du inte på vad du hade i varukorgen innan du betalade? Tittade du inte på orderbekräftelsen?13th Marine skrev:
Du bör ha 14 dar på dig att returnera, och jag tror säljaren är tillmötesgående vad gäller ev returkostnad, du blir bara ytterligare en pinne i statistiken
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 653 inlägg
Jag kikade mest på att siffrorna blev rätt och tänkte inte på att även långsynta kan ha linserS sunqan skrev:
Tyvärr beställt för att tag sedan, så det är nog hopplöst att skicka tillbaka