1 745 216 läst ·
19 155 svar
1745k läst
19,2k svar
GAAAAHHHH!!!
Husägare
· Jönköping
· 6 025 inlägg
GAAAAAAHHH!!!
Förardörrjäveln på Subban har gått i baklås. Får orma mig in från passagerarsidan och trots jag vet det så blir det ett nytt GAAAHH! varje gång man ska ut ur bilfan eftersom man ändå först försöker öppna dörrhelvetet och återupplever ögonblicket. Jaja, ut och svära och försöka få upp fanskapet.
Förardörrjäveln på Subban har gått i baklås. Får orma mig in från passagerarsidan och trots jag vet det så blir det ett nytt GAAAHH! varje gång man ska ut ur bilfan eftersom man ändå först försöker öppna dörrhelvetet och återupplever ögonblicket. Jaja, ut och svära och försöka få upp fanskapet.
Hur reagerar du när forumet publicerar artikel med "16.000 småhus" funderar du på om det är 16 eller 16 000 hus som avses?Alfredo skrev:
Jag tänker GAAAHHH, hur svårt kan det vara att korrekturläsa innan publicering.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 24 064 inlägg
Skriver någon 16,000 småhus är det ett analt sätt att skriva 16. Skriver man 16.000 är det en rimlig form att skriva sextontusen. I synnerhet i flödande text där man själv inte kan styra över radbrytningar och där det är svårt att använda fasta mellanslag. Det är sen gammalt.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 431 inlägg
Det är sedan gammalt att kreti och pleti skriver med amerikansk ”,” som tusentalsavgränsare men framför allt ”.” för decimal. Det är fel. Använd hårt mellanslag i svenska texter och komma för decimal. Stöd inte imperialistfasonerna! 😉Nötegårdsgubben skrev:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Tusentalsavgränsare
Edit: vi har diskuterat detta tidigare
Edit 2: bytte i förvirringen plats på komma och punkt. 🙄
Redigerat:
i många fall är det ju amerikansk programvara som man får fippla med. Typ forum o liknande och det är inte alltid som de anpassas. Även en del filöverföringar tex kan krångla.
Sedan vet jag en del som tycker den amerikanska standarden ser tuffare ut
Sedan vet jag en del som tycker den amerikanska standarden ser tuffare ut
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 431 inlägg