K Kane skrev:
Vad sågar du med 0,45 graders vinkel?🙃
Dåliga inlägg på byggahus 😉😂

• Haha
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
S
Alfredo Alfredo skrev:
Och här exemplifierades på ett utmärkt sätt ett mellanslags betydelses för oss med lite oklara diagnoser. GAAAAHHHH!!! 😱😂🙃🤓😳😇
ADIH ?

S Saelen skrev:
ADIH ?
De ville inte berätta för mig… GAAAAHHHH!!!

K Kane skrev:
Vad sågar du med 0,45 graders vinkel?🙃
Man smyger sig in till 90 från 92 grader.

Skogochmark Smv440 skrev:
Har folk blivit ännu mera lobotomerade och saknar ork att tänka själva.
Ja.

• Gilla
LaT och 1 till
  • Laddar…
GAAAAAAHHH!!!
Förardörrjäveln på Subban har gått i baklås. Får orma mig in från passagerarsidan och trots jag vet det så blir det ett nytt GAAAHH! varje gång man ska ut ur bilfan eftersom man ändå först försöker öppna dörrhelvetet och återupplever ögonblicket. Jaja, ut och svära och försöka få upp fanskapet.

• Haha
  • Gilla
KariHa och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Och här exemplifierades på ett utmärkt sätt ett mellanslags betydelses för oss med lite oklara diagnoser. GAAAAHHHH!!! 😱😂🙃🤓😳😇
Hur reagerar du när forumet publicerar artikel med "16.000 småhus" funderar du på om det är 16 eller 16 000 hus som avses?
Jag tänker GAAAHHH, hur svårt kan det vara att korrekturläsa innan publicering.

Skriver någon 16,000 småhus är det ett analt sätt att skriva 16. Skriver man 16.000 är det en rimlig form att skriva sextontusen. I synnerhet i flödande text där man själv inte kan styra över radbrytningar och där det är svårt att använda fasta mellanslag. Det är sen gammalt.

• Wow
  • Haha
  • Gilla
Er Ar och 2 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Det är sen gammalt
Det är sedan gammalt att kreti och pleti skriver med amerikansk ”,” som tusentalsavgränsare men framför allt ”.” för decimal. Det är fel. Använd hårt mellanslag i svenska texter och komma för decimal. Stöd inte imperialistfasonerna! 😉

https://sv.wikipedia.org/wiki/Tusentalsavgränsare

Edit: vi har diskuterat detta tidigare
Edit 2: bytte i förvirringen plats på komma och punkt. 🙄

Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
slothy och 6 till
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Det är sedan gammalt att kreti och pleti skriver med amerikansk”.” som tusentalsavgränsare. Det är fel. Använd hårt mellanslag i svenska texter. Stöd inte imperialistpunkten! 😉

[länk]
Känner du oxå ett GAAAHHH då du ser 16.000 istället för det i Sverige normala 16 000?

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Det är sedan gammalt att kreti och pleti skriver med amerikansk”.” som tusentalsavgränsare.
Det är väl snarare "," som är tusentalsuppdelare i amerikansk text? Alltså typ 1,000,000.50

• Gilla
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
S
japp

Alfredo Alfredo skrev:
Det är väl snarare "," som är tusentalsuppdelare i amerikansk text? Alltså typ 1,000,000.50
Det ska väl inte behövas i en svensk text på ett svenskt forum?

S
i många fall är det ju amerikansk programvara som man får fippla med. Typ forum o liknande och det är inte alltid som de anpassas. Även en del filöverföringar tex kan krångla.
Sedan vet jag en del som tycker den amerikanska standarden ser tuffare ut

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jo, så är det ju. Komma för tusentsl och punkt för decimal. Tusentalspunkt i många andra delar av världen.
Tröttheten sätter in på kvällen. 🙄

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.