1 734 564 läst ·
19 031 svar
1735k läst
19,0k svar
GAAAAHHHH!!!
Skulle byta ett eluttag idag som hade lossnat under en kafferast medan jag ändå jobbade hemifrån.
Visade sig att det fanns inte så mycket kvar att fästa i (originaldosa) och fyrvägsuttaget hade ingen fästram utan bara skruv i mitten. Snikvariant.
En lösning är ju att borra i botten av dosan, sätta i plugg och dra långa skruv men jag tänkte vara en duktig ponke och sätta det ordentligt.
Alltså åkte jag till den lokala Bolist. Jodå, de hade både Gelia och Elko (tror jag det var) och åtminstone Gelia har ju skruvhål i hörnen på ramen.
Men, bara tvåvägs...
Fick dock tips om en nyöppnad elaffär så jag åkte dit. Men nej, bara tvåvägs.
GAAAAHHH!
Det är ju fyrvägs man vill ha för att slippa skarvsladdar...
Alltså köpte jag ett tvåvägs och monterade för att lösa problemet.
Varför är inte fyrvägs standard i sortimentet?
Nu hade jag ju kunnat åka till Bauhaus, Jula, Hornbach eller Biltema men det hade väl tagit 45 min till.
GAAAAAHHH!
Visade sig att det fanns inte så mycket kvar att fästa i (originaldosa) och fyrvägsuttaget hade ingen fästram utan bara skruv i mitten. Snikvariant.
En lösning är ju att borra i botten av dosan, sätta i plugg och dra långa skruv men jag tänkte vara en duktig ponke och sätta det ordentligt.
Alltså åkte jag till den lokala Bolist. Jodå, de hade både Gelia och Elko (tror jag det var) och åtminstone Gelia har ju skruvhål i hörnen på ramen.
Men, bara tvåvägs...
Fick dock tips om en nyöppnad elaffär så jag åkte dit. Men nej, bara tvåvägs.
GAAAAHHH!
Det är ju fyrvägs man vill ha för att slippa skarvsladdar...
Alltså köpte jag ett tvåvägs och monterade för att lösa problemet.
Varför är inte fyrvägs standard i sortimentet?
Nu hade jag ju kunnat åka till Bauhaus, Jula, Hornbach eller Biltema men det hade väl tagit 45 min till.
GAAAAAHHH!
Enda gången jag blivit av med bagage är från KLM. Flög från Huston till Kph. Hade bara varit hemma någon timme då det kommer en taxi på gatan med min saknade väska. Det är ju dock 30 år sedan😢kashieda skrev:
Det där har aaaaaldrig hänt mig! 😂. Funderar på att sätta ett blixtljus om sågen inte står på 0,45 eller 90 grader….D Dublin skrev: