1 736 769 läst ·
19 045 svar
1737k läst
19,0k svar
GAAAAHHHH!!!
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 19 188 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 19 188 inlägg
Gaaaaaaahhhhhh
Frun ringer, "det är vatten framför frysen".
Efter städning, torkning och utredning verkar vattnet komma inifrån frysen via dörren. Ispropp i dräneringen gissningsvis. Orkar inte frosta av nu så frysen åkte ut i tvättstugan för att skämmas på klinkergolvet.
Får se om vi kan låna ett par isolerboxar från scouterna för att kunna tömma frysen tillfälligt, inte riktigt säsong för att ställa prylarna ute.
Skadan verkar vara begränsad till täcksidan och fyra marmoleumplattor. Orkar inte byta dem nu, ställer troligen bara tillbaka frysen tillfälligtvis.
Frun ringer, "det är vatten framför frysen".
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Efter städning, torkning och utredning verkar vattnet komma inifrån frysen via dörren. Ispropp i dräneringen gissningsvis. Orkar inte frosta av nu så frysen åkte ut i tvättstugan för att skämmas på klinkergolvet.
Får se om vi kan låna ett par isolerboxar från scouterna för att kunna tömma frysen tillfälligt, inte riktigt säsong för att ställa prylarna ute.
Skadan verkar vara begränsad till täcksidan och fyra marmoleumplattor. Orkar inte byta dem nu, ställer troligen bara tillbaka frysen tillfälligtvis.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 972 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 972 inlägg
Fick fundera en stund vad ”hårt mellanslag” är för något. Sen kom jag på det!Johan Gunverth skrev:
Det är sedan gammalt att kreti och pleti skriver med amerikansk ”,” som tusentalsavgränsare men framför allt ”.” för decimal. Det är fel. Använd hårt mellanslag i svenska texter och komma för decimal. Stöd inte imperialistfasonerna! 😉
[länk]
Edit: vi har diskuterat detta tidigare
Edit 2: bytte i förvirringen plats på komma och punkt. 🙄
För att passera Umeå på E4:n måste jag köra genom 8 helvetes rondelljävlar. Stolleprov.
Jag får tammefan kristallsjuka. GAAAAAH!
Märkligt att stadstrafiken prioriteras lika högt som E4-trafiken. Jaja...
Jag får tammefan kristallsjuka. GAAAAAH!
Märkligt att stadstrafiken prioriteras lika högt som E4-trafiken. Jaja...
Fast jag är uppvuxen i Linköping så jag har tränat på den märkliga Vallarondellen + alla andra utslängda rondeller. Ett universitetsstadsfenomen?Alfredo skrev:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 379 inlägg
Vi är på god väg att göra våra ungdomar en björntänst. Pisa 2026 var ingen rolig läsning vid första anblick. Tyvärr missar många att det inte är datorn eller paddan i undervisningen som är problemet, utan tillämpningen av dem.Smv440 skrev:
”Varför skall jag läsa något du inte har ansträngt dig att skriva?”
GAH!