F fribygg skrev:
Det ska väl inte behövas i en svensk text på ett svenskt forum?
Behövas och behövas men det blir onekligen svårläst då hårda mellanslag saknas och automatiska radbrytningar presenterar miljonen som 1 000
000,00.

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
tommib
Gaaaaaaahhhhhh

Frun ringer, "det är vatten framför frysen".
Svartvitt rutigt golv i ett hörn med smutsiga märken och fläckar. Skåpväggen i vitt syns på vänster sida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ugnslucka med glasskiva på ett rutigt köksgolv, instruktioner ligger ovanpå och en person med svart strumpa syns bredvid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Efter städning, torkning och utredning verkar vattnet komma inifrån frysen via dörren. Ispropp i dräneringen gissningsvis. Orkar inte frosta av nu så frysen åkte ut i tvättstugan för att skämmas på klinkergolvet.

Får se om vi kan låna ett par isolerboxar från scouterna för att kunna tömma frysen tillfälligt, inte riktigt säsong för att ställa prylarna ute.

Skadan verkar vara begränsad till täcksidan och fyra marmoleumplattor. Orkar inte byta dem nu, ställer troligen bara tillbaka frysen tillfälligtvis.

• Ledsen
mexitegel och 4 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Frun ringer, "det är vatten framför frysen".
Du får säga att vi håller på att diskutera tusentalsavgränsare och be att få återkomma.

• Haha
  • Älska
b8q och 6 till
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Det är sedan gammalt att kreti och pleti skriver med amerikansk ”,” som tusentalsavgränsare men framför allt ”.” för decimal.
Nej, det är det inte. Det är sen gammalt att vi gör som tyskarna. Sen gick det ur modet att göra som tyskar.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Det är sedan gammalt att kreti och pleti skriver med amerikansk ”,” som tusentalsavgränsare men framför allt ”.” för decimal. Det är fel. Använd hårt mellanslag i svenska texter och komma för decimal. Stöd inte imperialistfasonerna! 😉

[länk]

Edit: vi har diskuterat detta tidigare
Edit 2: bytte i förvirringen plats på komma och punkt. 🙄
Fick fundera en stund vad ”hårt mellanslag” är för något. Sen kom jag på det!

• Haha
  • Gilla
  • Älska
ElinJohansson och 7 till
  • Laddar…
ClasseClas
För att passera Umeå på E4:n måste jag köra genom 8 helvetes rondelljävlar. Stolleprov.
Jag får tammefan kristallsjuka. GAAAAAH!

Märkligt att stadstrafiken prioriteras lika högt som E4-trafiken. Jaja...

• Haha
  • Gilla
Mikael_L och 2 till
  • Laddar…
Då har du ändå bara sett en promille av stadens rondeller! Stadshuset måste domineras av nån slags cirkeldyrkande väckelserörelse

• Gilla
  • Älska
ClasseClas och 1 till
  • Laddar…
ClasseClas ClasseClas skrev:
Märkligt att stadstrafiken prioriteras lika högt som E4-trafiken
Du verkar inte ha någon större erfarenhet av hur d-a många rondeller den stan har i sin stadstrafik. Prioriterad?!? GAAAAHHHH!!! GAAAAHHHH!!! GAAAAHHHH!!!

• Gilla
ClasseClas
  • Laddar…
S
Vaaaad kan det bero på tro? Vaaaaad? :D

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Sen gick det ur modet att göra som tyskar.
1944-45?

ClasseClas
Alfredo Alfredo skrev:
Du verkar inte ha någon större erfarenhet av hur d-a många rondeller den stan har i sin stadstrafik. Prioriterad?!? GAAAAHHHH!!! GAAAAHHHH!!! GAAAAHHHH!!!
Fast jag är uppvuxen i Linköping så jag har tränat på den märkliga Vallarondellen + alla andra utslängda rondeller. Ett universitetsstadsfenomen?

ClasseClas ClasseClas skrev:
Fast jag är uppvuxen i Linköping så jag har tränat på den märkliga Vallarondellen + alla andra utslängda rondeller.
Fast Vallarondellen är ju helt underbar, fast kanske inte för den ovane. 😂

• Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Skogochmark Smv440 skrev:
GAAAAHHHH!!!
För denna jävla Ai. Har folk blivit ännu mera lobotomerade och saknar ork att tänka själva.
Vi är på god väg att göra våra ungdomar en björntänst. Pisa 2026 var ingen rolig läsning vid första anblick. Tyvärr missar många att det inte är datorn eller paddan i undervisningen som är problemet, utan tillämpningen av dem.

”Varför skall jag läsa något du inte har ansträngt dig att skriva?”

GAH!

• Gilla
Skogochmark och 1 till
  • Laddar…
ClasseClas
Alfredo Alfredo skrev:
Fast Vallarondellen är ju helt underbar, fast kanske inte för den ovane. 😂
Nu rusar du till akuten o biktar din rondellsjuka. BUMS!

• Haha
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
S
Räcker väl med att han säljer vinkelkapen han köpte på Lidl häromnyssens?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.