Säg att du förstår att det inte är deras beslut. Ställ sen oljan där och bara gå.

• Gilla
fribygg och 4 till
  • Laddar…
TorpAnders TorpAnders skrev:
Hur fan resonerar de, har de ingen verklighetsförankring alls länge?
Har de någonsin haft det? Misstänker att det blir totalstopp på anställningsintervjun om man visar någon sorts verklighetsförankring. Det blir garanterat dålig stämning av att släppa in sådant folk bland den befintliga kadern av kommunbyråkrater.

• Wow
  • Gilla
  • Haha
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
Maria T
Detta känns ju som ett minimalt problem, men jag känner jag måste skriva av mig.

GAAAAAAARGHHH!
Förbenade DHL.
Gjorde en beställning från Klockargårdens i fredags, underbara ljuvligt doftande tvålar som var ämnade till gå-bort-presenter till kommande helg. Glad blev jag idag när paketet redan låg för uthämtning. Kommer dit och den skojfriska snubben i Spelbutiken säger att något är fel och ber mig kolla igen. Eftersom han är just skojfrisk så kontrar jag med "du driver med mig eh?".
Men nix pix, paketet ligger på ett utlämningsställe tre mil bort, har inte tillgång till bil imorgon och skulle ta mer än halva dagen att åka pendeltåg-Tbana-buss och samma i retur.
47 minuter i telefonkö till DHL och det enda de kan göra är att initiera en omdirigering av paketet vilket kan ta upp till fem arbetsdagar. Noll servicekänsla, då det varken är jag eller företaget jag beställde från som har felat.

Efter min initiala ramsa H**vete* F**ban*ad* J***a S**t, så tänker jag - må dessa ljuvliga tvålar få bli min lyx alla dagar i höst, men jag måste snabbt tänka ut något trevligt presentigt senast torsdag (och inte bara vin).

• Gilla
  • Ledsen
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
WAAAAAAAAGH! Bauhaus...

Tänkte jag skulle slippa köra runt halva Malmö, men nu blev jag påmind om varför jag undviker stället.
Felaktigt lagersaldo när jag väl hittade var prylen skulle vara, och som vanligt är personalen försvunnen, när man väl hittar någon är där en lång svans med kunder och personen ser död ut inombords.

Det får bli en tripp till Hornbach ändå...
Du valde Svågertorp eftersom det är närmast?

Nu fick du åka till Hornbach stora bernstorp, men där finns ju ett bauhaus till!

D Dilato skrev:
Du valde Svågertorp eftersom det är närmast?
Korrekt, skulle dessutom till IKEA.
D Dilato skrev:
Nu fick du åka till Hornbach stora bernstorp, men där finns ju ett bauhaus till!
Varför man nu skulle vilja gå in där när Hornbach finns.

• Haha
Dilato
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Korrekt, skulle dessutom till IKEA.

Varför man nu skulle vilja gå in där när Hornbach finns.
Jag kommer från E65 och det är nästan lika långt till båda så jag startar ofta med bernstorp och sedan till Svågertorp.

Jag har faktiskt lyckats fynda en hel del på Bauhaus så jag utesluter inte det ( det är dock enorm skillnad mellan varuhusens kompetenser) det finns tre i *närområdet* ( Svågertorp, bernstorp och Löddeköpinge) och jag har gjort fynd i alla tre men jag behöver ju ingen hjälp 😉😇

D Dilato skrev:
Jag kommer från E65 och det är nästan lika långt till båda så jag startar ofta med bernstorp och sedan till Svågertorp.

Jag har faktiskt lyckats fynda en hel del på Bauhaus så jag utesluter inte det ( det är dock enorm skillnad mellan varuhusens kompetenser) det finns tre i *närområdet* ( Svågertorp, bernstorp och Löddeköpinge) och jag har gjort fynd i alla tre men jag behöver ju ingen hjälp 😉😇
Det är ju när man behöver hjälp som jag uppfattar Bauhaus som helt hopplösa. Hornbach är betydligt bättre.

• Gilla
bs ss och 1 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Förbenade DHL.
Här får man svära på riktigt.
Maria T Maria T skrev:
H**vete* F**ban*ad* J***a S**t
Bättre, men nog vågar du fullt ut?

• Gilla
  • Haha
Tokslut och 3 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Här får man svära på riktigt.
Det får man väl inte enl forumreglerna..

• Wow
  • Ledsen
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Den här tråden har dispens från § 5.5 så länge man inte svär åt någon annan medlem. 😉😎

• Haha
  • Gilla
Isakare och 5 till
  • Laddar…
Fan trot.

• Gilla
  • Älska
Maria T och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Fan trot.
Foxtrot, menar du?

• Haha
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Den här tråden har dispens från § 5.5 så länge man inte svär åt någon annan medlem. 😉😎
Men tänk om DHL är medlemmar här då. Det tänkte du nog inte på. 😉😂 Eller inträder generaldispensen då, den som säger att man alltid får svära åt DHL, var de än råkar vara medlemmar? 🤔

• Haha
Bästerortarn och 2 till
  • Laddar…
Genau

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Foxtrot, menar du?
Tack. Om du anmäler nu får vi se om mitt ovårdade språk får vara kvar i tråden eller inte..
Alfredo Alfredo skrev:
Men tänk om DHL är medlemmar här då. Det tänkte du nog inte på. 😉😂 Eller inträder generaldispensen då, den som säger att man alltid får svära åt DHL, var de än råkar vara medlemmar? 🤔
Får företag vara medlemmar här? Jag trodde det var ett forum för konsumenter som bygger och renoverar sina bostäder.

• Älska
kashieda
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.