1 745 933 läst ·
19 158 svar
1746k läst
19,2k svar
GAAAAHHHH!!!
Husägare
· Jönköping
· 6 036 inlägg
GAAAAHHHH!!!
Fick en häst på halsen efter en släkting gått bort.
Pållen ska springa sitt första tävlingslopp i morgon, och tänkte jag måste satsa några kronor på den, borde ju vara bra odds på en nybörjare.
Men just nu ligger oddset på 1,19 !!!
Gaaahhh det är ju inget att satsa på.
Fick en häst på halsen efter en släkting gått bort.
Pållen ska springa sitt första tävlingslopp i morgon, och tänkte jag måste satsa några kronor på den, borde ju vara bra odds på en nybörjare.
Men just nu ligger oddset på 1,19 !!!
Gaaahhh det är ju inget att satsa på.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 24 078 inlägg
Äger du hästen får du väl pengar ändå om den vinner. Eller snarare att den kostar dig lite mindre att äga då…
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 865 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 865 inlägg
Kolla med Atomlab om de ingår eftersom han har entommib skrev:
Min poäng var mest att du var så säker på att det var lätt. Det är det inte.
Den hällen från Gaggenau har jag inte sett tidigare, ev är den ny. Den kostar också 30k. Rattarna tillkommer antagligen.
Edit: 60 k, tittade tydligen på fel modell. Men rattarna ingår
Hittade den faktiskt för 30 k också nu när jag tittar igen.
Jo, det är väl så det funkar. Jag kan typ noll om hästar och spel. Men kostar gör den, räknade ut att den kostat ägarna 8,2 miljoner innan den ens sprungit sitt första lopp.Nötegårdsgubben skrev:
Hobbyelektriker
· E
· 15 619 inlägg
Ja hästar...det jag vet är att det är ett mycket litet fåtal som genererar pengar åt ägarna, de allra flesta förvandlar pengar till hästskit.
Har du tur kan du väl gå hem med några kronor efter första loppet då och sedan sälja kusen, eller behålla och hoppas på mer…Isakare skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 24 078 inlägg
Då skulle jag hoppas på vinst och sen utreda hur den bäst säljs. Bara att ha en häst i proffsträning kostar flera tusen i månaden, men man får också vinstpengar om hästen är typ 1:a–5:a.Isakare skrev:
Men som sagt, att gå plus på hästägande är det få som gör.
Allvetare
· Västra götaland
· 11 053 inlägg
https://www.allabolag.se/foretag/hööks-hästsport-ab/borås/sport/2JZ80ATI5YHR6Nötegårdsgubben skrev:
Inte ens de som bara säljer prylar till hästar verkar ju gå bra.. 😄
Är det den häst jag tror så är den en delägarhäst med trolig ambition att bli elitloppshäst, stam och prislapp därefter. Ja alla hästägare har väl den ambitionen men på denna verkar det finnas fog för det.