1 686 244 läst ·
18 211 svar
1686k läst
18,2k svar
GAAAAHHHH!!!
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 383 inlägg
Gaaaahhhh!!!
Skulle häfta fast lite myggnät och tog fram häftpistolen. En sådan och tre paket märlor låg där jag väntade mig. Inga märlor passade.
Rotade runt lite planlöst.
Hittade en annan (ouppackad) häftpistol med märlor till. Inser att det här nog hänt tidigare, men har glömt vad jag skulle göra då.
Men nu blev jag trots allt klar med något efter åtta års prokrastinering.
Så även om jag vann till slut kan jag ändå känna visst avund inför dem som gör saker i tid och har ordning på sina prylar.
De gamla märlorna? Dem spar jag. De kanske passar till något annat som ligger och skräpar någonstans…
Skulle häfta fast lite myggnät och tog fram häftpistolen. En sådan och tre paket märlor låg där jag väntade mig. Inga märlor passade.
Rotade runt lite planlöst.
Hittade en annan (ouppackad) häftpistol med märlor till. Inser att det här nog hänt tidigare, men har glömt vad jag skulle göra då.
Men nu blev jag trots allt klar med något efter åtta års prokrastinering.
Så även om jag vann till slut kan jag ändå känna visst avund inför dem som gör saker i tid och har ordning på sina prylar.
De gamla märlorna? Dem spar jag. De kanske passar till något annat som ligger och skräpar någonstans…
Redigerat:
Men fucking jävla kuk-mokare satfläsk! Gaaaaaahhhh!!!
Vi har ett vattenfilter eftersom vi har saker i vattnet vi inte vill dricka. Vi var tvungna att bygga om pga vattenskada och ville inte ha vattenkranen uppstickande ur diskbänken utan direkt ur väggen istället.
I stället för den snygga kranen vi ville ha, som har utloppet ovanför diskhon, satte rörböjaren fast en ful, kort jävla kran.
Ok, det går väl att byta. Vi köper kranen vi vill ha, och kollar så att den ska passa.
Snygg kran överst, ful kran underst.
Passar den?
Nej, klart som kukhelvetesTrumpröv att den inte passar.
Snygg kran till vänster, ful kran till höger.
Väggfästet:
Vad gör vi nu?
Vi har ett vattenfilter eftersom vi har saker i vattnet vi inte vill dricka. Vi var tvungna att bygga om pga vattenskada och ville inte ha vattenkranen uppstickande ur diskbänken utan direkt ur väggen istället.
I stället för den snygga kranen vi ville ha, som har utloppet ovanför diskhon, satte rörböjaren fast en ful, kort jävla kran.
Ok, det går väl att byta. Vi köper kranen vi vill ha, och kollar så att den ska passa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Snygg kran överst, ful kran underst.
Passar den?
Nej, klart som kukhelvetesTrumpröv att den inte passar.
Logga in
Skapa konto
Snygg kran till vänster, ful kran till höger.
Väggfästet:
Logga in
Skapa konto
Vad gör vi nu?
Skogsägare
· 23 383 inlägg
Ingen i världshistorien har någonsin fått två VVS-delar att passa på första försöket.
Jävligare än häftklammer.
Jävligare än häftklammer.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 269 inlägg
Nä det var förmodligen det som vi hade på känn inför att vi köpte blandare från Italien. Men med överläggning med VVS:arn och han hade kollat på detaljritningarna så sade han att det skulle gå bra. Men jag kan lova att inför montaget så tränades det på att GAAAAHHHH.a för att bekräfta den förmodade opassningen. Men lyckligtvis så var träningen överilad, men den har kommit till pass på andra ställen. Så där är vi kvitt👍Nötegårdsgubben skrev:
Oklart vilket fabrikat det är, men kanske det finns en lösning på sanova.sekashieda skrev:
Gaaahhhh!!!! Fick elavbrott 12:51 idag beräknad prognos klart 15:30, ny prognos klart 16:30, ny prognos klart 18:30 och den senaste prognosen säger 22:00.
Tur att jag snabbt skickade upp en pressening över solfångarna som ännu inte fått batteribackup på pumpen som jag har funderat på i över 10 år…. Slapp i alla fall ”städa” i pannrummet efter utlöst övertrycksventil.
Tur att jag snabbt skickade upp en pressening över solfångarna som ännu inte fått batteribackup på pumpen som jag har funderat på i över 10 år…. Slapp i alla fall ”städa” i pannrummet efter utlöst övertrycksventil.
Skogsägare
· 23 383 inlägg
Ska det ändå hålls på nio timmar och långt in på kvällen hoppas man ju nästan att tiden tickar på så man kommer upp i de ersättningsberättigande tolv timmarna. 😇R roli skrev:
Medlem
· Blekinge
· 12 325 inlägg
GAAAAAH för Clas Olson. Jag köpte en vara via Internet och hämtade i närmaste butik. Jag fick inget riktigt kvitto, bara en följesedel. Expediten hänvisade till Klarna. Vad har jag med Klarna att göra? CO måste väl kunna lämna ett giltigt kvitto med pris, datum, moms, deras momsnummer och allt annat. Vilka skojare!
Blir allt vanligare att kvittohanteringen överlåts åt leverantören av betalningslösningen som i sin tur har noll koll på momslagen och andra krav på kvittot. Tyvärr. Som egenföretagare har man hamnat man i detta rätt ofta senaste åren 🤬T Thomas_Blekinge skrev:
Du betalade väl med Klarna helt enkelt?T Thomas_Blekinge skrev:GAAAAAH för Clas Olson. Jag köpte en vara via Internet och hämtade i närmaste butik. Jag fick inget riktigt kvitto, bara en följesedel. Expediten hänvisade till Klarna. Vad har jag med Klarna att göra? CO måste väl kunna lämna ett giltigt kvitto med pris, datum, moms, deras momsnummer och allt annat. Vilka skojare!
Annars finns alla kvitton om du loggar in i Club Clas.