Mikael_L
1000014871.jpg

Och klockan är inte ens 12 än ...

Men det var ju det här jag längtade efter hela vintern...

• Gilla
  • Haha
Dan_Johansson och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
[bild]

Nu vänder det.

1784292780664.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
1784297406897.png
Skapa konto

Glädjemätare i bilden. Sensorn sitter i takfoten på husets norrsida. Visar runt 3-4 grader för mycket vid stark sol.

All respekt till er som orkar greja hemma i detta väder, jag orkar ingenting.
Har aldrig varit särskilt förtjust i värmen, går väl an om man sitter på någon strandbar och dricker något kallt men att göra något fysiskt arbete i denna värmen är ju inte rimligt längre. Hoppas det inte är åldern för då lär det ju bara bli värre. 🤔

Gaaaahhh för att inte få gjort något vettigt hemma på semestern. 🙄

• Gilla
Bästerortarn och 6 till
  • Laddar…
Dalbotant Dalbotant skrev:
Har aldrig varit särskilt förtjust i värmen, går väl an om man sitter på någon strandbar och dricker något kallt men att göra något fysiskt arbete i denna värmen är ju inte rimligt längre. Hoppas det inte är åldern för då lär det ju bara bli värre. 🤔

Det har bara med åldern att göra.

• Haha
  • Ledsen
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Man blir piggare som äldre "friherre".😎

• Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…

Ja, lite sympati har jag för takläggarna som kommer nästa vecka, men de får bra betalt

• Gilla
Lars-Göran Norman
  • Laddar…
K KariHa skrev:
Ja, lite sympati har jag för takläggarna som kommer nästa vecka, men de får bra betalt
Från flera dagar med över 30 grader vänder det imorgon så nästa vecka blir under 20 grader i vår trakt.

• Gilla
KariHa och 2 till
  • Laddar…
Perfekt med arbetsväder!

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Gaaaahhhh!!! De sista ~5 åren har jag alltid sagt att detta år är sista med denna häcksax.........
Någon ny häcksax i sikte? Näpp!
PXL_20260718_084838062.jpg
Skapa konto

• Haha
  • Älska
  • Gilla
Kramla och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
[bild]

Tänk på pingvinerna.

Tant är välkommen till nordvästra Jämtland, här har vi sällan problem med längre perioder av orimlig värme 😎

GAAAAHHHH!!!

för kärlek, förhållanden etc. Jag ska bli surgubbe på heltid istället!

K
kashieda kashieda skrev:
Gaaaahhhh! för Danske banks app, som listar kommande betalningar i stigande datumordning och därefter redan utförda transaktioner i fallande.

Klappträn och jubelåsnor!
Vad är problemet? Är som det ska vara. Historiken visar senast utförd transaktion överst (vilket man vill ha) och den närmast kommande framtida transaktionen överst (vilket man vill ha). Du vill knappast ha transaktioner gjort i oktober 2023 eller kommande transaktion i november 2026 överst? När det finns betydligt nyare transaktioner gjorda och mer närstående transaktioner nu i juli månadsslut…

K kniv skrev:
Vad är problemet? Är som det ska vara. Historiken visar senast utförd transaktion överst (vilket man vill ha) och den närmast kommande framtida transaktionen överst (vilket man vill ha). Du vill knappast ha transaktioner gjort i oktober 2023 eller kommande transaktion i november 2026 överst? När det finns betydligt nyare transaktioner gjorda och mer närstående transaktioner nu i juli månadsslut…
Jag tycker det borde vara konsekvent, så att händelser längre fram i tiden ligger högre upp och de längre bak ligger längre ned oavsett om de redan har genomförts eller inte. Logiskt vore ju att ha närmsta transaktionerna närmast "nu" och bara välja om framtida transaktioner ska visas eller inte.

Varför byta håll? Varför ska det vara juli-augusti-september-maj-april?

K
Så heller konsekvent och oanvändbart? Ganska dålig lösning men gör dig gladare kanske.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.