1 681 729 läst ·
18 141 svar
1682k läst
18,1k svar
GAAAAHHHH!!!
"– Tyvärr är elsparkcyklar det nya skräpet som hamnar i vattnet. Vi har hittat 48 ton elsparkcyklar, ungefär 1 800 stycken, säger han."Johan Gunverth skrev:
För några år sedan var det en artikel i lokalbladet om elsparkscyklar som drällde överallt inkl. i hamnkanalen. Frågan kom om det inte var en för stor kostnad att de förstörs i den graden.
– Nej, de är ändå avskrivna efter 28 dagar, så oss gör det inget.
Det är sådant resursslöseri som gör iallafall mig rasande…även om det är avskrivet i bokföringen. 😡
https://www.dn.se/sverige/flera-ton-elsparkcyklar-i-stockholms-vatten/
Om artikeln hamnar bakom väggen så finns den även arkiverad här:
https://web.archive.org/web/2026071.../flera-ton-elsparkcyklar-i-stockholms-vatten/
Husägare
· Jönköping
· 5 871 inlägg
Vänta bara. Först ska Skatteverket godkänna bouppteckningen, och det tar för närvarande 6-7 veckor för dem att sätta en stämpel på den. Sen ska ni fylla i en ny egen blankett från Snedbank, få den bevittnad samt skicka in den per post till deras arvsskiftescentral — det går inte att traska in på något kontor inte. Sen tar det Snedbank ytterligare 7-8 veckor innan de hittar knappen de ska trycka på för att arvspengarna ska betalas ut.Isakare skrev:
GAAAAHHHH !!! För Swedbank.
En farbror avlider för snart 3 veckor sen.
Efter bara ett par dagar kommer information från SEB, Klarna, Coop Mastercard, Med mera banken och Telia om att de nåts av dödsfallet och var som kommer hända.
Från hans huvudbank Swedbank har vi inte hört ett ord. Ringde förra veckan "vi skickar ut information automatiskt när vi får information från Skatteverket, ni får vänta.
Idag besökte jag bankkontoret fysiskt, de ville inte ge mig nån information alls på frågan om de kunde se om nått skickats.
Pratade med min särbo "Det var samma sak när min far gick bort, Swedbank är det segaste jag stött på"
Jag gitter inte redogöra för Snedbanks alla bortförklaringar, utan nöjer mig med att konstatera att pengarna — som inte tillhör dem — står och tickar ränta dag ut och dag in åt dem, medan de krälar runt på sitt kontor i obetydligt långsammare takt än vilken sengångare som helst. Den som vill inbilla mig att här inte finns något samband som ser ut som en tanke kan lika gärna lägga sig på backen och sparka sig trött.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 798 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 798 inlägg
apropå att trigga rabatter, har man tid kan man luska runt och få 5-10% genom att tex. lämna grejer i varukorgen med ifyllda fält utan att trycka köp, lägga vara i intresse-mapp om sidan har sådan.
Senast på eBay triggade jag två olika lite av en slump, % rabatt för att jag sparat annonsen och när jag höll på att betala plingade det till på annan sida så jag skulle byta tab och då kom det upp $5 kupong om jag slutförde
Senast på eBay triggade jag två olika lite av en slump, % rabatt för att jag sparat annonsen och när jag höll på att betala plingade det till på annan sida så jag skulle byta tab och då kom det upp $5 kupong om jag slutförde
Klicka här för att svara