G Greger_08 skrev:
Hade inte vänstern varit kompletta idioter hade dom fått min röst..
Vad menar du med "varit"?

• Haha
Dilato
  • Laddar…
G
B Bästerortarn skrev:
Du har varit hos Evidensia eller AniCura antar jag 🤔
Japp

G Greger_08 skrev:
Japp
Då vet du att jag kommer svara ...........

Använd om möjligt andra mottagningar så är det både betydligt billigare och du får oftast en bättre, personligare service.

B Bästerortarn skrev:
GAAAAHHHH!!!

Brorsonen hade pusslat ihop en snorbillig flygresa hem från Zakynthos idag efter hans första riktiga grabbresa. Och just idag så [länk]

Och eftersom det är separata flighter med olika lågprisbolag så ........ Kul sätt att avsluta sin första resa på egen hand utan päronen 😫
Min grabb och hans grabbgäng åkte också hem efter "Stockholmsveckan" på Zakynthos igår. De åkte precis innan kraschen. Ibland slipper man ett GAAAHHH

• Älska
Bästerortarn
  • Laddar…
Bart Bart skrev:
Min grabb och hans grabbgäng åkte också hem efter "Stockholmsveckan" på Zakynthos igår. De åkte precis innan kraschen. Ibland slipper man ett GAAAHHH
Det var en jävla tur. Nu är han i.a.f. på väg hem med båt, buss och flyg så det blir nog bra. Han har i.a.f. lite att prata om 😀

• Gilla
K_H och 1 till
  • Laddar…
S
GAAAHHHH!
Ska upp på taket och göra ett par lite bökiga takjobb.

Har förberett allt.

Då, precis då, börjar det regna.

Går ju inte att gå upp där på flera timmar nu

• Ledsen
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Gahhhhh. Nu har det varit kallblåst och regn i veckor. Men idag när gruslasset kom och ska skottas ut så gassar solen het och obarmhärtig.

• Ledsen
  • Gilla
Jumos och 3 till
  • Laddar…
G
B Bästerortarn skrev:

Använd om möjligt andra mottagningar så är det både betydligt billigare och du får oftast en bättre, personligare service.
Jag vet han fick åka 600 mil till Bulgarien för att operera bort en tumör förra året..

Enligt veterinären på Evidensia var det bättre att avliva han för ett flertal tänder var så dåliga så han led.

Dom kunde absolut inte tänka sig att göra något åt tänderna och ta bort tumören samtidigt då det är farligt (som om inte avlivning skulle döda han).

Tumören har inte kommit tillbaka och tänderna var inte alls så dåliga som dom påstod ingen drogs ut men man tog bort massa tandsten.

Har inga problem med att betala 6500 kr har råd med det men jag tycker det inte ska bli en klassfråga att ha husdjur.

Anledning till att det var Bulgarien handlade inte om pengar jag ville inte söva han två gånger då det är riskabelt.

• Gilla
  • Älska
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
TorpAnders TorpAnders skrev:
Köpte nyss 40 liter Castrol Edge för lite under 4000:- på nätet,
Jag slutade handla över disk för väldigt länge sedan då jag inte vill göda de överprisade affärskedjorna vi har i landet.
Jag styrde kosan mot butiken glad i hågen med inställningen att det är bra att stötta det lokala näringslivet då det ibland är smidigt att handla där direkt istället för att vänta på leveranser.

Nu känner jag att det kvittar, och det blir nog retur på öppet köp om inte bilen kräver påfyllning under semestern. (Nya bränslesnåla bilar är ju gjorda med så glappiga toleranser för stt minska friktionen att det är normalt med 1-1,5 liters förbrukning mellan servicearna)

Nä, ja ä int bitter! 😂

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
hsd
B Bitterhetsakademin skrev:
Ibland har kommunen inte råd med något och ibland verkar de inte veta vad de ska göra med pengarna.
I Stadsparken i Eskilstuna byggs nu denna skulptur för 300000 kronor som blir kvar till september.
Om det är väl använda medel kan man diskutera.
För 300000 kan jag fixa något liknande och säkert svänga till något om vad det ska symbolisera 💰

hsd
B Bästerortarn skrev:

Och dessutom snabbare och bättre för hunden

• Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
För 300000 kan jag fixa något liknande och säkert svänga till något om vad det ska symbolisera 💰
Jag gör det för 200000 och tar reda på skräpvirket i höst så kommer de till nytta i vinter.
Lokaltidningen svämmar över med kommentarer om hur kommunen slösar med skattemedel.🤡
Men vi kommer inte ifråga, här är landskapsarkitekter och konstvetare med akademiska examina inblandade.

GAAAAHHHH !!! För Swedbank.
En farbror avlider för snart 3 veckor sen.
Efter bara ett par dagar kommer information från SEB, Klarna, Coop Mastercard, Med mera banken och Telia om att de nåts av dödsfallet och var som kommer hända.
Från hans huvudbank Swedbank har vi inte hört ett ord. Ringde förra veckan "vi skickar ut information automatiskt när vi får information från Skatteverket, ni får vänta.
Idag besökte jag bankkontoret fysiskt, de ville inte ge mig nån information alls på frågan om de kunde se om nått skickats.
Pratade med min särbo "Det var samma sak när min far gick bort, Swedbank är det segaste jag stött på"

• Ledsen
kashieda och 3 till
  • Laddar…
C
13th Marine 13th Marine skrev:
Hur jävla svårt ska det vara för företag att acceptera att man inte vill ha mail från dem.
Är alltid noga med att tacka nej till nyhetsbrev, men senaste åren är det nog ta mig f-n närmare 100% av alla ställen där man skapar ett konto som skickar ut nyhetsbrev/erbjudanden likförbannat. Respekten för detta val har i princip försvunnit helt. Varför ens ställa frågan undrar man? Har för närvarande 155 mejladresser i min blocklista.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
Det var en jävla tur. Nu är han i.a.f. på väg hem med båt, buss och flyg så det blir nog bra. Han har i.a.f. lite att prata om 😀
Visst är det fantastiskt att allt stannar av i dagar när nåt litet missöde sker?

Typ, någon kör i diket eller räcket kl 10 på...låt oss säga E20..så är det viktigaste att bärga skrotet och stänga av båda filer i flera timmar än att låta trafiken flyta och städa bort skrotet när ingen trafik finns?

Samma här, ett militärt flygplan kraschar men står vid sidan av banan och brinner lite...släck skrotet och dra bort skrot planet, sedan återgår vi till vardag och flyger.

• Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.