pacman42 pacman42 skrev:
Så var det dags igen, en budbil har en chaufför som inte kan hålla sig på vägen.

[bild]

GAAAAHHHH!

Som vanligt har jag ögonvittnen så jag vet delar av registreringsnumret och vilken budfirma det var. De kommer att få betala. Hela grusvallen flyttade sig upp till en decimeter i sidled in under gräsmattan som lyftes upp.

Orsaken till grusvallen är att lastbilarna grenade i kurvan och körde sönder dikeskanten (och blev titt som tätt bärgade också då de körde fast - vilket blockerade trafiken för alla boende och för röddningstjänsten), så vi täckdikade och gjorde en grusvall istället. Men de fortsatte att gena. Så jag satte stora stenar i vallen. De fortsatte att gena. Nu satte jag stora hålstensblock. De krossades bara. Skall jag ha stridsvagnshinder eller vad skall man göra?

Det kanske är svårt att se, men vallen är ca 4 dm hög (eller var så hög).

Och hur jävla kassa får yrkeschaufförer vara egentligen?

GAAAAHHHH!

[bild]
Det där är nog en omöjlig kamp och inte nyttigt för ditt blodtyck, Gräv ett dike istället - det ser ändå ut som det skulle behövas,

• Gilla
MsTake
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Det där är nog en omöjlig kamp och inte nyttigt för ditt blodtyck, Gräv ett dike istället - det ser ändå ut som det skulle behövas,
Vi fyllde ju igen ett dike (täckdikade) för att de körde sönder det och därmed körde de sönder vägen också. Dessutom så körde det ofta fast bilar/lastbilar/taxi och var ivägen för räddningstjänst och boende.

Jag har genom åren hjälpt till att dra upp säkert 15 personbilar, varav runt hälften har varit grannar, grannar som vill ha en bättre lösning.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Finns det någon möjlighet att dra om vägen, eller ligger det tomter tätt inpå på båda sidor? Och äger ni den genom en samfällighet eller är den någon annans?

För har man upprepade problem med världen som den är är det ofta bra att tänka om snarare än försöka rädda en dålig lösning.

• Gilla
breakman
  • Laddar…
C
pacman42 pacman42 skrev:
Jag har föreslagit det till grannarna, även betongsuggor. De är dock rädda för att glida in i dem vid halka på vintern...
Sätt stenarna en bit in så det fortfarande blir en vall utanför. Det är mer psykologiskt för att få trafiken att hålla ut.

kashieda kashieda skrev:
Bara för att kolla: hade du monterat kapellet på båten? 😁
Jo, det är jag säker på. Men funderar på om impregnerandet är vanföreställningar, jag kanske bara drömt att jag gjort det 😳

• Haha
kashieda
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Sätt stenarna en bit in så det fortfarande blir en vall utanför. Det är mer psykologiskt för att få trafiken att hålla ut.
Även stora blomkrukor har de krossat. Hade det inte varit olagligt så hade det varit minerat...

Psykologi fungerar inte. Idioterna som kör ju över allt de tror att lastbilarna håller för.

Här har vi potatisbilen som kör förbi. En gång träffade den brevlådorna. PSX_20260701_085947.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Wow
Bästerortarn och 4 till
  • Laddar…
Potatismos!

• Gilla
  • Haha
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Så var det dags igen, en budbil har en chaufför som inte kan hålla sig på vägen.

[bild]

GAAAAHHHH!

Som vanligt har jag ögonvittnen så jag vet delar av registreringsnumret och vilken budfirma det var. De kommer att få betala. Hela grusvallen flyttade sig upp till en decimeter i sidled in under gräsmattan som lyftes upp.

Orsaken till grusvallen är att lastbilarna grenade i kurvan och körde sönder dikeskanten (och blev titt som tätt bärgade också då de körde fast - vilket blockerade trafiken för alla boende och för röddningstjänsten), så vi täckdikade och gjorde en grusvall istället. Men de fortsatte att gena. Så jag satte stora stenar i vallen. De fortsatte att gena. Nu satte jag stora hålstensblock. De krossades bara. Skall jag ha stridsvagnshinder eller vad skall man göra?

Det kanske är svårt att se, men vallen är ca 4 dm hög (eller var så hög).

Och hur jävla kassa får yrkeschaufförer vara egentligen?

GAAAAHHHH!

[bild]
De där stenarna som syns på bilden är alldeles för små. Allt under 50 cm som minsta mått är för litet. Dels behöver de synas men skall också vara så stora så att en chaufför inser att fordonet fastnar eller blir skadat om han/hon försöker köra på stenen.

• Gilla
cpalm och 3 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Även stora blomkrukor har de krossat. Hade det inte varit olagligt så hade det varit minerat...

Psykologi fungerar inte. Idioterna som kör ju över allt de tror att lastbilarna håller för.
Är du säker på att det inte är Luba som varit där ute och kört 😉

• Haha
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
M MsTake skrev:
Är du säker på att det inte är Luba som varit där ute och kört 😉
Gaaaaaaaahh
Jag tänkte föreslå att ställa Luban där men.. 😇

• Haha
MsTake
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Gaaaaaaaahh
Jag tänkte föreslå att ställa Luban där men.. 😇
I höstas var det bara en meter ifrån att en lastbil körde över min dåvarande HQ robot. När lastbilen körde av slingan så stannade roboten mindre än en meter från där lastbilen kört...

Idag har jag plockat grus från gräsmattan. Det var inte lite grus den hade spritt runt. Jag stoppade klipparen från att köra på den delen idag, jag var rädd att klippdisken skulle gå sönder.

• Ledsen
Bästerortarn och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
tommib tommib skrev:
Deppigt.
Två år släpps i princip inte ur sikte. Fyra år får normalt leka inom hörhåll men som ni skriver så kollar man ju efter max ett par minuters tystnad vad som är på gång.
Det händer ju sånt här med jämna mellanrum och jag undrar alltid vad det beror på.
Och erfarenheten man lärde sig var att tystnaden berodde alltid på att det var något hyss på gång, något som de visste att de inte fick göra osv.
Men det var ju ändå lika självklart att man var tvungen att kolla efter.

Men ohyggligt tragiskt i alla fall. Ja betydligt mycket mycket mer än ett Gaaahhhhh ..

• Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Vi fyllde ju igen ett dike (täckdikade) för att de körde sönder det och därmed körde de sönder vägen också. Dessutom så körde det ofta fast bilar/lastbilar/taxi och var ivägen för räddningstjänst och boende.

Jag har genom åren hjälpt till att dra upp säkert 15 personbilar, varav runt hälften har varit grannar, grannar som vill ha en
Så om du sätter stenar så kör grannarna på dem, gräver du ett dike så kör de ner i det?

Vägen ser ju högst normal ut.

mexitegel mexitegel skrev:
Så om du sätter stenar så kör grannarna på dem, gräver du ett dike så kör de ner i det?

Vägen ser ju högst normal ut.
Det är en 110 graders sväng runt min tomt. Lastbilar genar för att kunna hålla uppe hastigheten. Grannarna är oroliga för att få skador på bilen vid halka på vintern.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.