1 666 614 läst ·
17 875 svar
1667k läst
17,9k svar
GAAAAHHHH!!!
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 213 inlägg
Så här ser min 325RDx från 2000 ut. Syrrans 90-talare av samma serie likadant. Den tredje också. Har inte modellbeteckningen i huvudet, men det är en 5xx.Alfredo skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är ändå ett stort jävla GAAAAH! när de står och pumpar hela dagen. Måtte pekfingern krampa hela natten för dem! 😄
En bra magkänsla för vad som är fel efter några år som badmästare här hemma…och en liten sättning i marken runt breddavloppet. Men inga bubblor i inloppen som det annars borde bli med läck på sugsidan.M MsTake skrev:
Beslutet att gräva underlättades förstås också av att detta fel var det som ledde till minst jobb….
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 654 inlägg
GAAAAHHHH!!!
Det är fan lite läskigt med värmeslag. Har svettats, sprutskitit, varit andfådd sedan i morse. Men det var först för ett par timmar sedan när en kollega saknade mig och ringde som jag kopplade att det är värmeslag eget att ha lyssnat på henne. Efter att ha badat kallt, tvingat i mig lite frukt och sovit orkade jag mig ut för att köpa Resorb.
Nu känns det som att jag är på väg att bli normal igen.
Det är fan lite läskigt med värmeslag. Har svettats, sprutskitit, varit andfådd sedan i morse. Men det var först för ett par timmar sedan när en kollega saknade mig och ringde som jag kopplade att det är värmeslag eget att ha lyssnat på henne. Efter att ha badat kallt, tvingat i mig lite frukt och sovit orkade jag mig ut för att köpa Resorb.
Har du en luftkyld röjsåg "får" du inte köra gräs på fast gas. Då blir man underkänd när man har uppkörning för röjsågskortet.
Vad är det för fånigt tänker ni - jo sånt kort man måste ha nu för tiden när man kör åt någon. Regelverkssverige ❤️
Vad är det för fånigt tänker ni - jo sånt kort man måste ha nu för tiden när man kör åt någon. Regelverkssverige ❤️
Enligt vem/vilket regelverk?Dalbotant skrev:
Arbetsmiljöverket säger bara följande (de likställer röjsåg och motorsåg mm vad jag kan se): ”
Arbetstagare som arbetar med motorkedjesåg ska ha kunskaper för att göra det på ett säkert sätt. Därför ska den som ska använda motorkedjesåg i arbetet först ha blivit godkänd i teoretiska och praktiska prov. Det ska finnas dokumentation som intygar att arbetstagare blivit godkänd och har rätt kunskaper för att utföra sina arbetsuppgifter.
Arbetsmiljöverket har inga krav på någon specifik utbildning eller något särskilt utbildningsbevis. Vi har inte heller några särskilda krav på hur utbildningen ska vara utformad.”
Redigerat:
Vatten i all ära, men man behöver saltet också.B Bästerortarn skrev:GAAAAHHHH!!!
Resorb och chips ska inte föraktas.
Krya på dig.
Måste och måste, man kan ju välja att skita i det. Ingen kommer direkt precis att ringa polisen. Man kan se det som en protest mot förmyndarsamhället. Har ytterst svårt att tro att någon frågar om man har körkort ifall man skulle ta ned ett träd åt någon annan.Dalbotant skrev:
Enda läget är väl om man ska gå och bli anställd, men då antar jag att arbetsgivaren betalar för kortet ifall de verkligen vill anställa en.
Klart man kan strunta i det. Jag tog mitt när jag gick en trädgårdsutbildning eftersom det var krav hos det företaget jag gjorde min praktik hos. (För att jobba hos kund, vad du gjorde på din fritid struntade de givetvis i)
Min poäng var inte huruvida man behöver ha ett, min poäng var att när jag gick den röjsågskursen så blev du kuggad direkt om du körde gräs med fast gas. Men då var det luftkylda röjsågar som kunde skära om du körde fullgas hela tiden.
De som Johan tyckte störde kanske hade gått samma kurs.
Min poäng var inte huruvida man behöver ha ett, min poäng var att när jag gick den röjsågskursen så blev du kuggad direkt om du körde gräs med fast gas. Men då var det luftkylda röjsågar som kunde skära om du körde fullgas hela tiden.
De som Johan tyckte störde kanske hade gått samma kurs.
Hobbyelektriker
· E
· 15 397 inlägg
Min gräsröjmojäng är elektrisk, med sladd.
Är gudomligt skönt.
Är gudomligt skönt.