1 663 352 läst ·
17 828 svar
1663k läst
17,8k svar
GAAAAHHHH!!!
Jag fick faktiskt EN fjäder bytt på en sådan garanti. Fast jag betalade inte 8000 för att få den.
Vill man ha en garanti som är värd namnet när man handlar beggad bil får man nog betala lite mer och tex släpa sig till volvohandlaren och ta en av deras "Select-bilar", den garantin är även när man läser det finstilta väldigt lik en nybilsgaranti.
Vill man ha en garanti som är värd namnet när man handlar beggad bil får man nog betala lite mer och tex släpa sig till volvohandlaren och ta en av deras "Select-bilar", den garantin är även när man läser det finstilta väldigt lik en nybilsgaranti.
Krympflatiom...
Tror man har lite olika kultur med barn i olika länder. Finns fortfarande länder där man skickar en 4-5åring med en inköpslista och pengar och dom får själva gå till närköpet.tommib skrev:
En annan som är kycklingförälder får halv panik när 7-åringen är bortom en kurva bort på cykelvägen.
Påtal om ACSkogspromenix skrev:
Gaaaah
Köper bättre begagnad bil 2024. (Bilen från 2017)
Tycker bilen ser låg ut i fram, men säljaren försäkrar "Nej det är original"
Lägger till 2 års garanti för ~8000:- extra.
Våren 2025 får jag fylla ACn, och betala för det. Eftersom det är 'normalt att behöva fylla ibland"
Inser att sommardäcken är helt snedslitna. Tänker inte mer på det, köper nya.
Hösten 2025 är det dags för kamremsbyte.
Verkstaden vill inte genomföra bytet då packboxen till vevaxel läcker som ett såll. Verkstaden bedömer att detta varit länge och väl.
Går inte på garantin pga att "packboxen inte är en rörlig del av motorn"
Inser att mina nya sommardäck är helt slut igen. Börjar misstänka att någon missat 4 hjulsinställning efter att ha sänkt bilen.
"4 hjulsinställning går inte på garanti, räknas som slitage"
köper nya däck, igen. Och en 4 hjulsinställning.
Våren 2026
ACn kyler ej igen.
Kontaktar firman där jag köpte den som bekräftar att det är helt tomt.
De tar ut en felsökningsavgift som jag ska få tillbaka när garantiärendet är klart.
Felsökningen består av att fylla på gas med spårmedel som jag då får betala separat för.
De hittar därefter inget läckage på efterföljande besök.
(Jag är nu back 5000
De hävdar att det är tätt, varpå jag ifrågasätter varför jag betalat för en fyllning på ett tätt system.
De har inget bra svar.
Till sist kommer det fram att de i te har demonteras front för att leta spårmedel på kondensor.
Vill ha ytterligare en felsökningsavgift.
Här ger jag upp. Jag gör det hellre själv. Blodsugare, parasiter och andra trevliga tankar i huvudet medans jag rullar ut bilen från firman och får felmeddelande
"Auto stop service erfordras"
"Batterispänning låg"
Vilket jävla dunderköp
Köpte en Peugout Partner i november för några år sedan från Riddermark.
Inga anmärkningar om att något skulle vara defekt i pappren från Riddermark, dessutom sitter kylarskyddet monterat i grillen när jag hämtar den, alltså ett sån där plastskydd man sätter i grillen när det är kallt.
Märker när våren kommer att AC:n kyler noll. Så kontaktar Riddermark som ber mig lämna bilen för felsökning hos en lokal MECA.
Verkstaden: "Bror din kondensor är rökt" samt att någon tidigare felsökt AC:n då det är tydliga spåra av UV-spårmedel.
MECA lämnar rapport till Riddermark, deras svar täcks inte av garantin p.g.a. stenskott
Jag kontrar med att kylarskyddet var monterat, samt att jag hittat ett kvitto i bilen att Riddermark själva låtit en verkstad fylla på AC:n när dom bytte in bilen 2 veckor innan jag köpte den.
3 dagar senar jag hämtar bilen med fungerade AC utan att behöva betala en kr.
Gällande fyrhjulsinställning.
Gjorde det på samma bil i samband med nya vinterdäck.... den verkstaden ställe efter rätt bilmodell...dock modellen med kort hjulbas....min har lång hjulbas.
Dom framdäcken höll 600mil.
När jag växte upp och före skolålder drog vi runt i kvarteren hemmavid, 3 kompisar, lekte och ställde till med diverse bus, cykelbanor existerade inte utan man var van och hade lärt sig att använda gatorna.svesse84 skrev:
Andra förutsättningar och annan tidsperiod, lite synd om/att dagens barn hålls av "kycklingföräldrar".
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 690 inlägg
Det beror väl helt på barnet och var man bor?
Vi har många medelålders i kvarteret som har glömt bort att det finns barn och att de kan befinna sig på den villagata som trots att de kört 50m från sitt hus inte blivit motortrafikled.
Vi har många medelålders i kvarteret som har glömt bort att det finns barn och att de kan befinna sig på den villagata som trots att de kört 50m från sitt hus inte blivit motortrafikled.
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 649 inlägg
Inte min avsikt, skulle nog ha formulerat mig annorlunda. Min poäng med inlägget var i.a.f. att man ska alltid vara skeptisk mot extra-garantier, produktspecifika sakförsäkringar etc. och kolla villkor noga os.v.Skogspromenix skrev:
Tråkig historia hur som helst men det är som sagt bilhandlaren som är den primära rövhatten. Gissar att det även var bilhandlaren som krängde på dig extra garantin (och fick provision) fullt medveten om att det i princip är en skitgaranti.
Inte kul och jag är så tacksam att jag har en bilmeck i familjen ( även om han är lite väl petig ibland)Skogspromenix skrev:
Gaaaah
Köper bättre begagnad bil 2024. (Bilen från 2017)
Tycker bilen ser låg ut i fram, men säljaren försäkrar "Nej det är original"
Lägger till 2 års garanti för ~8000:- extra.
Våren 2025 får jag fylla ACn, och betala för det. Eftersom det är 'normalt att behöva fylla ibland"
Inser att sommardäcken är helt snedslitna. Tänker inte mer på det, köper nya.
Hösten 2025 är det dags för kamremsbyte.
Verkstaden vill inte genomföra bytet då packboxen till vevaxel läcker som ett såll. Verkstaden bedömer att detta varit länge och väl.
Går inte på garantin pga att "packboxen inte är en rörlig del av motorn"
Inser att mina nya sommardäck är helt slut igen. Börjar misstänka att någon missat 4 hjulsinställning efter att ha sänkt bilen.
"4 hjulsinställning går inte på garanti, räknas som slitage"
köper nya däck, igen. Och en 4 hjulsinställning.
Våren 2026
ACn kyler ej igen.
Kontaktar firman där jag köpte den som bekräftar att det är helt tomt.
De tar ut en felsökningsavgift som jag ska få tillbaka när garantiärendet är klart.
Felsökningen består av att fylla på gas med spårmedel som jag då får betala separat för.
De hittar därefter inget läckage på efterföljande besök.
(Jag är nu back 5000
De hävdar att det är tätt, varpå jag ifrågasätter varför jag betalat för en fyllning på ett tätt system.
De har inget bra svar.
Till sist kommer det fram att de i te har demonteras front för att leta spårmedel på kondensor.
Vill ha ytterligare en felsökningsavgift.
Här ger jag upp. Jag gör det hellre själv. Blodsugare, parasiter och andra trevliga tankar i huvudet medans jag rullar ut bilen från firman och får felmeddelande
"Auto stop service erfordras"
"Batterispänning låg"
Vilket jävla dunderköp
Klicka här för att svara
