Höghus Höghus skrev:
[länk]
Nu ska jag inte vara sån, men jag tar allt som kommer via X med ett ton salt.

• Gilla
a.o.f
  • Laddar…
L LaT skrev:
Nu ska jag inte vara sån, men jag tar allt som kommer via X med ett ton salt.
Är det inte rimligare att bedöma det efter avsändaren än efter mediet de använder att publicera det på?

• Gilla
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
WAAAAAAAAAGH!

GLS gör det inte enkelt för en.
För att se spårningen på ett paket måste man ange postkoden, men inte din postkod som mottagare, utan på utlämningsstället 🙄

• Wow
  • Haha
cpalm och 5 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
WAAAAAAAAAGH!

GLS gör det inte enkelt för en.
För att se spårningen på ett paket måste man ange postkoden, men inte din postkod som mottagare, utan på utlämningsstället 🙄
Jag kan konstatera att för mig, hur märkligt det än låter, så är postnord det stabila alternativet. Kommer alltid på utlovat datum. Har försökt med Airmee ett tag men sedan några månader så är de ALLTID minst en dag försenade med sina leveranser så nu är det bojkott av detta som gäller. GLS, UPS mfl försöker jag inte ens med, blir alltid strul och svårt att spåra.

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Samma här, vet dessutom inte hur många gånger jag fått hjälpa airmee-killen att hitta adresser. Tycker synd om stackarn som får fara runt utan att hitta till nästan inget betalt alls.

hsd
Kan bara hålla med
Tidigare var Schenker Number One, men nu har de trillat långt ner på listan och numera är det PostNord som är Nummer Ett
Provade Early Bird men de påstod att de inte hittade adressen & påbörjade en retur som jag lyckades stoppa och veckan efter hittade de fram ( konstigt att de 3 veckor tidigare hade hittat adressen)

MathiasS MathiasS skrev:
Jag kan konstatera att för mig, hur märkligt det än låter, så är postnord det stabila alternativet. Kommer alltid på utlovat datum. Har försökt med Airmee ett tag men sedan några månader så är de ALLTID minst en dag försenade med sina leveranser så nu är det bojkott av detta som gäller. GLS, UPS mfl försöker jag inte ens med, blir alltid strul och svårt att spåra.
Posten har lyckats schabbla en del på sistone med.

Här fick jag dock inte välja (eller jo, utlämningsställe, vilket är bra då Schenker hade var den enda som hade en tobaksaffär i centrum med dåliga parkeringsmöjligheter som standard för oss, istället för som alla andra som hade närmaste större matbutik)

Kan lägga till ett WAAAAAAAAGH till.
Klåparna kan inte ens länka till spårningen av paketet i sitt mail, de ger en spårningsnummret och en generell länk till där man kan söka på numret.

S
PostNord funkar rätt OK förutom deras bluff med att de alltid säger att de har varit förbi och så kommer det en uthämningsavi 1-2 dagar senare...

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Gaaaah

Köper bättre begagnad bil 2024. (Bilen från 2017)
Tycker bilen ser låg ut i fram, men säljaren försäkrar "Nej det är original"
Lägger till 2 års garanti för ~8000:- extra.

Våren 2025 får jag fylla ACn, och betala för det. Eftersom det är 'normalt att behöva fylla ibland"

Inser att sommardäcken är helt snedslitna. Tänker inte mer på det, köper nya.

Hösten 2025 är det dags för kamremsbyte.
Verkstaden vill inte genomföra bytet då packboxen till vevaxel läcker som ett såll. Verkstaden bedömer att detta varit länge och väl.
Går inte på garantin pga att "packboxen inte är en rörlig del av motorn"

Inser att mina nya sommardäck är helt slut igen. Börjar misstänka att någon missat 4 hjulsinställning efter att ha sänkt bilen.
"4 hjulsinställning går inte på garanti, räknas som slitage"

köper nya däck, igen. Och en 4 hjulsinställning.

Våren 2026

ACn kyler ej igen.
Kontaktar firman där jag köpte den som bekräftar att det är helt tomt.
De tar ut en felsökningsavgift som jag ska få tillbaka när garantiärendet är klart.

Felsökningen består av att fylla på gas med spårmedel som jag då får betala separat för.

De hittar därefter inget läckage på efterföljande besök.
(Jag är nu back 5000:-)
De hävdar att det är tätt, varpå jag ifrågasätter varför jag betalat för en fyllning på ett tätt system.
De har inget bra svar.

Till sist kommer det fram att de i te har demonteras front för att leta spårmedel på kondensor.
Vill ha ytterligare en felsökningsavgift.
Här ger jag upp. Jag gör det hellre själv. Blodsugare, parasiter och andra trevliga tankar i huvudet medans jag rullar ut bilen från firman och får felmeddelande
"Auto stop service erfordras"
"Batterispänning låg"

Vilket jävla dunderköp

• Arg
  • Wow
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Skogspromenix Skogspromenix skrev:
Gaaaah

Köper bättre begagnad bil 2024. (Bilen från 2017)
Tycker bilen ser låg ut i fram, men säljaren försäkrar "Nej det är original"
Lägger till 2 års garanti för ~8000:- extra.

Våren 2025 får jag fylla ACn, och betala för det. Eftersom det är 'normalt att behöva fylla ibland"

Inser att sommardäcken är helt snedslitna. Tänker inte mer på det, köper nya.

Hösten 2025 är det dags för kamremsbyte.
Verkstaden vill inte genomföra bytet då packboxen till vevaxel läcker som ett såll. Verkstaden bedömer att detta varit länge och väl.
Går inte på garantin pga att "packboxen inte är en rörlig del av motorn"

Inser att mina nya sommardäck är helt slut igen. Börjar misstänka att någon missat 4 hjulsinställning efter att ha sänkt bilen.
"4 hjulsinställning går inte på garanti, räknas som slitage"

köper nya däck, igen. Och en 4 hjulsinställning.

Våren 2026

ACn kyler ej igen.
Kontaktar firman där jag köpte den som bekräftar att det är helt tomt.
De tar ut en felsökningsavgift som jag ska få tillbaka när garantiärendet är klart.

Felsökningen består av att fylla på gas med spårmedel som jag då får betala separat för.

De hittar därefter inget läckage på efterföljande besök.
(Jag är nu back 5000:-)
De hävdar att det är tätt, varpå jag ifrågasätter varför jag betalat för en fyllning på ett tätt system.
De har inget bra svar.

Till sist kommer det fram att de i te har demonteras front för att leta spårmedel på kondensor.
Vill ha ytterligare en felsökningsavgift.
Här ger jag upp. Jag gör det hellre själv. Blodsugare, parasiter och andra trevliga tankar i huvudet medans jag rullar ut bilen från firman och får felmeddelande
"Auto stop service erfordras"
"Batterispänning låg"

Vilket jävla dunderköp
Det är väl sällan så gamla bilar är felfria/ problemfria..

F fribygg skrev:
Det är väl sällan så gamla bilar är felfria/ problemfria..
Därav tillägg av garanti

Därav tillägg av garanti
Tänker du lägga till 8000kr för garanti på nästa bil också?

Därav tillägg av garanti
Mjo, men just tilläggsgarantier på beg. bilar är oftast tämligen värdelösa. Det trodde jag faktiskt var allmänt känt. Och det är egentligen rätt logiskt, om (när) något går sönder på en beg. bil så är det ofta dyrrrrt och en premie på 4000 kr/per år är misstänkt billigt. Med en så låg premie kan man misstänka att garantin inte täcker speciellt mycket.

Det värsta rövhatteriet i din story är det ju hästhandlaren som står för.

F fribygg skrev:
Tänker du lägga till 8000kr för garanti på nästa bil också?
Hjälpsamt
På ämnet
GAAAAAH för ledande frågor som visserligen stärker gaaaah känslan men inte hjälper i stunden

• Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
Mjo, men just tilläggsgarantier på beg. bilar är oftast tämligen värdelösa. Det trodde jag faktiskt var allmänt känt. Och det är egentligen rätt logiskt, om (när) något går sönder på en beg. bil så är det ofta dyrrrrt och en premie på 4000 kr/per år är misstänkt billigt. Med en så låg premie kan man misstänka att garantin inte täcker speciellt mycket.

Det värsta rövhatteriet i din story är det ju hästhandlaren som står för.
Jag är redan besegrad
Men för all del fortsätt sparka

• Ledsen
  • Haha
Carpetos och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.