hsd hsd skrev:
Så Du har halva "listpriset" hos Allente, har haft i flera år 💰
Jepp, har aldrig betalat fullpris där. Jag har minne som en guldfisk men sedan 2020-2021 har det funkat på detta vis, kan jag se på fakturorna.
 
hsd
MathiasS MathiasS skrev:
Jepp, har aldrig betalat fullpris där. Jag har minne som en guldfisk men sedan 2020-2021 har det funkat på detta vis, kan jag se på fakturorna.
Det är bara att gratulera 👍
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
NyKarin NyKarin skrev:
Här förvaras alla nycklar i ett skåp. Bara att slinka in och titta, säga till receptionen om rätt nyckel finns där. Inte för att jag har så höga förhoppningar om att mina ska dyka upp..
Kolla med polisen om de säljer nyckelbrickor. Köpte 5-6 stycken för några år sedan av polisen i Uppsala och har en på varje knippa som brukar lämna huset.
Då 75kr styck i engångskostnad, giltig så länge numret på brickan är läsbart, oavsett om det är det från fabrik instansade numret eller att du själv bättrat på det när du nött ner det.
 
  • Gilla
mexitegel och 3 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Första ser potentiellt ut som originaldel, då har de knappast kostat på ett FAG-lager 😆
Kanske inte... Men det står iallafall "FAG" på lagret i produktbilden.
 
tveksamt tveksamt skrev:
Kolla med polisen om de säljer nyckelbrickor. Köpte 5-6 stycken för några år sedan av polisen i Uppsala och har en på varje knippa som brukar lämna huset.
Då 75kr styck i engångskostnad, giltig så länge numret på brickan är läsbart, oavsett om det är det från fabrik instansade numret eller att du själv bättrat på det när du nött ner det.
Jag har fått ett och annat tips, vänner är generösa så, nyckelbricka och airtags bland annat. Själv ser jag mig inte som någon som tappar nycklar utan skyller på stressig period. Men kan ju passa på att fråga polisen nästa gång jag tar mig dit.
 
NyKarin NyKarin skrev:
Jag har fått ett och annat tips, vänner är generösa så, nyckelbricka och airtags bland annat. Själv ser jag mig inte som någon som tappar nycklar utan skyller på stressig period. Men kan ju passa på att fråga polisen nästa gång jag tar mig dit.
Inte jag heller, tror aldrig jag tappat en nyckelknippa ännu, men med en så låg engångskostnad tycker jag det är en rimlig grej. Finns ju massor med företag som säljer liknande, men de har ofta/alltid årskostnad på typ det dubbla..

Just den modell det är på mina har de dessutom räddat mig någon gång när jag behövt annat, flatmejsel/kapsylöppnare/något att peta/bryta med etc.. :)
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Inte jag heller, tror aldrig jag tappat en nyckelknippa ännu, men med en så låg engångskostnad tycker jag det är en rimlig grej. Finns ju massor med företag som säljer liknande, men de har ofta/alltid årskostnad på typ det dubbla..

Just den modell det är på mina har de dessutom räddat mig någon gång när jag behövt annat, flatmejsel/kapsylöppnare/något att peta/bryta med etc.. :)
Fiffigt 😊
 
  • Gilla
tveksamt
  • Laddar…
Hur snabbt dör två barn i en bil i ett garage?
Efter hur lång tid saknar en förälder sin tvååring?

1782205256568.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
Blazermannen och 3 till
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Hur snabbt dör två barn i en bil i ett garage?
Efter hur lång tid saknar en förälder sin tvååring?

[bild]
Tänk dig ångesten när de saknade barnen & började leta...
Räckte ju med att ungarna var utom syn/hörhåll i 30s/nån minut i den åldern.
 
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Hur snabbt dör två barn i en bil i ett garage?
Efter hur lång tid saknar en förälder sin tvååring?

[bild]
Lite konstigt är det. är det ovanligt tyst i 3 minuter så reagerar man ju. Efter 10 minuter springer man runt som en yr höna och letar. här måste ju något annat ha hänt, helt andra tidsramar.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
tommib
Deppigt.
Två år släpps i princip inte ur sikte. Fyra år får normalt leka inom hörhåll men som ni skriver så kollar man ju efter max ett par minuters tystnad vad som är på gång.
Det händer ju sånt här med jämna mellanrum och jag undrar alltid vad det beror på.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Deppigt.
Två år släpps i princip inte ur sikte. Fyra år får normalt leka inom hörhåll men som ni skriver så kollar man ju efter max ett par minuters tystnad vad som är på gång.
Det händer ju sånt här med jämna mellanrum och jag undrar alltid vad det beror på.
Förbannat olyckliga sammanträffanden. Utan att ha några bevis för det så vill jag ändå hävda att det är väldigt sällan denna typ av olyckshändelser beror på grov oaktsamhet. Har en bekant vars parvel lyckades hamna i en livshotande situation på ett par minuter. Han borde med givna förutsättningar inte ha klarat sig men hade som tur är änglavakt. En fysisk risk på tomten som INGEN hade identifierat var orsaken.

När såna här tragiska saker inträffar är det alltid massa förståsigpåare som pekar finger och ikläder sig nån slags moralisk överlägsenhet. Men ärligt talat, vilken förälder har inte någon gång i panik letat efter sin lilla snoris på stormarknaden, idrottsevenemanget etc?
 
  • Gilla
a.o.f och 1 till
  • Laddar…
tommib
Jo, absolut. Klassikern är ju att man tror att den andra föräldern, eller en annan vuxen, har koll på barnet. Jag har också letat i panik ett par gånger. Det som är lite udda är att det ändå tar en stund att dö av värmeslag så något måste ha hänt utöver att de satte sig i bilen.
 
  • Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Jo, absolut. Klassikern är ju att man tror att den andra föräldern, eller en annan vuxen, har koll på barnet. Jag har också letat i panik ett par gånger. Det som är lite udda är att det ändå tar en stund att dö av värmeslag så något måste ha hänt utöver att de satte sig i bilen.
Spekulation men fyraåringen kan ju ha startat bilen inne i garaget.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.