1 685 005 läst ·
18 187 svar
1685k läst
18,2k svar
GAAAAHHHH!!!
GAAAAHHHH!!!
Tidigare ägare hade satt dit ett modernt gashantag i plast, fick med det gamla som inte var i bästa skick.
Renoverade det, kapade till ny gasvajer och monterade, funkade fint....men det har bara 23 mm slaglängd, förgasaren är 26 mm, så jag fick montera tillbaka det i plast, kapa ny vajer igen, dock inte med grodgrönt handtag längre, det gamla fick jag loss efter mycket slit, det var limmat på rullen.
Allt typ 4 timmars jobb till nästan ingen nytta ☹️
Tidigare ägare hade satt dit ett modernt gashantag i plast, fick med det gamla som inte var i bästa skick.
Renoverade det, kapade till ny gasvajer och monterade, funkade fint....men det har bara 23 mm slaglängd, förgasaren är 26 mm, så jag fick montera tillbaka det i plast, kapa ny vajer igen, dock inte med grodgrönt handtag längre, det gamla fick jag loss efter mycket slit, det var limmat på rullen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hobbyelektriker
· E
· 15 454 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 10 952 inlägg
Du skulle såklart köpt ett snabbgashandtag från Hobbex "för hypersnabba och riviga starter""Isakare skrev:
GAAAAHHHH!!!
[bild]
[video]
Det har du rätt i. Därför styrde jag raskt in mig själv på den rätta, lättsamma och oskyldiga vägen. Mot röntgenglasögon och min barndoms favoritaffär. En gång åkte jag och farsan till Borås bara för att besöka Hobbex. Köpte bland annat en Machete. En lämplig leksak för en tioåring.S Saelen skrev:
Gaaahhhhh för de som blandar ihop Gaaahhhhhtråden med "saker vi glömt bort att de funnitstråden.
Gaaaaahĥh för tonåringar utan Machete.
Alltså inte han.
Logga in
Skapa konto
Utan mer såhär.
Logga in
Skapa konto
Intet skrev:
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 918 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 918 inlägg
Min exfru som jag fortfarande umgås med ville att vi skulle följa "The Pitt" (nygjord amerikansk ER-typ av serie, med samme Noah Wyle bl a). Det föregicks av sökningar från henne om "Pitt". Nu regnar det snuskiga sökförslag på FB och andra sidor. Gaaaaah!
(Förutsägbart så jag frågade varför hon inte tänkte på det i förväg 😀)
Serien rekommenderas i vilket fall, bara man tar sig igenom de första 5-6 avsnitten som startar trevande. Inte alls samma klockrena megastart som originalet ER. Såg färdigt s1e15 igår och nu är det gasen i botten. 15 avsnitt per säsong hittills, 2 säsonger tillgängliga. Är man fan av Noah Wyle underlättar det då han bär serien. Tål man inte ocensurerade blodiga scener och numera politiskt kontroversiella värderingsfrågor så bör man kanske inte titta.
(Förutsägbart så jag frågade varför hon inte tänkte på det i förväg 😀)
Serien rekommenderas i vilket fall, bara man tar sig igenom de första 5-6 avsnitten som startar trevande. Inte alls samma klockrena megastart som originalet ER. Såg färdigt s1e15 igår och nu är det gasen i botten. 15 avsnitt per säsong hittills, 2 säsonger tillgängliga. Är man fan av Noah Wyle underlättar det då han bär serien. Tål man inte ocensurerade blodiga scener och numera politiskt kontroversiella värderingsfrågor så bör man kanske inte titta.
Redigerat: