13th Marine 13th Marine skrev:
På nått magiskt jäkla sätt saknar jag en kort och en mellan, men har två långa för mycket.
De har väl växt. Men är du säker så är det väl bara att kapa de långa till rätt längd.
 
  • Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
WAAAAAAAAGH!

Skruvar ihop lådcykelns låda. Eftersom det är kupolmuttrar behöver skruvarna vara i rätt längd, så det finns tre olika längder.

På nått magiskt jäkla sätt saknar jag en kort och en mellan, men har två långa för mycket.

Tycker jag kollat alla skruvar som är på plats nu, och det sitter rätt längd...
Tycker jag...

WAAAAAAAAGH!

[bild]
Sånt är så-jävla-surt eftersom man alltid har missat någonting. Däremot borde dom ha varit antingen numrerade alt. parade i förpackningen från början för att minimera risken att det ska hända.
 
B Bästerortarn skrev:
numrerade alt. parade i förpackningen från början
Finns det någon förpackning inblandad här?
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
S
Skulle borra ett hål i en 10 mm OSB-skiva. Ett 20 mm hål.

Hade inget mellan 16 mm t 40 mm tillgängligt.

Till slut hittade jag i skrotlådan en 20 mm träborr som var så slö att jag hade kunnat borra med en timmerpenna.

Men med Guds hjälp och en burk vaselin så...

GAAAH!
 
  • Wow
kashieda
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
De har väl växt. Men är du säker så är det väl bara att kapa de långa till rätt längd.
Lyckades hitta ett ställe där en kort kunde passa istället för en mellan, så då hade jag bara två långa över.
De två långa gick att använda på det enda ställe där det inte sitter kupolmutter.
Inte omöjligt att de satt där från början.
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
Sånt är så-jävla-surt eftersom man alltid har missat någonting. Däremot borde dom ha varit antingen numrerade alt. parade i förpackningen från början för att minimera risken att det ska hända.
De satt nog på rätt ställe innan jag skruvade isär cykeln 🫣
 
13th Marine 13th Marine skrev:
De satt nog på rätt ställe innan jag skruvade isär cykeln 🫣
Så den ser inte ut som en triumfvagn längre?
 
Alfredo Alfredo skrev:
Finns det någon förpackning inblandad här?
Förutsatte att det var någon köpt byggsats i.o.m. att det inte lät som att muttrarna var självvalda.
 
B Bästerortarn skrev:
Förutsatte att det var någon köpt byggsats i.o.m. att det inte lät som att muttrarna var självvalda.
Den är köpt, för snart åtta år sedan, men jag gjorde om den till byggsats för några veckor sedan, och nu var det tid att bygga den igen.
De flesta skruvars placering var fullt logiska, men tydligen inte alla.
 
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
GAAAAH! för hjul som sitter benhårt efter vintern. Känns lite sådär att gå lös med storsläggan för att få dem att lossna. Men nu är i alla fall sommarhjulen på våra bilar redo att nöta asfalt igen.
 
  • Ledsen
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
K
S Saelen skrev:
Skulle borra ett hål i en 10 mm OSB-skiva. Ett 20 mm hål.

Hade inget mellan 16 mm t 40 mm tillgängligt.

Till slut hittade jag i skrotlådan en 20 mm träborr som var så slö att jag hade kunnat borra med en timmerpenna.

Men med Guds hjälp och en burk vaselin så...

GAAAH!
Ta två 10mm borr?
 
  • Gilla
  • Haha
Testarn och 3 till
  • Laddar…
S
Typ såhär?

Borrmaskin med två borrar bredvid hål i träplanka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
Testarn och 14 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
GAAAAH! för hjul som sitter benhårt efter vintern. Känns lite sådär att gå lös med storsläggan för att få dem att lossna. Men nu är i alla fall sommarhjulen på våra bilar redo att nöta asfalt igen.
Då får du säga till den som monterade vinterhjulen att göra rätt nästa gång.
 
  • Gilla
Per Sandberg1
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Typ såhär?

[bild]
Det fattar ju vem som helst att det inte funkar, det ena är ju vänsterborr och det andra höger. 😉
 
  • Haha
  • Gilla
Johan Gunverth och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.