1 660 024 läst ·
17 792 svar
1660k läst
17,8k svar
GAAAAHHHH!!!
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 641 inlägg
Sånt är så-jävla-surt eftersom man alltid har missat någonting. Däremot borde dom ha varit antingen numrerade alt. parade i förpackningen från början för att minimera risken att det ska hända.13th Marine skrev:
WAAAAAAAAGH!
Skruvar ihop lådcykelns låda. Eftersom det är kupolmuttrar behöver skruvarna vara i rätt längd, så det finns tre olika längder.
På nått magiskt jäkla sätt saknar jag en kort och en mellan, men har två långa för mycket.
Tycker jag kollat alla skruvar som är på plats nu, och det sitter rätt längd...
Tycker jag...
WAAAAAAAAGH!
[bild]
Skulle borra ett hål i en 10 mm OSB-skiva. Ett 20 mm hål.
Hade inget mellan 16 mm t 40 mm tillgängligt.
Till slut hittade jag i skrotlådan en 20 mm träborr som var så slö att jag hade kunnat borra med en timmerpenna.
Men med Guds hjälp och en burk vaselin så...
GAAAH!
Hade inget mellan 16 mm t 40 mm tillgängligt.
Till slut hittade jag i skrotlådan en 20 mm träborr som var så slö att jag hade kunnat borra med en timmerpenna.
Men med Guds hjälp och en burk vaselin så...
GAAAH!
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 658 inlägg
Lyckades hitta ett ställe där en kort kunde passa istället för en mellan, så då hade jag bara två långa över.Alfredo skrev:
De två långa gick att använda på det enda ställe där det inte sitter kupolmutter.
Inte omöjligt att de satt där från början.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 658 inlägg
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 641 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 658 inlägg
Avgör själv 🙂T TypRätt skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threa...h-maskiner-idag.250889/page-1379#post-6609675
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 658 inlägg
Den är köpt, för snart åtta år sedan, men jag gjorde om den till byggsats för några veckor sedan, och nu var det tid att bygga den igen.B Bästerortarn skrev:
De flesta skruvars placering var fullt logiska, men tydligen inte alla.
Ta två 10mm borr?S Saelen skrev:
