ullberg
Måste rimligtvis vara något lite special med de o-ringar Dan söker, detta då den trasiga verkar liga på en sortimentsbox för o-ringar, som dessutom tycks vara välsorterad. Då lär inte bil/bygg-ladorna lösa det…

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Biltema, Thansen, Motonet eller Jula kanske? Rena gissningar dock.
Biltema "came through" faktiskt.. 👍😀

• Gilla
Workingclasshero och 5 till
  • Laddar…
WAAAAAAAAGH hydraulolja i håret 😖

Hade locket till bromshandtaget öppet och pressade in en av kolvarna...

• Haha
  • Wow
cpalm och 6 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Manlig inpackning. 👍

• Haha
  • Gilla
HenrikHuslöse och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Manlig inpackning. 👍
Ger lyster till mina gråa hår.

• Haha
  • Älska
  • Gilla
HenrikHuslöse och 3 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Biltema "came through" faktiskt.. 👍😀
Är en vanlig oring verklig lämplig på en spridare? Borde var rätt viktigt med rätt sorts gummi där.

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Är en vanlig oring verklig lämplig på en spridare? Borde var rätt viktigt med rätt sorts gummi där.
Tror inte trädgårdsspridaren bryr sig... 😉

• Haha
karlmb
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Tja, de påstår att de är av NBR och klarar olja.. så det bör räcka till bensin med.. tyvärr är de inte 2 mm som utlovat, utan snarare 1,9 mm, så de satt inte lika tajt som originalet... Kommer nog köpa och byta när det är dags slutmontering.. gummipackningen i "andra änden" av spridaren var rätt hård, där vill man inte ha en vakuumläcka heller...

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Tja, de påstår att de är av NBR och klarar olja.. så det bör räcka till bensin med.. tyvärr är de inte 2 mm som utlovat, utan snarare 1,9 mm, så de satt inte lika tajt som originalet... Kommer nog köpa och byta när det är dags slutmontering.. gummipackningen i "andra änden" av spridaren var rätt hård, där vill man inte ha en vakuumläcka heller...
Jag tror att nbr tål olja/bensin men inte värme. Tror att Viton/FPM är rätt sort. https://www.kullager.se/o-ringar-vi...pHaB-Peq9pskFPhma8e-KOZ0aBLbfhXxoCVgAQAvD_BwE

Se temp-spec på de olika sorterna de har där.

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Jag tror att nbr tål olja/bensin men inte värme. Tror att Viton/FPM är rätt sort. [länk]

Se temp-spec på de olika sorterna de har där.
De som satt var NBR, men de som kränger Miatadelar verkar sälja uppgradering i form av viton, så det lär säkert bli det... 👍🏾

• Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…

Hade locket till bromshandtaget öppet och pressade in en av kolvarna...
Jag fick spackel i munnen nyss… Spackla tak var inte favoritsysselsättningen innan, än mindre nu.

• Wow
  • Gilla
Solvskaftet och 4 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Jag fick spackel i munnen nyss… Spackla tak var inte favoritsysselsättningen innan, än mindre nu.
Been there done that!
Var någon på husdrömmar som gjorde det på TV 😅

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
För några år sedan skulle jag rensa hängrännorna och stod under när all skit kom farande rätt i nyllet, en salig röra av vittrade betongpannor, mossa och upplöst fågelskit.
En del rätt i munnen så ingen kul upplevelse och kommer ta det försiktigare nästa gång.
Den gången hade det inte gjorts på årtionden så det var en hel del...🤬

• Haha
Dilato
  • Laddar…
Been there done that!
Var någon på husdrömmar som gjorde det på TV 😅
Ska pröva annat märke då som inte är ”känd från TV” 😂

WAAAAAAAAGH...

Har tillbringat en stund med att fixa med lådcykeln…
Är det bara jag som tänker på Ben-Hur när jag ser den här?
Scen från ett vagntävling med två män i rustningar från en film, jämförd med Ben-Hur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
Intet
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.