Ossian K Olsson
En batteridriven Bosch Professional skruvdragare med 18V Li-Ion batteri, utrustad med en 19 mm hylsa, liggande på en träbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här är en lösning som kanske får er att skrika GAAAHHHH!

Men jag har ingen knack utan kör skruvdragare med 19 mm hylsa. Ställer in ”skruvläget” och drar ner ”momentet” till lägsta motståndet. Skruvar i och då tack vare att den knackar så fort det tar emot blir det inte felgängat. Sen drar jag åt med korset.

Det här spar otroligt mycket tid och ork och nej, jag villhöver inte ens en mutterknack!

Redigerat:
  • Gilla
Dilato och 5 till
  • Laddar…
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Satsen innehåller faktiskt några enstaka krafthylsor.
Dåså!

tveksamt tveksamt skrev:
Morr!
Apple pennan verkar vägra ladda och ansluter inte till plattan. Skitpryl!
Du har väntat för länge efter att du ignorerade laddningsvarningen. Den har glömt av sin värd efter att ha blivit helt urladdad eller borta från plattan. Om den är totalurladdad kan det krävas en timma eller två innan den vaknar till liv. I med kabel mellan platta och penna så löser det sig tills nästa gång.

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Du har väntat för länge efter att du ignorerade laddningsvarningen. Den har glömt av sin värd efter att ha blivit helt urladdad eller borta från plattan. Om den är totalurladdad kan det krävas en timma eller två innan den vaknar till liv. I med kabel mellan platta och penna så löser det sig tills nästa gång.
Verkar vara svårare än så, satt med kabel i plattan typ tre timmar igår men ingen reaktion.
Kan vara så illa att den är helt död.

B Bitterhetsakademin skrev:
Allt därifrån är överprissatt och svårt att serva, ändå flockas kunderna...
Det är ju rätt märke....

• Haha
Per Sandberg1
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Verkar vara svårare än så, satt med kabel i plattan typ tre timmar igår men ingen reaktion.
Kan vara så illa att den är helt död.
Jag skulle satt den i en helt vanlig mobilladdare över natten. Tar max en halvtimma att ladda fullt med ynkligsate 5W-laddaren. Sedan finns det någon version av ipadOS 18.x som hade svårigheter med USB-C-pennan (som jag har). Antar att du har uppdaterat.

• Gilla
tveksamt
  • Laddar…
Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Men jag har ingen knack utan kör skruvdragare med 19 mm hylsa. Ställer in ”skruvläget” och drar ner ”momentet” till lägsta motståndet. Skruvar i och då tack vare att den knackar så fort det tar emot blir det inte felgängat. Sen drar jag åt med korset.
Så gjorde jag också ett tag, ända tills jag en gång glömde ställa in den. Trodde på riktigt att jag bröt handleden när hjulmuttern bottnade i full kareta och skruvdragaren vreds ur handen. Tog ett par månader innan jag var helt återställd.

Så var försiktig.

• Gilla
Ossian K Olsson
  • Laddar…
Jag skulle satt den i en helt vanlig mobilladdare över natten. Tar max en halvtimma att ladda fullt med ynkligsate 5W-laddaren. Sedan finns det någon version av ipadOS 18.x som hade svårigheter med USB-C-pennan (som jag har). Antar att du har uppdaterat.
Håller på att prova det, stoppade den i mobilladdaren innan jag åkte till jobbet i morse, får se hur det verkar ikväll.
Jodå, plattan är uppdaterad.

tveksamt tveksamt skrev:
Håller på att prova det, stoppade den i mobilladdaren innan jag åkte till jobbet i morse, får se hur det verkar ikväll.
Jodå, plattan är uppdaterad.
Nope, fortsatt helt död. 😢

tveksamt tveksamt skrev:
Nope, fortsatt helt död. 😢
Nu vet jag inte vilken modell av penna du har, men om det är med USB-C och du kopplar in den i datorn bör den (om den fungerar) dyka upp på USB-bussen. Så här ser det ut i macOS.

Apple Pencil anslutningsinfo i macOS med tillverkar- och serienummer, USB-anslutningsdetaljer och strömtilldelning.
Skapa konto

Har du tagit bort den i Bluetooth-inställningen på iPad:en?

• Gilla
tveksamt
  • Laddar…
Nu vet jag inte vilken modell av penna du har, men om det är med USB-C och du kopplar in den i datorn bör den (om den fungerar) dyka upp på USB-bussen. Så här ser det ut i macOS.

[bild]

Har du tagit bort den i Bluetooth-inställningen på iPad:en?
Det är en generation 1.
Att koppla in den i datorn ger ingen reaktion alls, kan inte se något om den över huvud taget.
Jepp, har tagit bort den från blåtanden.

Ska prova värma upp den en aning, det verkar en del haft lycka med. Teorin där är väl att den laddat ur så djupt att den inte ens kan laddas, men att värma upp den kan ge att den sista lilla laddningen som finns i batteriet ska vara tillräcklig för att den ska börja acceptera laddning igen.

Redigerat:
  • Wow
Fotografen
  • Laddar…
WAAAAAAAAGH...

Har tillbringat en stund med att fixa med lådcykelns hydrauliska skivbromsar och skulle börja montera tillbaka lådan.
"Varför är där ett urtag här?" 🤔

Det är för att slangen ska gå där, och inte ner om 😳

Så nu behöver jag lossa hela systemet, byta plats på oken och göra kladdjobbet att lufta bromsarna en gång till 😭

• Lådcykelträ med urtag för bromsslang och synliga monteringsdetaljer.
    Skapa konto
  • Lådcykel med träkorg, hydrauliska slangar och monteringsdetaljer; själva bromssystemet behöver justeras och luftas.
    Skapa konto
  • Ledsen
  • Gilla
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
Gaahhhh.

Var får man tag på en oring till en spridare på en lördag?
Svart C-klämma placerad på en lista med olika dimensioner och kvantiteter av klämmor i ett sortimentset.
Skapa konto

• Ledsen
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Var får man tag på en oring till en spridare på en lördag?
Biltema, Thansen, Motonet eller Jula kanske? Rena gissningar dock.

• Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Biltema, Thansen, Motonet eller Jula kanske? Rena gissningar dock.
Sortiment på Lidl....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.