B Bitterhetsakademin skrev:
Med stängt Hormuzsund kommer nog det priset långt innan sossarna fått tillfälle att höja.
tydligen går bara 10% av oljan därifrån hit till väst

Tokslut Tokslut skrev:
Men Gaaaaaahhhh säger Kineserna.
Och Gaaaahhhh säger vi för vår LNG skeppas därifrån.

• Gilla
Bitterhetsakademin och 1 till
  • Laddar…
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Jag kan inte fatta varför bara Diesel blev så dyrt🤔
Jag vet inte om det är så dyrt egentligen, tycker att det är rätt billigt med en bränslekostnad under tian per mil

Tokslut Tokslut skrev:
Tror inte DET spelar så stor roll, det är en gemensam marknad. Om t.ex. Kina och Indien får köpa sin olja på annat håll får de ju konkurrera med Europa så priserna för alla går upp.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Suvi5700
F fribygg skrev:
Jag vet inte om det är så dyrt egentligen, tycker att det är rätt billigt med en bränslekostnad under tian per mil
Båda produkterna kommer från samma olja. Så mer därför jag undrar. Jag överlever ekonomiskt.

B b8q skrev:
Tror inte DET spelar så stor roll, det är en gemensam marknad. Om t.ex. Kina och Indien får köpa sin olja på annat håll får de ju konkurrera med Europa så priserna för alla går upp.
Irans oljeandel är 2% av oljemarknaden, så håller de passagen öppen ska Irans andel inte göra så mycket

Tokslut Tokslut skrev:
Irans oljeandel är 2% av oljemarknaden

[media]
Men nu pratar vi om allt som går ut ur Hormuzsundet.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
B b8q skrev:
Men nu pratar vi om allt som går ut ur Hormuzsundet.
uppdaterade 😚

Förhoppningsvis slipper vi Magganpriser på bränslet

En skärmdump av en tweet från Donald J. Trump där han talar om USA:s energipolitik och militärmakt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Suvi5700
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Förhoppningsvis slipper vi Magganpriser på bränslet

[bild]
Ska vi få det måste ju priserna gå upp EFTER valet (förutsatt att det väljs en rödgrön regering såklart). Alla vet ju att det är sittande regerings fel om bränslepriserna går upp.. 😂

• Gilla
  • Älska
fribygg och 3 till
  • Laddar…
WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGH!

Köpte fel slangar till cyklarna, vet inte hur jag missade att jag tog med bilventil istället för "vanlig" cykelventil 😖

13th Marine 13th Marine skrev:
WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGH!

Köpte fel slangar till cyklarna, vet inte hur jag missade att jag tog med bilventil istället för "vanlig" cykelventil 😖
Har du en nyare cykelpump så brukar de passa både till bilventil och den gamla hederliga Dunlopventilen.

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Nu har jag haft "rääääserventiler" i 100 år, men mitt minne säger att hålet i fälgen för bilventiler är större än det för klassiska cykelventiler....

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Nu har jag haft "rääääserventiler" i 100 år, men mitt minne säger att hålet i fälgen för bilventiler är större än det för klassiska cykelventiler....
Nej, det är samma storlek på Schrader och Dunlopventiler.

B Bitterhetsakademin skrev:
Har du en nyare cykelpump så brukar de passa både till bilventil och den gamla hederliga Dunlopventilen.
Ska passa i fälgen också, och så har jag ett munstycke med snabbfäste som hakar om Dunlop-ventilen.
Hittar ingen bild, men väldigt praktisk.

• Gilla
Bitterhetsakademin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.