tveksamt tveksamt skrev:
Men nu var det ju just innebandy det var frågan om, så vad hade ett lämpligt agerande varit då tycker du?
Att fysiskt bära dit ungen och tejp fast klubban i handen?
Förvägra barnet att läsa i en vecka?
Tvingat barnet att äta kattsand?
Låt höra, vad är en lämplig åtgärd och lämpligt straff för att inte vilja gå på innebandyträningen?
Är inte innebandy straff nog? Hur ska det kunna bli värre? Bandy på is? 😂

• Haha
  • Gilla
Anna_H och 10 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Ja hur gör man med barn som sitter hemma istället för att gå till skolan? Man får ju inte göra nånting alls, barnet har alla rättigheter. Det går helt enkelt inte att göra något alls.
Men det handlar ju inte om skolan! Vad drar du in den för?
Och om det enda du hade var att det inte går att göra något alls, vad var meningen med att komma med dryga kommentarer från första början?

• Gilla
Anna_H och 5 till
  • Laddar…
S
GAAAAHHH!

Skulle byta en strömbrytare till min mor. Vill minnas att elektrikern som var där var en jävel på att skräpa ner men att det ser rätt hyfsat ut.

Nu har en infälld kronbrytare börjat tröttna så jag skulle byta den.

När jag tar isär eländet så har den jäveln satt en dubbeltrapp och det går rejält många kablar. Hur fan har den jäveln kopplat?

Alltså fick jag sätta tillbaka den gamla strömbrytaren och det blir till att köpa en jävla dubbeltrapp och så byta tåt för tåt.

Som gammal elektriker så skäms jag över en del klåpare... och det är ibland bättre att man gör saker själv så att det blir rätt.

GAAAAAAHHHH!!!

• Ledsen
  • Arg
karlmb och 2 till
  • Laddar…
(Sätter man en dubbeltrapp som kron byglar man mellan "P/L"...går ju att köra baklänges med fas på "ut" också förvisso...😉 )

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
S
Det finns inga byglingar... Vette fasen hur han har tänkt...

Det kan ju vara byglat länge bort i nån dosa, eller att en trappkastare blivit bortmodifierad genom åren?

S
Garanterat inte eftersom jag bodde där i många år och vet hur elen var dragen. Men det här är väl en klassiker att man inte orkade koppla i någon väggdosa och istället kopplade komplext i strömbrytaren alternativt att han inte hade någon kron tillhands...

Whatever.

Jag löser det och byter ut eländet framöver...

GAAAAAAHHH!

• Gilla
karlmb och 2 till
  • Laddar…
RoTe
tveksamt tveksamt skrev:
Men det handlar ju inte om skolan! Vad drar du in den för?
Och om det enda du hade var att det inte går att göra något alls, vad var meningen med att komma med dryga kommentarer från första början?
Poängen var ju som du verkar fatta att föräldrar inte har någon chans.

Mikael_L
S Saelen skrev:
Garanterat inte eftersom jag bodde där i många år och vet hur elen var dragen. Men det här är väl en klassiker att man inte orkade koppla i någon väggdosa och istället kopplade komplext i strömbrytaren alternativt att han inte hade någon kron tillhands...

Whatever.

Jag löser det och byter ut eländet framöver...

GAAAAAAHHH!
Låter extremt märkligt.
Råkar man ha en dubbeltrapp men behövde en kron så lägger man bara en stump fk mellan L och L, så är det klart.
Är det kopplat på något annat vis så var det faktiskt en dubbeltrapp som behövdes.
Och för en amatör är det väl lite svårare att förstå hur det då är kopplat.
Först må man ju avgöra om det är klassisk trappkoppling eller sparkoppling. Vilket är lätt för yrkesmannen

Edit. Du behöver ALDRIG åka och byta en dubbeltrapp för att du egentligen behövde en kronbrytare, men alltid åka och byta om det är en kron med i bilen men behöver en dubbeltrapp.

• Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Mikael_L
RoTe RoTe skrev:
Poängen var ju som du verkar fatta att föräldrar inte har någon chans.
Har du egna barn?

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
RoTe
Mikael_L Mikael_L skrev:
Har du egna barn?
Har du slutat slå din fru?

• Haha
  • Wow
  • Gilla
Intet och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
RoTe RoTe skrev:
Har du slutat slå din fru?
Ja vi har ju pratat om det här, du och jag.
Jag har slutat som du vet, men har du?
Passa dig, det är faktiskt olagligt.

Och du, det gäller barn också.

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Mikael_L
Det är också bra att dra ner på alkoholen, när man behöver körkort i jobbet.

• Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
RoTe
Undrar vem som behöver dra ner på alkoholen...

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Mikael_L
RoTe RoTe skrev:
Undrar vem som behöver dra ner på alkoholen...
Oj, det där var inte riktat till dig, sorry.
Men det verkar som att du tog åt dig ...

• Haha
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.