1 642 269 läst ·
17 556 svar
1642k läst
17,6k svar
GAAAAHHHH!!!
Ja, nu var det dock inte skolan det gällde utan innebandyträning.RoTe skrev:
Tror du förresten en skolvägrare går till skolan för att man tar bort tvspelet?
Har du barn?
Och? Lagen säger att skolan är pliktig, vad är det som du och dina barn inte förstår? "Hemmasittare" är ju på modet nu vilket helt strider mot lagen.FredrikR skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 123 inlägg
Gaaahhh!!! Familjeliv är hackat av ryssen!
(tror jag) 😉
(tror jag) 😉
Oroa dig inte, jag tar det inte personligt.RoTe skrev:
Hur kom skolan in i bilden när det gällde en innebandyträning? Hur hade du gjort i fallet ovan?
Om jag trodde innebandy var viktigt för barnets överlevnad så hade jag ja. Men jag tror inte på att jaga en boll är det. Däremot annat som inte är skolplikt.FredrikR skrev:
Men nu var det ju just innebandy det var frågan om, så vad hade ett lämpligt agerande varit då tycker du?RoTe skrev:
Att fysiskt bära dit ungen och tejp fast klubban i handen?
Förvägra barnet att läsa i en vecka?
Tvingat barnet att äta kattsand?
Låt höra, vad är en lämplig åtgärd och lämpligt straff för att inte vilja gå på innebandyträningen?
Ja hur gör man med barn som sitter hemma istället för att gå till skolan? Man får ju inte göra nånting alls, barnet har alla rättigheter. Det går helt enkelt inte att göra något alls.tveksamt skrev:
Men nu var det ju just innebandy det var frågan om, så vad hade ett lämpligt agerande varit då tycker du?
Att fysiskt bära dit ungen och tejp fast klubban i handen?
Förvägra barnet att läsa i en vecka?
Tvingat barnet att äta kattsand?
Låt höra, vad är en lämplig åtgärd och lämpligt straff för att inte vilja gå på innebandyträningen?