RoTe
FredrikR FredrikR skrev:
Frågan längre upp kvarstår dock, tror du att det gör 7åringen mer motiverad att spela innebandy nästa gång?
Tror du han gör det om man säger "fy på dig lilla bubben"? Vissa saker lär man tvinga barn till att göra, lagen säger det till och med att dom måste gå i skolan.

• Wow
  • Gilla
Suvi5700 och 1 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Tror du han gör det om man säger "fy på dig lilla bubben"? Vissa saker lär man tvinga barn till att göra, lagen säger det till och med att dom måste gå i skolan.
Ja, nu var det dock inte skolan det gällde utan innebandyträning.

Tror du förresten en skolvägrare går till skolan för att man tar bort tvspelet?

Har du barn?

• Gilla
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
RoTe
FredrikR FredrikR skrev:
Ja, nu var det dock inte skolan det gällde utan innebandyträning.

Tror du förresten en skolvägrare går till skolan för att man tar bort tvspelet?

Har du barn?
Och? Lagen säger att skolan är pliktig, vad är det som du och dina barn inte förstår? "Hemmasittare" är ju på modet nu vilket helt strider mot lagen.

• Wow
kashieda
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Och? Lagen säger att skolan är pliktig, vad är det som du och dina barn inte förstår? "Hemmasittare" är ju på modet nu vilket helt strider mot lagen.
Haha, jag förstår mycket väl och mina barn går i skolan.

Vad tror du att du förstår?

• Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
RoTe
FredrikR FredrikR skrev:
Haha, jag förstår mycket väl och mina barn går i skolan.

Vad tror du att du förstår?
Jag förstår att du tar det personligt och det är inte meningen, men min tes kvarstår, vissa saker måste man tvinga barn till. Dom går fria vid 18 år.

• Haha
kashieda
  • Laddar…
Gaaahhh!!! Familjeliv är hackat av ryssen!

(tror jag) 😉

• Haha
  • Gilla
  • Älska
16386 och 8 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Jag förstår att du tar det personligt och det är inte meningen, men min tes kvarstår, vissa saker måste man tvinga barn till. Dom går fria vid 18 år.
Oroa dig inte, jag tar det inte personligt.

Hur kom skolan in i bilden när det gällde en innebandyträning? Hur hade du gjort i fallet ovan?

• Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
RoTe
FredrikR FredrikR skrev:
Oroa dig inte, jag tar det inte personligt.

Hur kom skolan in i bilden när det gällde en innebandyträning? Hur hade du gjort i fallet ovan?
Om jag trodde innebandy var viktigt för barnets överlevnad så hade jag ja. Men jag tror inte på att jaga en boll är det. Däremot annat som inte är skolplikt.

RoTe RoTe skrev:
Om jag trodde innebandy var viktigt för barnets överlevnad så hade jag ja. Men jag tror inte på att jaga en boll är det. Däremot annat som inte är skolplikt.
Men nu var det ju just innebandy det var frågan om, så vad hade ett lämpligt agerande varit då tycker du?
Att fysiskt bära dit ungen och tejp fast klubban i handen?
Förvägra barnet att läsa i en vecka?
Tvingat barnet att äta kattsand?
Låt höra, vad är en lämplig åtgärd och lämpligt straff för att inte vilja gå på innebandyträningen?

• Gilla
  • Wow
Anna_H och 5 till
  • Laddar…
RoTe
tveksamt tveksamt skrev:
Men nu var det ju just innebandy det var frågan om, så vad hade ett lämpligt agerande varit då tycker du?
Att fysiskt bära dit ungen och tejp fast klubban i handen?
Förvägra barnet att läsa i en vecka?
Tvingat barnet att äta kattsand?
Låt höra, vad är en lämplig åtgärd och lämpligt straff för att inte vilja gå på innebandyträningen?
Ja hur gör man med barn som sitter hemma istället för att gå till skolan? Man får ju inte göra nånting alls, barnet har alla rättigheter. Det går helt enkelt inte att göra något alls.

• Wow
kashieda
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Ja hur gör man med barn som sitter hemma istället för att gå till skolan? Man får ju inte göra nånting alls, barnet har alla rättigheter. Det går helt enkelt inte att göra något alls.
Успокойся, товарищ. Попробуй снова начать проверять понимание прочитанного.

kashieda kashieda skrev:
Översättning tack, jag känner igen det ryska ordet för kamrat men inte mycket mer, jag borde väl veta bättre eftersom jag ofta anklagats för att vara på Kremls lönelista.😆.

• Haha
Intet och 1 till
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
Översättning tack, jag känner igen det ryska ordet för kamrat men inte mycket mer, jag borde väl veta bättre eftersom jag ofta anklagats för att vara på Kremls lönelista.😆.
"Lugn nu, kamrat. Prova att starta om läsförståelsen."

• Gilla
Bitterhetsakademin
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Pidar cyka blyat

RoTe
Nog för att svenskar är veka men detta spårade fort

• Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.