1 647 631 läst ·
17 620 svar
1648k läst
17,6k svar
GAAAAHHHH!!!
Har aldrig använt och ser inte vitsen. Skulle va bilen då men jag har gammal bil och måste ha telefonen som navigation så då orkar den väl knappt ladda när skärmen är tänd hela tiden.Tokslut skrev:
Sen är det ju surfplattor och hörlurar som ska laddas stup i kvarten med... Skapligt less på det jäkla laddandet hela tiden.
Jag hade problem med trådlös laddning när jag bilade i USA 2015, men telefonerna är ju så mycket bättre nu. Men det var inte den trådlösa laddhastigheten som var problemet då heller, det var att telefonen blev överhettad av skärm igång, trådlös laddning och GPS igång - alla samtidigt.RoTe skrev:
Har aldrig använt och ser inte vitsen. Skulle va bilen då men jag har gammal bil och måste ha telefonen som navigation så då orkar den väl knappt ladda när skärmen är tänd hela tiden.
Sen är det ju surfplattor och hörlurar som ska laddas stup i kvarten med... Skapligt less på det jäkla laddandet hela tiden.
När jag bilade i USA 2019 så körde jag trådat, men den telefonen hade inte trådlös laddning.
Min nuvarande telefon behöver inte laddas på en hel dag när jag kör bil, men då är det ju bilens skärm som används (Android Auto). Men nu funderar jag på att skaffa en laddplatta till telefonen ändå - jag har ändå trådlös laddning hemma, på jobbet och i bilen. Men samtidigt vet jag att förra gången jag körde trådlöst så gled gärna telefonen av laddplattan, så jag får använda laddplattor med gummibeläggning i så fall. Eller ladda i en hållare.
Nä, det är inte värt det ändå...
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 608 inlägg
Oh, trådlös laddning, det jobbade jag med 2013 på ett mindre bolag åt ett stort "svenskt" bolag.
Produkten kom faktiskt ut i butik och jag köpte en för att integrera i nattduksbordet, men tyvärr så valde Google att inte ha med det i sina Nexus-telefoner därefter.
Produkten kom faktiskt ut i butik och jag köpte en för att integrera i nattduksbordet, men tyvärr så valde Google att inte ha med det i sina Nexus-telefoner därefter.
Köpte tom. sådanadäringa högtalare med stående laddare "tidigt" för att slippa laddsladdar
Tror de var en Bose och en JBL, gav bort dom när induktionen kom i iPhonen.
Kvalitén på sladdarna var ju riktigt GAAAAHHHH!!!
Tror de var en Bose och en JBL, gav bort dom när induktionen kom i iPhonen.
Kvalitén på sladdarna var ju riktigt GAAAAHHHH!!!
Waaahhh!
Man är borta från jobbet en liten vecka på sportlov och då brakar hela skiten ihop. Inget fungerar som det ska och ingen vet varför.
Leverantörer som uppdaterar system, utan att veta vad de påverkar och vad effekterna blir.
Man är borta från jobbet en liten vecka på sportlov och då brakar hela skiten ihop. Inget fungerar som det ska och ingen vet varför.
Leverantörer som uppdaterar system, utan att veta vad de påverkar och vad effekterna blir.
Kör trådlös laddare i bilen med magsafe, i bilen sitter den i ett fläktuttag. Mobilen har aldrig tappat greppen även vid dåliga vägar. Laddaren har har en liten fläkt också som gör att mobilen kan laddas med hög effekt, utan att överhettas.pacman42 skrev:
Jag hade problem med trådlös laddning när jag bilade i USA 2015, men telefonerna är ju så mycket bättre nu. Men det var inte den trådlösa laddhastigheten som var problemet då heller, det var att telefonen blev överhettad av skärm igång, trådlös laddning och GPS igång - alla samtidigt.
När jag bilade i USA 2019 så körde jag trådat, men den telefonen hade inte trådlös laddning.
Min nuvarande telefon behöver inte laddas på en hel dag när jag kör bil, men då är det ju bilens skärm som används (Android Auto). Men nu funderar jag på att skaffa en laddplatta till telefonen ändå - jag har ändå trådlös laddning hemma, på jobbet och i bilen. Men samtidigt vet jag att förra gången jag körde trådlöst så gled gärna telefonen av laddplattan, så jag får använda laddplattor med gummibeläggning i så fall. Eller ladda i en hållare.
Nä, det är inte värt det ändå...
Fläkten hörs när bilen står stilla. Liten nackdel men annars fungerar det perfekt.
ESR har jag för mig märket heter.
Finns inbyggd laddare i bilen men den är värdelös samt nere i ett fack så blir överhettad på nolltid.
Är det den curlade generationen? Varför frågar de inte personalen, jag utgår från att de har mobilen med sig (eftersom de ringer dig)MathiasS skrev:
Gaaah. Är det bara jag som har den här konversationen gång på gång på gång
Någon står i affären och ringer mig:
-Vad ska jag ha för laddare?
+Är det en laddare eller en sladd du ska ha?
-En sladd. Vilken kontakt ska det vara?
+Det beror på vilken laddare du ska använda?
-Det vet jag inte.
+Ok. Änden som ska in i telefonen ska iaf vara ”Lightning”
-Och den andra änden?
+Det beror på vilken laddare du ska använda.
Jag blev uppringd av fruns syster som frågade var hon skulle köpa nytt batteri till sin bil.
- Jula eller Biltema? frågade hon.
- Ingen av dem, eller möjligen Biltema då, de säljer ju grejer till bilar och förstår att du har en dieselbil och behöver lite kraftigare batteri.
- skicka mig reg.nr så kan jag kolla om Biltema har batteri, så ringer jag upp om en stund.
Googla, kolla...
Ring ring...
- nej, Biltema säljer bara batteri till bensinvarianten av din bil. Så åk till Mekonomen.
- jag har redan köpt batteri på Biltema. De satt att batteriet passar.
....
GAaaaaahhh...varför ringa om de inte vill lyssna eller ha svaret...
- Jula eller Biltema? frågade hon.
- Ingen av dem, eller möjligen Biltema då, de säljer ju grejer till bilar och förstår att du har en dieselbil och behöver lite kraftigare batteri.
- skicka mig reg.nr så kan jag kolla om Biltema har batteri, så ringer jag upp om en stund.
Googla, kolla...
Ring ring...
- nej, Biltema säljer bara batteri till bensinvarianten av din bil. Så åk till Mekonomen.
- jag har redan köpt batteri på Biltema. De satt att batteriet passar.
....
GAaaaaahhh...varför ringa om de inte vill lyssna eller ha svaret...
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 608 inlägg
Påminner mig om när föräldrarna för 17år sedan skilde sig och morsan skulle skaffa bil. Alla sa i princip köp inte franskt, köp en Toyota.
Vad tror ni hon köpte? En Renault...
Vad tror ni hon köpte? En Renault...