1 640 332 läst ·
17 542 svar
1640k läst
17,5k svar
GAAAAHHHH!!!
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 590 inlägg
WAAAAAAAAGH!
Har en bevakning på när IKEA får in sin Timmerflotte så man kan beställa dem, det är jag tydligen inte ensam om.
Kl 01 fick jag ett mail om att de fanns i lager, när jag läste mailen 07 var de slut igen.😖
Har en bevakning på när IKEA får in sin Timmerflotte så man kan beställa dem, det är jag tydligen inte ensam om.
Kl 01 fick jag ett mail om att de fanns i lager, när jag läste mailen 07 var de slut igen.😖
GAAAAHHHH! har Ikea börjat sälja flytetyg. Är det ett paket med timmerstockar som skruvas ihop?13th Marine skrev:
Lustigt hur det där funkar, här kan jag beställa den för hemleverans, den finns dock inte i varuhuset (vilket kan hänga ihop med att hela varuhuset är stängt för byggfel så det bara finns en liten temporär affär med minskat utbud i stan).13th Marine skrev:
Ett annat GAAAHHH för min del är att jag inte hittar någon information gällande deras Klippbok, om det går (enkelt) att fästa några trådar på kontakterna på den, så man kan mäta på annan plats än där enheten ligger. Jag har använt en aqara läckagesensor för att mäta när en vattendunk blir full så jag vet när jag ska gå och tömma den. Den enheten har dock inte varit så stabil, så funderar på att byta ut den.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 590 inlägg
Vänta va?!tveksamt skrev:
Lustigt hur det där funkar, här kan jag beställa den för hemleverans, den finns dock inte i varuhuset (vilket kan hänga ihop med att hela varuhuset är stängt för byggfel så det bara finns en liten temporär affär med minskat utbud i stan).
Ett annat GAAAHHH för min del är att jag inte hittar någon information gällande deras Klippbok, om det går (enkelt) att fästa några trådar på kontakterna på den, så man kan mäta på annan plats än där enheten ligger. Jag har använt en aqara läckagesensor för att mäta när en vattendunk blir full så jag vet när jag ska gå och tömma den. Den enheten har dock inte varit så stabil, så funderar på att byta ut den.
Hur kan de skicka till exempelvis Stockholm men inte Skåne?!
WAAAAAAAAAAAAAAGH!
Du får gärna köpa en och prova att löda dit 2 kablar för att se om det fungerar. Finns säkert några på Reddit, och här, som tar emot den kunskapentveksamt skrev:
Hallå! Uppsala om jag får be! *Kränkt!* 😝13th Marine skrev:
Jag gick in nu och stoppade in mitt postnummer och hemsidan tyckte de finns för leverans, har dock inte provat genomföra beställningen.
Hittar jag inte information om det så är det planen, jag har dock inte igång mitt nät ännu så jag kan inte prata med enheterna än så har inte köpt någon ännu.Pjosk75 skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 590 inlägg
Den förra vattensensorn, badring, fungerade utan Hub och piper när vatten nådde polerna. Antar att den nya fungerar likadant.tveksamt skrev:
Funkar mycket mycket bra! Fick lätt bort gammalt ingrott sot på insidan av glasdörrarna på vår, men jäklar vad det är oskönt mot huden. Mitt förslag är, använd handskar alternativt se till att smörja händerna med ordentligt mycket lotion innan för att motverka. Askan blir i kontakt med vatten till lut och är starkt basiskt.hsd skrev:
kikade på kontorsstol på IKEA, en kunde man välja vilka utlämningsställen man ville, den andra var utlämningsstället längre bort (Älvsjö) än Ikea kungens kurva och sitter i Södertälje Kommun 😅13th Marine skrev:
Edit: Bjuder på en visuell bild för er utanför Människobyn
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 113 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 113 inlägg
Bra råd 👍slothy skrev:
Funkar mycket mycket bra! Fick lätt bort gammalt ingrott sot på insidan av glasdörrarna på vår, men jäklar vad det är oskönt mot huden. Mitt förslag är, använd handskar alternativt se till att smörja händerna med ordentligt mycket lotion innan för att motverka. Askan blir i kontakt med vatten till lut och är starkt basiskt.
GHHHHAAAA!!!
Sitter o kokar efter läst en tråd på lokal FB grupp om kommunens nya upphandling av sophämtning.
En tomte, miljöpartist, sitter och försvarar denna idioti "Forskningsbaserat bäst för insamling av sopor" Man glömde tydligen konsekvensanalysen för medborgarna.
Vad krigas det om då ?? Jo, entreprenören har gått ut till alla fastighetsägare, vägföreningar mm, att anordna vägförstärkningar, breddningar, anordnade av vändplaner mm. Detta för att kunna köra extra stora sopbilar för 4 fackstöming.
I upphandlingen står att de har undersökningsplikt av förhållandena, verkar som man undersökt och sen skjutit över problemet till de som vill ha tunnorna tömda.
Själv bor jag i ett parhusområde med 30 hushåll, vi har ingen mark, måste riva ett parhus isf. Vi har kommunal mark bredvid, gräsmatta som föreningen har skötsel ansvar för, då tänker man att vi kan få servitut på att använda marken för att anordna en vändplan. Nä, vi kan få hyra den med månadshyra !!! givetvis även betala för planändring, förättning och själva anläggandet. Och vi är bara en liten klick, det är en landsbyggdkommun med hundratals mindre stickvägar.
Jag tänker så här: Skönt att man har livet bakom sig, så man snart slipper denna framtida cirkus, och fick leva ett liv när ordet "Sunt förnuft" existerade.
Jag ber en bön för er som är unga, och hoppas att nått iaf kan vara "Normalt" i framtiden.
Sitter o kokar efter läst en tråd på lokal FB grupp om kommunens nya upphandling av sophämtning.
En tomte, miljöpartist, sitter och försvarar denna idioti "Forskningsbaserat bäst för insamling av sopor" Man glömde tydligen konsekvensanalysen för medborgarna.
Vad krigas det om då ?? Jo, entreprenören har gått ut till alla fastighetsägare, vägföreningar mm, att anordna vägförstärkningar, breddningar, anordnade av vändplaner mm. Detta för att kunna köra extra stora sopbilar för 4 fackstöming.
I upphandlingen står att de har undersökningsplikt av förhållandena, verkar som man undersökt och sen skjutit över problemet till de som vill ha tunnorna tömda.
Själv bor jag i ett parhusområde med 30 hushåll, vi har ingen mark, måste riva ett parhus isf. Vi har kommunal mark bredvid, gräsmatta som föreningen har skötsel ansvar för, då tänker man att vi kan få servitut på att använda marken för att anordna en vändplan. Nä, vi kan få hyra den med månadshyra !!! givetvis även betala för planändring, förättning och själva anläggandet. Och vi är bara en liten klick, det är en landsbyggdkommun med hundratals mindre stickvägar.
Jag tänker så här: Skönt att man har livet bakom sig, så man snart slipper denna framtida cirkus, och fick leva ett liv när ordet "Sunt förnuft" existerade.
Jag ber en bön för er som är unga, och hoppas att nått iaf kan vara "Normalt" i framtiden.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nu har jag provat med en Ikea Badring och en någon meter lång vanlig högtalarkabel, och det fungerade att hålla skalad kabel mot sensorerna och doppa den andra änden i vatten.tveksamt skrev:
Sensorerna på Klippbok är mindre, men jag antar att de fungerar likadant
Bra så långt. Släta metallutskott bara?Pjosk75 skrev: