1 638 974 läst ·
17 539 svar
1639k läst
17,5k svar
GAAAAHHHH!!!
Det är till synes minst lika ofta avsändarens oförmåga att få iväg fakturorna som spökar. Fast de skyller så klart alltid på posten. Idag är det standard att fakturadatument inte har något att göra men när fakturan faktiskt skickas iväg. Pragmatiskt sett - pappersfakturor fungerar inte särskilt bra längre.Keiller skrev:
För första gången i mitt liv kände jag mig härom året tvungen att skapa en fakturakalender där jag kan se vilka löpande fakturor som skall vara betalda varje månad.
Autogiro är ok för rimliga saker där det väldigt sällan blir fel och där straffet för att missa en betalning är stort, som trängselavgiften.hsd skrev:
Jag förstår inte att man inte kan få ett tillägg till den tjänsten som ger en signal från banken om summan går utanför ett angivet intervall.hsd skrev:
Jag har idag automatisk betalning på ett antal e-fakturor som inte varierar i någon större utsträckning, exempelvis mobilabonnemanget. Det borde vara en smal sak att kunna ställa in att om det går utanför den normala summan +\- X% (eller Y kr) så dras det inte automatiskt utan jag får en notis om att godkänna betalningen istället.
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 110 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 110 inlägg
Ja det borde vara standardförfarandetveksamt skrev:
Jag förstår inte att man inte kan få ett tillägg till den tjänsten som ger en signal från banken om summan går utanför ett angivet intervall.
Jag har idag automatisk betalning på ett antal e-fakturor som inte varierar i någon större utsträckning, exempelvis mobilabonnemanget. Det borde vara en smal sak att kunna ställa in att om det går utanför den normala summan +\- X% (eller Y kr) så dras det inte automatiskt utan jag får en notis om att godkänna betalningen istället.
Fast här är det leverantörens oförmåga som spökar. Det vill säga Citymail klarar inte av att upprätthålla den service som den andra leverantören faktiskt lyckas med på orten där jag bor.C cpalm skrev:Det är till synes minst lika ofta avsändarens oförmåga att få iväg fakturorna som spökar. Fast de skyller så klart alltid på posten. Idag är det standard att fakturadatument inte har något att göra men när fakturan faktiskt skickas iväg. Pragmatiskt sett - pappersfakturor fungerar inte särskilt bra längre.
För första gången i mitt liv kände jag mig härom året tvungen att skapa en fakturakalender där jag kan se vilka löpande fakturor som skall vara betalda varje månad.
För att jag enkelt vill kunna jämföra förbrukningen och kostnaderna över tid.D Dilato skrev:
Och innan tråden spårar ur om mina val av hur jag vill ha mina fakturor så återgår jag till min ursprungliga frustration i ämnet:
GAAAAH! för Citymail som inte klarar av att leverera brev i tid. Jag har ännu inte fått det jag skulle ha haft för en dryg månad sen.