RoTe RoTe skrev:
Ja eller din, eller ditt jobbs, eller din mammas... Valfritt
De alternativen är inte aktuella. Själv har jag ingen skrivare, arbetsgivaren är lite snål att låna ut den som är på jobbet och min mor avled i cancer redan 1998.

GAAAAH! för cancer! Och Citymail.

RoTe
Keiller Keiller skrev:
De alternativen är inte aktuella. Själv har jag ingen skrivare, arbetsgivaren är lite snål att låna ut den som är på jobbet och min mor avled i cancer redan 1998.

GAAAAH! för cancer! Och Citymail.
"För att jag enkelt vill kunna jämföra förbrukningen och kostnaderna över tid." Skriver du... Har du hört talas om Excel eller liknande program? Jag förstår inte vad du vill med papper... Jag började 2001 när jag började köra att logga mina tankningar och miltal osv i ett Exceldokument. Det gav ganska roliga data. Papper? Kom igen, det är 2026 nu.

RoTe RoTe skrev:
"För att jag enkelt vill kunna jämföra förbrukningen och kostnaderna över tid." Skriver du... Har du hört talas om Excel eller liknande program? Jag förstår inte vad du vill med papper... Jag började 2001 när jag började köra att logga mina tankningar och miltal osv i ett Exceldokument. Det gav ganska roliga data. Papper? Kom igen, det är 2026 nu.
Papper går utmärkt att använda även 2026. Om man bara får dem när man ska ha dem.

• Gilla
  • Älska
Kakelugnen566 och 5 till
  • Laddar…
RoTe
Keiller Keiller skrev:
Papper går utmärkt att använda även 2026. Om man bara får dem när man ska ha dem.
ja gillar man räkna och greja manuellt så visst

RoTe RoTe skrev:
ja gillar man räkna och greja manuellt så visst
Ja, och det gillar jag. Håller huvudet på skaft, om inte annat. Vilket ett av två brevutdelarföretag inte har. GAAAAH!

• Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
RoTe
Keiller Keiller skrev:
Ja, och det gillar jag. Håller huvudet på skaft, om inte annat. Vilket ett av två brevutdelarföretag inte har. GAAAAH!
Köp en skrivare då, det gjorde jag förra året på classe för 500kr. Jag gillar också att ha saker i pärmar.

• Gilla
galento
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Köp en skrivare då, det gjorde jag förra året på classe för 500kr. Jag gillar också att ha saker i pärmar.
Har haft två skrivare genom åren. Användes så sällan att det blev dyrare att byta ut igentorkade bläckpatroner än att köpa ny skrivare vartannat år.

Blir billigare att låta andra skriva ut och skicka. Men det gäller att det utskrivna kommer fram och det är, återigen, det som är problemet i mitt fall, att brev blir försenade och/eller inte blir utdelade alls, vilket den mindre av de två aktörerna inte klarar av eller åtminstone har väldigt svårt att klara av.

RoTe RoTe skrev:
Tror du kan skriva ut den i så fall...
Tror det är enklare om någon annan gör det...

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Har haft två skrivare genom åren. Användes så sällan att det blev dyrare att byta ut igentorkade bläckpatroner än att köpa ny skrivare vartannat år.
Varför inte köpa laserskrivare? De klarar av att stå oanvända länge (många år mellan utskrifterna).

• Gilla
cpalm och 3 till
  • Laddar…
S sjoelund skrev:
Varför inte köpa laserskrivare? De klarar av att stå oanvända länge (många år mellan utskrifterna).
.och finns jättebilligt på rätt second hand..

• Gilla
pacman42
  • Laddar…
Suvi5700
D Dilato skrev:
.och finns jättebilligt på rätt second hand..
Då är nog färgen oftast slut

Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Då är nog färgen oftast slut
Kompatibel toner till vettiga laserskrivare (jag har samsung och HP) är inte dyrt om man är lite på.

• Gilla
Suvi5700
  • Laddar…
galento
GAAHHHH!!!! på när man ska betala efter vissa restaurangbesök och
man får höra : maten kostade x antal kr men du får betala in ett högre
belopp om du vill 🙄 Naturligtvis vill man inte betala mer än nödvändigt ,
har de anställda så dålig lön för de väl ta upp detta med ägaren av stället.

• Gilla
Kakelugnen566 och 8 till
  • Laddar…
Suvi5700
galento galento skrev:
GAAHHHH!!!! på när man ska betala efter vissa restaurangbesök och
man får höra : maten kostade x antal kr men du får betala in ett högre
belopp om du vill 🙄 Naturligtvis vill man inte betala mer än nödvändigt ,
har de anställda så dålig lön för de väl ta upp detta med ägaren av stället.
Jag dricksar aldrig. Varför ska jag det? Dom har lön. Vilka andra yrke vill ha extra bara för att dom sköter sitt jobb?
Dricks är importerat beteende.

• Gilla
Paulina123 och 4 till
  • Laddar…
dricks är bra. Sålänge den inte är påtvingande så som den är i en del länder (läs US and A)

Dricksar alltid om personalen gör ett bra jobb för att få en bra upplevelse. Dricksar även taxi för samma. Skulle gärna göra det i sjukvården med men är svårt. Sista förlossningen var all personal så otroligt duktiga att det minsta jag kunde göra var att köpa tårtor till alla avdelningar. Gjort samma sak för sjöräddningen och räddningstjänsten.

Dricksar inte provisitionsbaserade jobb som tex försäljare (bank, butik, telefon)

Snabbmatsrestauranger är också svåra att dricka på. Är dock väldigt noga med att säga att jag uppskattar det glada leendet och det gör mig glad. Sunt förnuft och ödmjukhet kommer man långt på.

• Gilla
tjockelamock och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.