1 656 844 läst ·
17 749 svar
1657k läst
17,7k svar
GAAAAHHHH!!!
Rörande spoofingen, det är i princip omöjligt att komma åt den om inte din mobiloperatör har det skydd som alla svenska operatörer enligt PTS är ålagda att ha (sedan mars 2025), dvs att de blockerar samtal från utlandet som använder svenska telefonnummer.
Att spoofa ett nummer är barnsligt enkelt om man bara har en operatör i något land som tillåter det. Och de finns alltid...
...antingen för att de skall tjäna pengar på det, eller för att de inte konfigurerat sina system korrekt.
Att spoofa ett nummer är barnsligt enkelt om man bara har en operatör i något land som tillåter det. Och de finns alltid...
...antingen för att de skall tjäna pengar på det, eller för att de inte konfigurerat sina system korrekt.
Medlem
· Stockholm
· 4 630 inlägg
Jävla Hornbachs självutcheckning med ett knappsats som dubbeltrycker siffror när man ska slå koden så man står där som den mupp man är!
GGGAAAAHHHHHHHH!!!!! Jävla självutcheckningsskit, och bakom står en kassörska utan kassa och frågar hur det går, GAAAHHHH!!!!!!
/SURJÄVLAWORKINGCLASSHERO
GGGAAAAHHHHHHHH!!!!! Jävla självutcheckningsskit, och bakom står en kassörska utan kassa och frågar hur det går, GAAAHHHH!!!!!!
/SURJÄVLAWORKINGCLASSHERO
Före julafton fick jag ett samtal med någon utlandskod.useless skrev:
Jag svarade och det visade sig vara en kompis till mig som hade råkat köra på arbetsgivarens sim-kort utan att han tänkte på det.
Jag insåg ju så fort jag svarat och hörde rösten att det var norskt landsnummer.
Jag trodde att han, stackarn, hade råkat ut för vara tvungen att jobba och fira julen i Norge, men nädå, han var hemma i Värmland, hade som sagt var bara råkat välja fel simkort.
SÅ, ja det kan bli på alla möjliga konstiga vis.
Jag svarar väl alltid när det ringar, även när det är från utlandet (men det är inte ofta för mig, ett par gånger per år i snitt max).
Men börjar de babbla på något annat språk, så brukar jag bara lägga på utan att säga ett enda ord själv.
GAAAAAAHHHHH….
Slöjdade till en ny fönsterbräda och var sanslöst nöjd med hur bra det fick trots rund metallfil och halvslött stämjärn.
Visar sambon.
- Fiiin! Men den skulle ha varit några centimeter djupare, så att stora blomkrukor får plats… det tänkte jag på en gång, jag borde ha sagt något tidigare…
GAAAAAAAAAHHHHH kvinnor…
Ja ja, den var ju inte slipad, avfasad och målad i alla fall.
Slöjdade till en ny fönsterbräda och var sanslöst nöjd med hur bra det fick trots rund metallfil och halvslött stämjärn.
Visar sambon.
- Fiiin! Men den skulle ha varit några centimeter djupare, så att stora blomkrukor får plats… det tänkte jag på en gång, jag borde ha sagt något tidigare…
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
GAAAAAAAAAHHHHH kvinnor…
Ja ja, den var ju inte slipad, avfasad och målad i alla fall.
Jag har väl mest hört talas om telefonnummer-spoofing (kanske blivit utsatt för det utan att fattat det någon gång, vad vet jag).pacman42 skrev:
Rörande spoofingen, det är i princip omöjligt att komma åt den om inte din mobiloperatör har det skydd som alla svenska operatörer enligt PTS är ålagda att ha (sedan mars 2025), dvs att de blockerar samtal från utlandet som använder svenska telefonnummer.
Man kan ju undra varför det ens ska vara möjligt.
Men om jag får gissa så har det kanske att göra med att t.ex. företag ska kunna ha ett officiellt telefonnummer, med riktnummer, sthlm, göteb, uppsala som exempel, men sen bakom detta nummer kan det dölja sig mobiletelefoner, fasta telefoner på annan ort osv osv.
Men att "kunden" hela tiden ska ha känslan av att det är ett företag på en viss ort man talar med och att alla befinner sig där.
Ja min gissning alltså.
Åt det hållet, men enklare än så, när man har telefonväxlar så vet egentligen inte operatören vilkaet nummer som varje telefon bakom växeln har och man har ett begränsat antal linor in. Det är enklare att låta den som har telefonväxeln att hålla reda på allt. Man hade kunna begränsa till registrerade serier, men då kommer naturligtvis dina argument in...Mikael_L skrev:
Jag har väl mest hört talas om telefonnummer-spoofing (kanske blivit utsatt för det utan att fattat det någon gång, vad vet jag).
Man kan ju undra varför det ens ska vara möjligt.
Men om jag får gissa så har det kanske att göra med att t.ex. företag ska kunna ha ett officiellt telefonnummer, med riktnummer, sthlm, göteb, uppsala som exempel, men sen bakom detta nummer kan det dölja sig mobiletelefoner, fasta telefoner på annan ort osv osv.
Men att "kunden" hela tiden ska ha känslan av att det är ett företag på en viss ort man talar med och att alla befinner sig där.
Ja min gissning alltså.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 638 inlägg
WAAAAAAAAGH för kryptiska meddelanden från företag...
Först står det att jag ska bekräfta min tid imorgon, som har varit bokad i två veckor.
Och på nästa rad står det att jag ska starta incheckning online via en länk...
Först står det att jag ska bekräfta min tid imorgon, som har varit bokad i två veckor.
Och på nästa rad står det att jag ska starta incheckning online via en länk...
GAAAAHHHH!!!
Det går inte att anmäla hämtningsfrekvens för nya närsortera.
Formuläret laddas inte, och felanmälan kräver ärendetyp men inget möjligt val finns.
Hata webbutvecklare som inte använder/testar tjänsterna de raffsar ihop.
Det går inte att anmäla hämtningsfrekvens för nya närsortera.
Formuläret laddas inte, och felanmälan kräver ärendetyp men inget möjligt val finns.
Hata webbutvecklare som inte använder/testar tjänsterna de raffsar ihop.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder