1 642 495 läst ·
17 557 svar
1642k läst
17,6k svar
GAAAAHHHH!!!
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 135 inlägg
Och sedan så måste man ha koll på nattens omläggningar innan man åker, annars hamnar man också på Hisingen, eller i Nordstans P-hus.
Det var helt magiskt när man skyltade vägen till E6 från centrum via Nordstans P-hus. Men man behövde inte köra upp en våning för att komma ut på andra sidan i alla fall, som man måste göra nu...
Det var helt magiskt när man skyltade vägen till E6 från centrum via Nordstans P-hus. Men man behövde inte köra upp en våning för att komma ut på andra sidan i alla fall, som man måste göra nu...
Jepp. I Göteborg är det noga med filerna. Körde för många år där och skulle till matmarknaden bredvid tunneln. Hur jag än valde fil så blev fel. Hamnade bara i tunneln och älvsborgsbron. Efter otaliga vändor, fram och tillbaka, ilsknade jag till och tog rakt över trottoarer/refuger och allt. Tur det var kl 5 på morgonen.
Sedemera framkom det att man skulle köra mot Oslo och vika över motorvägen, samt köra nästan 1 km baklänges. Inga skyltar som talade om hur man kom dit.
Dubbelt GAAAAHHHH!!!
Sedemera framkom det att man skulle köra mot Oslo och vika över motorvägen, samt köra nästan 1 km baklänges. Inga skyltar som talade om hur man kom dit.
Dubbelt GAAAAHHHH!!!
GAAAAHHHHH! På alla dessa som gnäller på Hisingsbron. Hur svårt skall det vara att öppna bommarna. Konstruktionen är ju anpassad så att det lätt skall gå att vika in bommarna vid elfel, motorhaveri eller påkörning....(lossa två skruvar....). Och visst, utseende var viktigare än funktion (fråga mig inte varför jag vet...).pacman42 skrev:
Det är inte vi 08or som är problemet, det är 031orna. Obefintlig skyltning, tunnelbana som kör på bilvägarna, byggnationer som pågår för evigt och om något närmar sig färdigt så eldar man upp det och börjar om igen. Missade jag någon vital fakta om hur det funkar i denna stad?R roli skrev:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 135 inlägg
För att inte tala om alla avfarter från leder på vänster sida. T.o.m. i helt nybyggda mot (jo, det heter så). Tradition i Göteborg sedan vänstertrafikens tid. De brede pöjkarna använder alla filer samtidigt.
Använde GPS för några år sen, kom från Alingsåshållet och skulle till Västra Frölunda. Från Lerum är det väl 20-30 minuter fågelvägen. GPSen sa "sväng vänster" och "håll vänster" hela tiden. Även där det omöjligen gick att svänga vänster. (Beror kanske på det politiska styret i staden?)
Det blev i alla fall sightseeing i ett par timmar, hamnade bl.a på Hisingen, i ett p-hus och i Mölndal. Kartan stämde inte alls med verkligheten. Var helt slut innan vi kom fram.
Nä, till Göteborg tar jag hellre tåget.
Det blev i alla fall sightseeing i ett par timmar, hamnade bl.a på Hisingen, i ett p-hus och i Mölndal. Kartan stämde inte alls med verkligheten. Var helt slut innan vi kom fram.
Jag hade ett par-tre år då jag alltid fick tillbaka pengar på tågbiljetterna mellan Göteborg och Stockholm. Var inte tågen sena så var toaletterna trasiga. Eller så fungerade inte WiFi, eller så hade de inte personal i bistron.Keiller skrev:
Använde GPS för några år sen, kom från Alingsåshållet och skulle till Västra Frölunda. Från Lerum är det väl 20-30 minuter fågelvägen. GPSen sa "sväng vänster" och "håll vänster" hela tiden. Även där det omöjligen gick att svänga vänster. (Beror kanske på det politiska styret i staden?)
Tåget har inte varit ett bra alternativ heller, men de har bättrat sig sista året
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 438 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 438 inlägg
GAAAAHHHH!!
Åkte buss till stan på fm och uträttade ärenden. Allt det gick bra och tänkte avsluta med en burgarmeny. Då, slår jag omkull den fulla drickamuggen, 4 dl, över bordet, min uppslagna mobil, ner i mitt knä, på golvet och motsatta sätet...
Fick tag på personal som tog hand om eländet
Enda trösten för mig var att jag hade ätit upp innan!
Nå tog mig till bussen och när jag hade gått en bit hemmavid så halkade jag, ramlade och slog i ena knäet. Rullade över på rygg och låg där en stund och kollade på den blåa himlen, medan kristallerna kom på plats igen, och jag kom upp på fötter igen med hjälp av dramaten. Sen gick jag hem till Hampus....
Kan tillägga att jag klämde ett finger i butiken och att dragkedjan gick sönder på jackan, också i butiken
Vilken dag! GAAAHHH!!
Åkte buss till stan på fm och uträttade ärenden. Allt det gick bra och tänkte avsluta med en burgarmeny. Då, slår jag omkull den fulla drickamuggen, 4 dl, över bordet, min uppslagna mobil, ner i mitt knä, på golvet och motsatta sätet...
Fick tag på personal som tog hand om eländet
Enda trösten för mig var att jag hade ätit upp innan!
Nå tog mig till bussen och när jag hade gått en bit hemmavid så halkade jag, ramlade och slog i ena knäet. Rullade över på rygg och låg där en stund och kollade på den blåa himlen, medan kristallerna kom på plats igen, och jag kom upp på fötter igen med hjälp av dramaten. Sen gick jag hem till Hampus....
Kan tillägga att jag klämde ett finger i butiken och att dragkedjan gick sönder på jackan, också i butiken
Vilken dag! GAAAHHH!!
Skall om 3 veckor nyttja båda. Även fast jag har 5h på mig att tag mig till Orly från CDG så vågade jag inte det inte utan valde att istället göra en stayover i Paris och åkta till RUN dagen efter för att slippa blodtrycksförhöjandetpacman42 skrev: