tveksamt tveksamt skrev:
Kör man bil i Göteborg har man kört fel ja, det gäller alla, vem vill dit liksom? 😉
Vill dit??? Man försöker väl komma därifrån?

• Gilla
  • Haha
useless och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Vill dit??? Man försöker väl komma därifrån?
Försöker man komma där ifrån har man ju per definition först kommit dit, och då har man ju definitivt hamnat fel.

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Skall om 3 veckor nyttja båda. Även fast jag har 5h på mig att tag mig till Orly från CDG så vågade jag inte det inte utan valde att istället göra en stayover i Paris och åkta till RUN dagen efter för att slippa blodtrycksförhöjandet
Tio år sedan eller så,

En timme innan landning tittar jag på mitt nästa boardingkort ordentligt för första gången.

Sitter på MUC-JFK som ska landa 15:45 och nästa flyg går 19:15. Från EWR.

GAAAAHHHH!!!

Jag hann men det var några löpsteg inblandade.

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
redarn redarn skrev:
Sitter på MUC-JFK som ska landa 15:45 och nästa flyg går 19:15. Från EWR.
Separata biljetter eller "idiot" som bokat? Eller båda?

Alfredo Alfredo skrev:
Separata biljetter eller "idiot" som bokat? Eller båda?
Samma bokning genom Lufthansa. Hen som bokade är väl inte den bäste som har gjort sådant kan vi lugnt säga men jag hade ju godkänt och där och då hade jag slarvat i att kolla detaljerna med bytena, kollade bara rimlig bytestid och att avgång/ankomst passade mig och att priset inte var helt galet.

redarn redarn skrev:
Samma bokning genom Lufthansa.
Då fick du även släpa bagaget antar jag? För det behövde du väl tulla på JFK, om du nu hade något?

Alfredo Alfredo skrev:
Då fick du även släpa bagaget antar jag? För det behövde du väl tulla på JFK, om du nu hade något?
Japp. Pass. Bagage. Tull. Taxi. Lämna baggage. Säk.

• Ledsen
Alfredo
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Kör man bil i Göteborg har man kört fel ja, det gäller alla, vem vill dit liksom? 😉
Ja, ni på Sveriges baksida har ju tydligen svårt med allt så fort ni lämnar "mammas gata".....

• Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
B
Igår blev det tre gånger GAAAAHHHH!!! för mig.

Jag körde med snöslungan på ställen som inte blivit skottade den här säsongen. Att det låg en låskätting på ett ställe visste jag egentligen mycket väl men glömde bort det ändå. Kättingen trasslade förstås in sig i matarskruven och jag blev orolig att det uppstått allvarliga skador. För att få loss kättingen var jag tvungen att ta bort ett hänglås, och det hade frusit. Värmde med bra värmekälla på låset och fick upp det efter en stund, låset är av den modellen där man tar isär lås och bygel när man öppnar. Glad att jag kunde påbörja arbetet med att få bort kättingen tänkte jag inte på var jag lade låsbygeln, men det påmindes jag om när jag startade slungan igen - då kom låsbygeln flygande ur kaströret som en projektil. Lyckligtvis blev det inga skador, men det kunde ha gått en fönsterruta eller något.

• Wow
  • Haha
kashieda och 7 till
  • Laddar…
tommib
R roli skrev:
Ja, ni på Sveriges baksida har ju tydligen svårt med allt så fort ni lämnar "mammas gata".....
Försök inte. Till och med göteborgarna tycker att trafiken suger i Göteborg.

• Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
Mikael_L
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Hur svänger man vänster i en rondell, det går ju bara att svänga höger?
/W
Jag har inga problem med det.
Jag kan t.o.m göra det flera varv .... ;)

tommib tommib skrev:
Att halva stan är "uppgrävd" är ju en sak som suger men att ständigt hamna på, eller ta omvägen via, Hisingen beror nog mer på personen bakom ratten....

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Äsch, jag kör relativt ofta i Göteborg, fattar inte vad alla gnäller om.. 🤷😄

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Äsch, jag kör relativt ofta i Göteborg, fattar inte vad alla gnäller om.. 🤷😄
Jag har varit där 1 gång med bil i mitt vuxna liv om jag kommer ihåg rätt. Där jag körde fel var det vägomläggning och 3-4filer slingrande fram mellan hålen och en miljon Sergeanter överallt (2021) och alla filer var skyltade till olika håll och ~100 meter att göra bytet på (kändes det som) + bilar överallt och jag hade lastat bilsläp påhängt. Det är allt jag har att skylla på 😘😚Försvarar mig inte, och det var ju inte livsviktigt att jag körde rätt så tittade väl bara lite halvnoga på skyltarna uppenbarligen 😆

Måhända tjatigt med trafik relaterade förargelser men .....

GAAAAHHHH!!! vad folk har folk har dålig koll på sitt fordons storlek och/eller placering på vägen. Nu när vägarna i Sthlm har blivit märkbart smalare så märks det hur usla förare folk är. Trots en meters marginal på "rätt sida" så är dom en över en halvmeter i fel fil.

Fan, det var ju sånt man lärde sig redan dom första veckorna med färskt körkort.

• Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.