1 645 117 läst ·
17 584 svar
1645k läst
17,6k svar
GAAAAHHHH!!!
Tio år sedan eller så,A atomlab skrev:
En timme innan landning tittar jag på mitt nästa boardingkort ordentligt för första gången.
Sitter på MUC-JFK som ska landa 15:45 och nästa flyg går 19:15. Från EWR.
GAAAAHHHH!!!
Jag hann men det var några löpsteg inblandade.
Samma bokning genom Lufthansa. Hen som bokade är väl inte den bäste som har gjort sådant kan vi lugnt säga men jag hade ju godkänt och där och då hade jag slarvat i att kolla detaljerna med bytena, kollade bara rimlig bytestid och att avgång/ankomst passade mig och att priset inte var helt galet.Alfredo skrev:
B
Blazermannen
Medlem
· Uppsala län
· 428 inlägg
Blazermannen
Medlem
- Uppsala län
- 428 inlägg
Igår blev det tre gånger GAAAAHHHH!!! för mig.
Jag körde med snöslungan på ställen som inte blivit skottade den här säsongen. Att det låg en låskätting på ett ställe visste jag egentligen mycket väl men glömde bort det ändå. Kättingen trasslade förstås in sig i matarskruven och jag blev orolig att det uppstått allvarliga skador. För att få loss kättingen var jag tvungen att ta bort ett hänglås, och det hade frusit. Värmde med bra värmekälla på låset och fick upp det efter en stund, låset är av den modellen där man tar isär lås och bygel när man öppnar. Glad att jag kunde påbörja arbetet med att få bort kättingen tänkte jag inte på var jag lade låsbygeln, men det påmindes jag om när jag startade slungan igen - då kom låsbygeln flygande ur kaströret som en projektil. Lyckligtvis blev det inga skador, men det kunde ha gått en fönsterruta eller något.
Jag körde med snöslungan på ställen som inte blivit skottade den här säsongen. Att det låg en låskätting på ett ställe visste jag egentligen mycket väl men glömde bort det ändå. Kättingen trasslade förstås in sig i matarskruven och jag blev orolig att det uppstått allvarliga skador. För att få loss kättingen var jag tvungen att ta bort ett hänglås, och det hade frusit. Värmde med bra värmekälla på låset och fick upp det efter en stund, låset är av den modellen där man tar isär lås och bygel när man öppnar. Glad att jag kunde påbörja arbetet med att få bort kättingen tänkte jag inte på var jag lade låsbygeln, men det påmindes jag om när jag startade slungan igen - då kom låsbygeln flygande ur kaströret som en projektil. Lyckligtvis blev det inga skador, men det kunde ha gått en fönsterruta eller något.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 912 inlägg
Jag har varit där 1 gång med bil i mitt vuxna liv om jag kommer ihåg rätt. Där jag körde fel var det vägomläggning och 3-4filer slingrande fram mellan hålen och en miljon Sergeanter överallt (2021) och alla filer var skyltade till olika håll och ~100 meter att göra bytet på (kändes det som) + bilar överallt och jag hade lastat bilsläp påhängt. Det är allt jag har att skylla på 😘😚Försvarar mig inte, och det var ju inte livsviktigt att jag körde rätt så tittade väl bara lite halvnoga på skyltarna uppenbarligen 😆Dan_Johansson skrev:
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 609 inlägg
Måhända tjatigt med trafik relaterade förargelser men .....
GAAAAHHHH!!! vad folk har folk har dålig koll på sitt fordons storlek och/eller placering på vägen. Nu när vägarna i Sthlm har blivit märkbart smalare så märks det hur usla förare folk är. Trots en meters marginal på "rätt sida" så är dom en över en halvmeter i fel fil.
Fan, det var ju sånt man lärde sig redan dom första veckorna med färskt körkort.
GAAAAHHHH!!! vad folk har folk har dålig koll på sitt fordons storlek och/eller placering på vägen. Nu när vägarna i Sthlm har blivit märkbart smalare så märks det hur usla förare folk är. Trots en meters marginal på "rätt sida" så är dom en över en halvmeter i fel fil.
Fan, det var ju sånt man lärde sig redan dom första veckorna med färskt körkort.