1 639 038 läst ·
17 539 svar
1639k läst
17,5k svar
GAAAAHHHH!!!
Handlar inte om yrkesstolthet, det handlar om vad som är upphandlat.S Saelen skrev:GAAAAHHH
Är snöröjare dumma i huvudet? Låt mig förklara.
När jag växte upp för några decennier sedan så kom det snö. Ibland mycket. Man tryckte ihop snön i gigantiska högar som sedan hämtades med lastbilsr och dumpades.
Vad jag minns så satte man en ära i att ploga rent dvs inte ploga in bilar, infarter mm i möjligaste mån.
Men nu: man gör en jävla sträng i mitten och så envisas man med att lägga snösträngen mot bilar och uppfarter när man lika gärna hade kunnat vinkla bladet åt andra hållet.
Har man sedan en cykelbäg att ploga och stannar två meter framför en 60 cm hög in till en antal garageinfarter, då skiter man fullständigt i det.
Var är yrkesstoltheten?
Eller är det så illa att det är viten inblandade och att boven i dramat är någon jävla snorhyvel på kommunen som har suttit med kartan utan någon som helst kunskap eller känsla. Hade jag gjort det bättre? Kan ni ger er fan på...
Då har jag ändå inte nämnt hjälten som körde plogbil på E18 norr om Stockholm och saltade... Utan att fälla ner plogbladet och det var runt 10 cm snö..,
GAAAHHH!
Nan får det man betalar för...
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 585 inlägg
WAAAAAAAAGH, ett par skidpjäxor för långfärdsskridskor köptes på second hand till ena barnet, vad som missades var att butiken hade parat ihop två högerskor...
Så nu har vi ett ledset barn som vill ut och prova skidor när vi väl fått lite snö.
Så nu har vi ett ledset barn som vill ut och prova skidor när vi väl fått lite snö.
Det är ingen som har påstått att plogvallar inte uppstår. Det du inte vill notera är att man med en viss vilja kan lägga dem åt andra sidan. Det har inget med upphandling eller annat att göraM Myckling skrev:
Dock finns det ju många fall där det inte går men det är inte det saken gäller
https://www.svd.se/a/ng0beo/losningen-i-snokaoset-parkerade-bilar-plogas-inIsakare skrev:
Jo, i Stockholms upphandling står det "bilar plogas in"
Jag kollade upp det för några år sen vid samma frustration som du.
Folk flyttade sina bilar vid städdagen och blev istället inplogade, gamlingar höll på att dö av hjärtstopp i att försöka få ut sin bil.
För att få bort denna idioti behöver ledningen i Stockholm bytas ut, men det kommer nog inte att hända.
https://meetingspublic.stockholm.se/committees/farsta-stadsdelsnamnd/mote-2021-02-04
Ladda ner hela protokollet, se sedan sidan 30-31
Allvetare
· The Great North
· 1 206 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 585 inlägg
GAAAHHH för Axfood!!!
Älskar ju kycklinglever men varenda j*vla gång skickar de med annat äckelpäckel så det knappt går att äta 😕
Älskar ju kycklinglever men varenda j*vla gång skickar de med annat äckelpäckel så det knappt går att äta 😕
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 101 inlägg