1 649 416 läst ·
17 649 svar
1649k läst
17,6k svar
GAAAAHHHH!!!
Man får ju hoppas att det pushas för plogning, men man ska nog inte bli förvånad över nått tyvärr[SKPG]Zamora skrev:
Gaaaahhh för villaägare som gnäller över att de får en plogkant vid sin infart när det snöat. Det ingår i villalivet att skotta snö på samma sätt som att klippa gräs. Och Bah för de som tror att snöröjarna försöker djävlas. För er finns avdelningen konspirationsteorier på Flashback.
Nja, har ju själv sett hur de har vinklat bladet mot bilarna istället för att vinkla mot andra sidan där de kan lägga snösträngen. Många snöröjare gör ett kanonjobb men när man ser sådan brist på känsla blir jag och många andra less.M Myckling skrev:
Samma sak som ni nämner ovan, det kostar för mycket med slitaget på stålet. Ja?
Så är det bättre för Tragikverket att ha stillastående trafik pga att man inte får röja på rätt sätt?
Redigerat:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 611 inlägg
Skottning? 🤔
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 611 inlägg
Äh, jag försökte bara göra mig lustig som sydskåning som knappt får snö och därmed nästan aldrig skottar.K Kane skrev:
Har vägförening men snöröjning är en väldigt liten post där.
Med det sagt händer det att vi får snö, och med lite tur får minstingen prova sin snowracer de kommande dagarna.
Jo, i Stockholms upphandling står det "bilar plogas in"S Saelen skrev:
Jag kollade upp det för några år sen vid samma frustration som du.
Folk flyttade sina bilar vid städdagen och blev istället inplogade, gamlingar höll på att dö av hjärtstopp i att försöka få ut sin bil.
För att få bort denna idioti behöver ledningen i Stockholm bytas ut, men det kommer nog inte att hända.