Gaaah- akta er för influensa typ A- Elakt och hög feber.

• Ledsen
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
J
T TypRätt skrev:
Gahhhh har varit typ +9 grader hela dec och så när jag äntligen fått arslet ur och köpt en ny borrhammare (behöver spräcka sten) så är det -9 idag!
Perfekt då kan du jobba lite hårdare för att hålla värmen😉

J Jansson69 skrev:
Jupp eller bara stoppa in borren i byxorna för att kyla ner den snabbare och samtidigt få nytta av värmen. 👍

• Haha
Jansson69
  • Laddar…
U
J Jansson69 skrev:
Jobba sig varm? Hellre fryser jag

• Haha
  • Wow
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
trähandtag trähandtag skrev:
Gaaah- akta er för influensa typ A- Elakt och hög feber.
Undrar om det är vad jag åkt på. Nästäppa -> Halsont -> Lunghosta och näsrinn.

• Ledsen
FredrikR
  • Laddar…
RoTe
kashieda kashieda skrev:
Undrar om det är vad jag åkt på. Nästäppa -> Halsont -> Lunghosta och näsrinn.
Influensa brukar slå till extremt fort, en timme ca. Förkylningar kommer smygande, löpande.

RoTe RoTe skrev:
Influensa brukar slå till extremt fort, en timme ca. Förkylningar kommer smygande, löpande.
Kanske är en sån. Har haft känningar ett par veckor och det bröt ut ordentligt på juldan, och är inte riktigt som det ska än.

Mats-S
useless useless skrev:
Jag föredrar de där man kan sitta mittemot varandra och konversera.

[bild]
Men herregud, inte ett enda toa-lock är nerfällt !!!!! GAAAAHHHH!!!
Katastrof, i all fall om vi män får tro våra fruar som alltid gnäller när inte locket är nerfällt 😆

• Haha
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Mats-S
tommib tommib skrev:
Redundansaspekten är förstås viktig men frågan är om det inte är ett naturligt monopol? Vad ska man erbjuda för att locka över kunder? Freja erbjuder snabbinloggning på en del ställen direkt via appen men någon annan fördel är det inte över BankID. Risken är att man tänker sig att det ska finnas flera privata leverantörer men det kokar i praktiken ner till en eller kanske två. Frågan är om det blir bättre? Jag tror att BankIds existens utgör ett signifikant hinder för att starta upp nya tjänster. Här kanske lagstiftning skulle kunna hjälpa, genom att kräva att bankerna accepterar "den statliga" lösningen? Å andra sidan så försvinner då helt incitamentet att driva BankID vidare. Varför ska de driva sin lösning om de ändå måste ha en annan också?

Jämför t.ex. situationen med betalkort. Det finns i praktiken tre leverantörer men en av dem straffas ut av en hel del handlare (Amex) så i många fall finns bara två. Ok, nu finns swish också men det är svårt om man inte är bosatt i Sverige med ett personnummer (eller kanske samordningsnummer, jag vet inte). Det finns inget som hindrar en leverantör från att börja erbjuda betaltjänster via kort, förutom den magnifika tröskeln som man måste komma över för att det ska vara någon mening med det. Att introducera ett nytt betalkortssystem idag skulle kräva enormt djupa fickor och en väldigt långsiktig strategi.
BankID är parasitbankernas bästa konkurrensmedel, eftersom dom flesta har ett behov av BankID kan man inte logga ut helt från sin parasitbank, man är fast där utan alternativ !!! GAAAAHHHH!!!

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Mats-S Mats-S skrev:
kan man inte logga ut helt från sin parasitbank, man är fast där utan alternativ
Det finns rätt många alternativ och du behöver inte nyttja deras övriga tjänster om du inte önskar, även om det för de flesta nog är rätt opraktiskt.

Mats-S
Alfredo Alfredo skrev:
även om det för de flesta nog är rätt opraktiskt.
Ja ... det är precis det som är haken
och parasitbankerna vet mycket väl om det. Hög tid för ett statligt oberoende alternativ.

Mats-S Mats-S skrev:
ett statligt oberoende alternativ
En sekvens av ord som inte går ihop.

• Gilla
  • Haha
RoTe och 1 till
  • Laddar…
GAAAAHHHH!!! Tur jag gillar snö, men plåtskramlet väckte mig omuslimskt tidigt

Snötäckt plåttak ovanpå vedförråd, tungt av snöfall, med snötyngda träd i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tokslut Tokslut skrev:
GAAAAHHHH!!! Tur jag gillar snö, men plåtskramlet väckte mig omuslimskt tidigt

[bild]
Bara "lösa" plåtar som flyttat sej lite i vinden eller nått tak som kommit ner?

F fribygg skrev:
Bara "lösa" plåtar som flyttat sej lite i vinden eller nått tak som kommit ner?
Har en tung gammal slipsten som låg uppepå, detta skulle bara vara provisoriskt undertiden sotningen skulle utföras och stege behövde ställas där dessa stod. Det glömdes bort...

Edit: bild

Lutande stege vid vedupplag, täckt med snö, och en tung slipsten ovanpå halvt avtäckt tak. Bakgrund av snöigt landskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.