A AndersS skrev:
Bytte lösenord i Webmail. Tog sedan och skrev in det nya i Thunderbird på en av datorerna, fungerar.
Så ska testa i den andra datorn senare.
Jag bytte inte lösenord. Allt kom igång utan att jag ändrade någon parameter. Troligen en slump att de fick igång servrarna samtidigt som du ändrade lösenord.

Problemen fortsätter, mobilen som fungerat hela dagen även med nytt lösenord börjar nu på nytt krångla.👎 Anger lösenord men upphör inte att fråga efter det.
Börjar tro att man läser tillbaka backuper och att man inte löst problemen, hum är det bara tidigare elproblem som var orsaken...

Det är en del som tyder på en hög grad av "trial and error" av mindre kompetent personal. Bl a den mycket långa tid som det tar att få igång servrarna tyder på brist på rutiner och kompetens. Förra gången låg det nere ca en vecka. Hur är det möjligt att prestera så dåligt?

Jag har fått fem mail under eftermiddagen idag. 17:37 skickade jag ett test test-mail till mig själv från Thunderbird. Test-mail kom fram snabbt till webmail.telia.com. Det har efter 20 minuter inte kommit fram till Thunderbird.

Här är orsaken:
ping mailin.telia.com
PING mailin.telia.com (81.236.55.177) 56(84) bytes of data.
^C
--- mailin.telia.com ping statistics ---
313 packets transmitted, 0 received, 100% packet loss, time 319498ms

ping mailout.telia.com
PING mailout.telia.com (81.236.55.178) 56(84) bytes of data.
64 bytes from new-mailout.telia.com (81.236.55.178): icmp_seq=1 ttl=244 time=3.37 ms
64 bytes from new-mailout.telia.com (81.236.55.178): icmp_seq=2 ttl=244 time=13.3 ms
64 bytes from new-mailout.telia.com (81.236.55.178): icmp_seq=3 ttl=244 time=2.96 ms
64 bytes from new-mailout.telia.com (81.236.55.178): icmp_seq=4 ttl=244 time=2.80 ms
64 bytes from new-mailout.telia.com (81.236.55.178): icmp_seq=5 ttl=244 time=3.36 ms
64 bytes from new-mailout.telia.com (81.236.55.178): icmp_seq=6 ttl=244 time=2.96 ms
64 bytes from new-mailout.telia.com (81.236.55.178): icmp_seq=7 ttl=244 time=2.68 ms
64 bytes from new-mailout.telia.com (81.236.55.178): icmp_seq=8 ttl=244 time=2.64 ms
^C
--- mailout.telia.com ping statistics ---
8 packets transmitted, 8 received, 0% packet loss, time 7012ms
rtt min/avg/max/mdev = 2.642/4.258/13.278/3.418 ms

0% packet loss, time 319498ms

Inkommande server är tydligen nere igen. Kom att tänka på Telias fåniga reklam "det här är inte Telia" 😂

• Haha
kashieda
  • Laddar…
T TommyC skrev:
Här är orsaken:
ping mailin.telia.com
Och du vet att dessa ska svara på ping?

Varför svarar bara den ena tror du? Jag vet inte.

T TommyC skrev:
Varför svarar bara den ena tror du? Jag vet inte.
Inte jag heller. Jag har inte minsta susning om hur Telia konfigurerar sin utrustning.

GAAAAH!

• Gilla
  • Älska
tveksamt och 3 till
  • Laddar…
Gaaaahhhhh!
Hade fått i uppdrag av min syster som är rörelsehindrad att åka och köpa en ny och enkel knapptelefon då 2g nätet slogs av. I dag skulle den hämtas hos Power men det blev återköp då den inte stödjer nödsamtal och därför blockeras. Frågade uttryckligen om den gick att använda med Telenor kontantkort och fick ett jakande svar men så var tydligen inte fallet. Har fått åka från ena ändan av staden till den andra flera gånger i onödan och lagt ner en massa tid i onödan. Power har fått recensioner om att den inte fungerar men fortsätter ändå sälja den.🤬👿

• Ledsen
  • Arg
Maria T och 6 till
  • Laddar…
galento
hsd hsd skrev:
Arla har stängt av gården för mjölk leverans
Ja såg på nyheterna , såg även en regskylt på en traktor på gården som var reggad på kid lantbruk ab Köpingsvik.
SEJ289. Hoppas dessa aldrig får hantera djur igen.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
hsd
En gripen för grovt djurplågeri
På tv4 sågs en tungt lastad djurtransport lämna gården

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Skulle slakterier ha glasväggar, skulle folk bli vegetarianer.

• Haha
  • Älska
Dilato och 1 till
  • Laddar…
hsd
Gaaahhhh
Köpte ett gäng flyttlådor på Biltema ,kraftga 80 liter 80 kg , äntligen lådor som håller lite mer
Gaaaahhh lådjävlarna tålde inte ens att vikas upp
Kartong kant uppvikt, visar trasig flyttlåda från Biltema.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vikta pappkartonger från Biltema som inte klarade belastning, liggande på ett golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Wow
  • Ledsen
  • Haha
Isakare och 4 till
  • Laddar…
J
Intet Intet skrev:
Skulle slakterier ha glasväggar, skulle folk bli vegetarianer.
Har en släkting som jobbade på Scan, han vägrade äta korv ifrån Scan..

Har en svingård i krokarna, 2000grisar på lika många kvadratmeter, ser väl aldrig dagsljus innan de åker på slakt.

• Ledsen
a.o.f
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Har en släkting som jobbade på Scan, han vägrade äta korv ifrån Scan..
Jag prao:ade på slakteri, påverkade inte mig det minsta

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.