1 656 494 läst ·
17 741 svar
1656k läst
17,7k svar
GAAAAHHHH!!!
Bytt och lött säger jag. Fast jag säger ofta "jag böt" istället för "jag bytte" men det beror väl på böjningen av t.ex flyta, snyta, knyta som är flöt, knöt och snöt.F Fluxor skrev:
En del ord har märkliga böjningar, beroende på dialekt, men bytat och lödat är mer än märkliga 😃
Smålänningar gör ju sitt yttersta för att låta totalt efterblivna (springer och gömmer mig nu)F Fluxor skrev:
Varför man ALDRIG ska använda Klarna!Alfredo skrev:
Fast i vissa fall har man inga större val. Ofta kan man välja mellan Klarna eller kortbetalning. Väljer man kortbetalning så står det likafullt Klarna på fakturan även om man försökt undvika dem.RoTe skrev:
Sen kan man givetvis rent teoretiskt välja bort alla leverantörer som har ihop det med Klarna men det kostar mer än det smakar tycker jag.
Jo men kortbetalning kräver inget konto osv osv det är bara klarna som ombesörjer kopplingen mellan ditt kort och säljaren, inget mer. Det används så gott som alltid en tredjepartsleverantör för kortbetalningar.Alfredo skrev:
Fast i vissa fall har man inga större val. Ofta kan man välja mellan Klarna eller kortbetalning. Väljer man kortbetalning så står det likafullt Klarna på fakturan även om man försökt undvika dem.
Sen kan man givetvis rent teoretiskt välja bort alla leverantörer som har ihop det med Klarna men det kostar mer än det smakar tycker jag.
Klarna:
Använd deras tjänst "få först, betala sen" Du får en faktura på 30 dagar från den dag du fått sakerna. Lägg in betalning omedelbart eller sista betalningsdag, det är ju valfritt.
Pengar tillbaka, ändrad summa mm justeras typ direkt.
Klarna drar pengarna från min bank, men har inte mitt kortnummer.
Jag handlar bara från butiker på nätet som har Klarna, var flera år sen jag lämnade ut mitt kortnummer på nätet.
Använd deras tjänst "få först, betala sen" Du får en faktura på 30 dagar från den dag du fått sakerna. Lägg in betalning omedelbart eller sista betalningsdag, det är ju valfritt.
Jag handlar bara från butiker på nätet som har Klarna, var flera år sen jag lämnade ut mitt kortnummer på nätet.
Har du begärt en återbetalning på hela beloppet betalat med faktura efter ~6 månader?Isakare skrev:
Klarna:
Om ja, så ska jag testa din teori.
Jag tror man hamnar i samma sits, efter den nu förändrade policyn
Medlem
· Västra Götaland
· 2 558 inlägg
Det var väl Roy i Macken som hotade med att svetsa bort en blå 240 som stod i vägen, har jag för mig.