27 297 läst ·
32 svar
27k läst
32 svar
Fuktstyrd badrumsfläkt med "basventilation"?
Hej, på denna tråd verkar det finnas den kunskap som jag behöver.
Jag ska koppla, Pax Fukt- och tidstyrning i mitt badrum till ett spjäll på vinden, som stryper ventilationen till resterande huset, när fukthalten blir för hög i badrummet (på så sätt drar fläkten, Pax 125, men all kraft ut fukten).
Funderar dock på hur man kopplar fuktstyrningen.
Är det, som jag tror, att jag kopplar fasen direkt till motorspjället (samt jord så klart), och nollan till "nr.4" på fuktstyrningen, samt från nr.5 till motorspjället?
Jag ska koppla, Pax Fukt- och tidstyrning i mitt badrum till ett spjäll på vinden, som stryper ventilationen till resterande huset, när fukthalten blir för hög i badrummet (på så sätt drar fläkten, Pax 125, men all kraft ut fukten).
Funderar dock på hur man kopplar fuktstyrningen.
Är det, som jag tror, att jag kopplar fasen direkt till motorspjället (samt jord så klart), och nollan till "nr.4" på fuktstyrningen, samt från nr.5 till motorspjället?
Klicka här för att svara