Har installerat en Habo ventit silent badrumsfläkt. Om jag vill att den ska starta såfort som möjligt vid lite fukt ska reglaget vara på min eller Max? Har hört båda delarna därför jag är osäker..

Bild på fläkten samt bild på manual.

• Manualsida för Ventit Silence-fläkt med instruktioner för justering av fuktsensor och timer.
  • Närbild av kretskortet i en Habo ventit silent badrumsfläkt med reglage för fuktinställning och kablar anslutna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
det märker du, åt ena hållet slår den troligen på hela tiden och åt andra hållet stannar den

B bhus2021 skrev:
det märker du, åt ena hållet slår den troligen på hela tiden och åt andra hållet stannar den
Jag får den inte att starta oavsett. Däremot vrider jag den till minimum nivån så börjar en blå och grön lampa lysa men fläkten startar inte. Vid Max så slocknar lysena

B bhus2021 skrev:
Okej det visade sig vara lågt på reglaget som fick fläkten att starta tidigt. Känns som beskrivningen säger tvärtom…

• Gilla
Ossian K Olsson
  • Laddar…
Någon som vet angående det här med kallrasskydd? Fläkten sitter monterad i taket och går upp genom vinden och ut i genom taket.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.