Har ett tvåplasnhus med källare och bara självdrag. Dusch + tvättstuga i källare. Det sitter en frånluftsfläkt i imkanalen ut i stora skorstenen, men brukar itne köra den.
Kan det vara en bra idé att ha en fuktstyrd fläkt som blåser ut fuktig luft? Jag vill inte att det skall var allt för mycket drag när det är torrt i dusch/tvättstuga, eftersom det går värme.
Funkar detta OK med självdrag? Tips på fläkt?