H håbbe1961 skrev:
Återvinningen ligger på frånluften då vill man inte att den påverkas på vägen till växlaren.
Det förstår jag, men hur mycket energi går förlorad på att transportera rumsluft genom ett rum i en kanal utan isolering?
Det handlar ju om ett delta-t på max två-tre grader.

D Disktrasan skrev:
Det förstår jag, men hur mycket energi går förlorad på att transportera rumsluft genom ett rum i en kanal utan isolering?
Det handlar ju om ett delta-t på max två-tre grader.
Man kan alltid tillämpa att göra avikelser beroende vart kanaliseringen exakt går och ej påverkas av andra faktorer.

R Runnis skrev:
Är tilluften även 12°C om du mäter temperaturen?

Mitt nya Heru 100 S EC visar nämligen inte riktigt sanningen. Frånluften kan omöjligt vara kallare än tilluften. Har ingen elvärmare igång.
[bild]
Det är ett känt problem med tempgivarna på nya Heru-aggregaten. Dra ett mail till Östberg-supporten så skickar dom en påse nya. Inga konstigheter att byta

• Gilla
Runnis
  • Laddar…
Boilerplate4U
G Gårsomregelbra skrev:
Det är ett känt problem med tempgivarna på nya Heru-aggregaten. Dra ett mail till Östberg-supporten så skickar dom en påse nya. Inga konstigheter att byta
Ännu vanligare att tempgivarna är felmonterade.

Boilerplate4U Boilerplate4U skrev:
Ännu vanligare att tempgivarna är felmonterade.
Det får ja kolla först innan ja ringer Östberg. Iofs har ja garanti så firman som monterade aggregat kan fixa det.
Verkningsgradsberäkningen blir lite fel som det är nu i displayen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.