105 605 läst ·
213 svar
106k läst
213 svar
Frugan och svärfar satte taklister. Går det att rädda detta?
Du kan använda en sådan som på bilden och såga in klotsen med en feinsåg och skjuta upp klotsen.4 40arskris skrev:Jag är ingen expert själv men hade aldrig satt upp det i vetskap att det är fel…
Själv hade jag ryggskott vid tillfället därav kunde jag inte hjälpa till.
Det är gips satt både i tak och på vägg så att lossa listerna kommer bli ett problem, eller?
Det stör mig något enormt att se detta varje dag och deras lösning är att fylla luckorna med vitt latexspackel. Vilket jag stoppat tillsvidare.
Finns det något sätt att få bort listerna utan att förstöra gipskivorna? Om inte hur hade ni förbättrat detta, är spackel en bra idé?
[bild][bild]
Hörnmousse kallar min son latexfog he he4 40arskris skrev:Jag är ingen expert själv men hade aldrig satt upp det i vetskap att det är fel…
Det är gips satt både i tak och på vägg så att lossa listerna kommer bli ett problem, eller?
Det stör mig något enormt att se detta varje dag och deras lösning är att fylla luckorna med vitt latexspackel. Vilket jag stoppat tillsvidare.
Finns det något sätt att få bort listerna utan att förstöra gipskivorna? Om inte hur hade ni förbättrat detta, är spackel en bra idé?
[bild][bild]v
Tidigare ägaren (färgexpert lustigt nog) till förra huset lämnade det precis så.
Som ungefär hälften i tråden säger funkar det att spackla igen det. Fyll upp med valfri gegga bakom, tejpa (eller var noggrann) och dra en tunn, snygg, rak latexfog. Sen en strykning takfärg så kommer ingen se det.
Tre tillfällen med torkning emellan, kanske fem minuters jobb varje gång.
Som ungefär hälften i tråden säger funkar det att spackla igen det. Fyll upp med valfri gegga bakom, tejpa (eller var noggrann) och dra en tunn, snygg, rak latexfog. Sen en strykning takfärg så kommer ingen se det.
Tre tillfällen med torkning emellan, kanske fem minuters jobb varje gång.
😂4 40arskris skrev:Jag är ingen expert själv men hade aldrig satt upp det i vetskap att det är fel…
[bild][bild]
"Måleri finish " . På tub likt Silicon, är lättare att applicera och bearbeta enligt min åsikt. Går bra att gömma sina och andras misstag med.4 40arskris skrev:Jag är ingen expert själv men hade aldrig satt upp det i vetskap att det är fel…
[bild][bild]