J
M Mickesyd25 skrev:
Tog in snickare som satt upp alla våra taklister. Även han svor över hur svårt det kan vara.
Så blir det väldigt lätt när man gerar!

FredrikR FredrikR skrev:
Säger kanske mer om snickaren än om valet av lister...
Utveckla gärna?

Sätt dit massor av målarfog!😉😁

• Gilla
MagHam
  • Laddar…
4 40arskris skrev:
Jag är ingen expert själv men hade aldrig satt upp det i vetskap att det är fel…

Själv hade jag ryggskott vid tillfället därav kunde jag inte hjälpa till.

Det är gips satt både i tak och på vägg så att lossa listerna kommer bli ett problem, eller?

Det stör mig något enormt att se detta varje dag och deras lösning är att fylla luckorna med vitt latexspackel. Vilket jag stoppat tillsvidare.

Finns det något sätt att få bort listerna utan att förstöra gipskivorna? Om inte hur hade ni förbättrat detta, är spackel en bra idé?

[bild][bild]
Du kan använda en sådan som på bilden och såga in klotsen med en feinsåg och skjuta upp klotsen.

• Vit taklist i hörn, kontrasterar mot grå vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Mats Carlsson. och 5 till
  • Laddar…
4 40arskris skrev:
Jag är ingen expert själv men hade aldrig satt upp det i vetskap att det är fel…

Det är gips satt både i tak och på vägg så att lossa listerna kommer bli ett problem, eller?

Det stör mig något enormt att se detta varje dag och deras lösning är att fylla luckorna med vitt latexspackel. Vilket jag stoppat tillsvidare.

Finns det något sätt att få bort listerna utan att förstöra gipskivorna? Om inte hur hade ni förbättrat detta, är spackel en bra idé?

[bild][bild]v
Hörnmousse kallar min son latexfog he he

• Älska
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 2 till
  • Laddar…
M Mickesyd25 skrev:
Utveckla gärna?
Inkompetent snickare.

• Gilla
Guzzi
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Inkompetent snickare.
Hur skulle du gjort?

M Mickesyd25 skrev:
Hur skulle du gjort?
Låtit bli att gnällt, om jag jobbar med det till vardags.
Det är lite lister, inte 10000 bitars pussel...

J jerk skrev:
Du kan använda en sådan som på bilden och såga in klotsen med en feinsåg och skjuta upp klotsen.

• Hörn av ett rum med mörka väggar och dekorativa taklister i en gammaldags stil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Lasse Bygging
  • Laddar…
hsd
J jerk skrev:
Snyggt 😉

• Gilla
Lasse Bygging
  • Laddar…
Tidigare ägaren (färgexpert lustigt nog) till förra huset lämnade det precis så.

Som ungefär hälften i tråden säger funkar det att spackla igen det. Fyll upp med valfri gegga bakom, tejpa (eller var noggrann) och dra en tunn, snygg, rak latexfog. Sen en strykning takfärg så kommer ingen se det.

Tre tillfällen med torkning emellan, kanske fem minuters jobb varje gång.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
4 40arskris skrev:

[bild][bild]
😂

4 40arskris skrev:

[bild][bild]
"Måleri finish " . På tub likt Silicon, är lättare att applicera och bearbeta enligt min åsikt. Går bra att gömma sina och andras misstag med.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
J
Nej nej aldrig silikon för det går inte att måla över!

• Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.