105 600 läst ·
213 svar
106k läst
213 svar
Frugan och svärfar satte taklister. Går det att rädda detta?
Du kan kolla YouTube klippet med texten nedan så kan du en bit in i klippet se hur han spacklar upp hörnorna. Samma princip kan du använda här. Sen får du så klart måla över allt.
Andra alternativet är att ta ner dem , göra om och göra rätt.
Andra alternativet är att ta ner dem , göra om och göra rätt.
Watch This Crown Moulding Being Built Directly on the Wall (Traditional Plaster Cornice)
Kul tråd, klockrent fall, "Strong independant woman"

Lämna det som det är och beröm frugan.
Hjälp sedan frugan tvätta all frugans vittvätt i 90 grader med en ny röd tröja. Fortsätt sedan och gör lite kycklingcevice till lunch till frugan. Lite nya gardiner kanske? Köp lite rosa sammet, klipp rakt av halvvägs till golvet och tejpa upp.
Finns massa andra sätt att lösa detta problem på, bara fantasin sätter gränser.
Lämna det som det är och beröm frugan.
Hjälp sedan frugan tvätta all frugans vittvätt i 90 grader med en ny röd tröja. Fortsätt sedan och gör lite kycklingcevice till lunch till frugan. Lite nya gardiner kanske? Köp lite rosa sammet, klipp rakt av halvvägs till golvet och tejpa upp.
Finns massa andra sätt att lösa detta problem på, bara fantasin sätter gränser.
Åh herre djävla gud. 😂
Lite svårt att ta det på allvar.
Ingen som behärskar Google?
Tar 2 sekunder att söka fram how to-videos.
Riv bort och gör om.
Är inget problem alls.
Bli inte dumsnål, utan köp mer list istället för att skarva med småbitar.
Edit - riv bort, kasta skiten och köp nytt.
Hyr en dyckertpistol en helg när du ska upp med den nya taklisten.
Lite svårt att ta det på allvar.
Ingen som behärskar Google?
Tar 2 sekunder att söka fram how to-videos.
Riv bort och gör om.
Är inget problem alls.
Bli inte dumsnål, utan köp mer list istället för att skarva med småbitar.
Edit - riv bort, kasta skiten och köp nytt.
Hyr en dyckertpistol en helg när du ska upp med den nya taklisten.
Redigerat:
Själv har jag gjort fyra mall-bitar för: innerhörn hö/vä och ytterhörn hö/vä.
Dom mäter exakt 200 mm från spets till kap. Då kan man hålla upp dom i perfekt hörnpassning, rita ett streck på väggen och sen lägga till dom 200 mm till vad man vill ha för listlängd.
Men framför allt...!
Ta med biten som representerar det man vill såga till gersågen som förlaga. På så sätt slipper man göra bort sig.
Dom mäter exakt 200 mm från spets till kap. Då kan man hålla upp dom i perfekt hörnpassning, rita ett streck på väggen och sen lägga till dom 200 mm till vad man vill ha för listlängd.
Men framför allt...!
Ta med biten som representerar det man vill såga till gersågen som förlaga. På så sätt slipper man göra bort sig.
Sätt i en spotlight gpr ej att rädda utan att byta ut del av list. Men lär bli lika fult4 40arskris skrev:Jag är ingen expert själv men hade aldrig satt upp det i vetskap att det är fel…
Själv hade jag ryggskott vid tillfället därav kunde jag inte hjälpa till.
Det är gips satt både i tak och på vägg så att lossa listerna kommer bli ett problem, eller?
Det stör mig något enormt att se detta varje dag och deras lösning är att fylla luckorna med vitt latexspackel. Vilket jag stoppat tillsvidare.
Finns det något sätt att få bort listerna utan att förstöra gipskivorna? Om inte hur hade ni förbättrat detta, är spackel en bra idé?
[bild][bild]
Ser att det är en list som du ska vinkla på ett speciellt sätt i gersågen tänk att bordet i sågen är vägg och bakkanten är tak då funkar det klockrent när du kapar till rätt längd ska det mätas exakt blir det inte riktigt tight så fyller du ut med latexfog4 40arskris skrev:Jag är ingen expert själv men hade aldrig satt upp det i vetskap att det är fel…
Själv hade jag ryggskott vid tillfället därav kunde jag inte hjälpa till.
Det är gips satt både i tak och på vägg så att lossa listerna kommer bli ett problem, eller?
Det stör mig något enormt att se detta varje dag och deras lösning är att fylla luckorna med vitt latexspackel. Vilket jag stoppat tillsvidare.
Finns det något sätt att få bort listerna utan att förstöra gipskivorna? Om inte hur hade ni förbättrat detta, är spackel en bra idé?
[bild][bild]