Jag har kommit över ett parti med blandade frässtål, det är olika profiler och dimensioner som synes på bilderna. Jag äger ingen vertikalfräs men funderar på att inhandla en och undrar vad jag behöver för att kunna använda dessa stål? Finns det någon "universalfräs" som kan funka?

• Blandade frässtål med olika profiler och dimensioner utspridda på ett arbetsbord, delvis i solljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Blandade frässtål i olika profiler och storlekar ligger utspridda på en sliten bordsyta.
    Skapa konto
  • Blandade frässtål med olika profiler och dimensioner ligger utspridda på ett bord.
    Skapa konto
  • Bilden visar en samling av olika frässtål i olika profiler och dimensioner, spridda på ett bord och i en trälåda.
    Skapa konto
Hej

I mitt tycke är stål av den här typen farliga att använda så jag skulle rekomendera dig att slänga alla dom här stålen.
Mvh
Jonas

• Gilla
Rickard.
  • Laddar…
En vertikalfräs är extremt mångsidig, men kan äta fingrar och händer utan att tveka. Att använda gamla icke godkända prylar för att spara pengar är inget jag skulle göra.

Om du köper en kutter för lösa skär för några tusen, så kan du enkelt komplettera med de skär du behöver för några hundra per kit.
Orange kutterhuvud för vertikalfräsning, med plats för utbytbara skär. Anpassad för träbearbetning och kompatibel med flera skärformat.
Skapa konto

https://cuttingtools.se/search?q=pofilstål

Det finns prisvärda paket med både kutter och stål, där det räcker med att du behöver något av skären för att det ska löna sig.

• Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
En vertikalfräs är extremt mångsidig, men kan äta fingrar och händer utan att tveka. Att använda gamla icke godkända prylar för att spara pengar är inget jag skulle göra.

Om du köper en kutter för lösa skär för några tusen, så kan du enkelt komplettera med de skär du behöver för några hundra per kit.
[bild]
[länk]

Det finns prisvärda paket med både kutter och stål, där det räcker med att du behöver något av skären för att det ska löna sig.
Kan bara hålla med. Inte bara risk för fingrarna utan också för livet. Till metallåtervinning omgående.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.