6 685 läst ·
34 svar
7k läst
34 svar
Frånluft ventilationen
Produkter som diskuteras: "spaltventiler"
Spaltventil F32 Fresh
För utanpåliggande montage
139 kr inkl moms
Läs mer
Javisst! sen kan begära full sjukersättning från försäkringskassan och knega extra som hantverkare svart..Sword skrev:Hej Norrland
Bostadsanpassningsbidrag ska vi ansöka om till vårt hus. Detta innebär att masn skaffar sig ett läkarintyg att man har svår allergi och att ett filter skulle underlätta livet i det nya huset. Detta tillsammans med en blanket skickas in till komunen som sedan beslutar om du är berättigad. Är du det så kommer de att betala filtret åt dig. Detta är samma bidrag som man kan få för att bygga t.ex. rullstolsramper och dylikt. Gå in på www.boverket.se och under rubriken "Bidrag och Blanketter", där finns det massor med info om bostadsanpassningsbidrag.
Lycka till
Det är väl för faan inte meningen att skattepengarna ska täcka dina värmekostnader!
Svar till Norrland:
Jag har sedan 1989 haft förvärmd tilluft till min vvx. Ca 25 m nedgrävd 125 mm slang. Slangen ser ut som ett dräneringsrör men utan hål. Har på vintern än aldrig haft minusgrader på luften som kommer genom slangen, vet visserligen inte vilket flöde jag har men det fungerar riktigt bra. Jag drog slangen i samband med att jag grävde ner avloppet till garaget, ca 1,50 - 2 m djup. Lutar mot huset hela vägen, tar in tilluften i källaren.
Jag har sedan 1989 haft förvärmd tilluft till min vvx. Ca 25 m nedgrävd 125 mm slang. Slangen ser ut som ett dräneringsrör men utan hål. Har på vintern än aldrig haft minusgrader på luften som kommer genom slangen, vet visserligen inte vilket flöde jag har men det fungerar riktigt bra. Jag drog slangen i samband med att jag grävde ner avloppet till garaget, ca 1,50 - 2 m djup. Lutar mot huset hela vägen, tar in tilluften i källaren.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden