29 079 läst ·
195 svar
29k läst
195 svar
Fotad i fartkamera i firmabil.
Allvetare
· Östergötland
· 4 362 inlägg
Ja det är den där förbannade säkerhetskontrollen jag alltid gör som alltid ställer till det för mig så jag blir 5-10 minuter sen och tvingas till en massa korkade omkörningar som ger en massa böter.S Styrman_jansson skrev:
Rkarlsson skrev:
Skulle jag hålla på med onödiga omkörningar så kommer jag kanske fram runt en minut tidigare. När jag svänger av mot jobbet så ligger ju fortfarande de bilar jag körde om lite bakom. Så är jag sen så skrattar de på jobbet så jag har börjat köra innan folk vaknat till och slipper således alltid trafik.S Styrman_jansson skrev:
Fördel i garaget, när man startar så ser jag om alla lampor funkar och bromsljus.Alfredo skrev:
Gå upp 5-10 minuter tidigare än de där 5-10 minuterna så är du i väldigt gott om tid
Visst för böveln kan det låta präktigt med att man ska nitiskt följa körbokens instruktioner, samt efter många års erfarenhet i trafiken utan att överträdelser begås. Men i detta fall var det ju den ursäkt som togs till, och med förväntan att få straffbefrielse. Det är ju DÄR det flagranta ligger och inte överträdelsen i sig som säkerligen utgick ifrån allmän ouppmärksamhet.
TöntS Styrman_jansson skrev:Amen du o store trafikpräst. Jag böjer mig för din allsmäktiga visdom. Jag lovar att aldrig någonsin missa en skylt på grund av;
- kraftig lokal dimma
- snö på skyltfronten
- uppmärksamhet på cyklande barn i närheten
- blockerad skylt av lastbilar i filen bredvid
- sol som helt plötsligt hittar ”luckan” bredvid backspegeln och solskyddet
Jag lovar genast botgöring och ska bättra mig genom att skaffa fler och automatiskt avbländande ögon, röntgensyn och montera en extern högtryckstvätt på mitt fordon som spolar av snö och skit från uppkommande skyltar.
Din ödjmuke tjänare,
/Trafiksyndaren.
Allvetare
· Östergötland
· 4 362 inlägg
Det är den absolut bästa metoden som även jag nyttjar när inte barn ska hämtas och lämnas…Rkarlsson skrev:Skulle jag hålla på med onödiga omkörningar så kommer jag kanske fram runt en minut tidigare. När jag svänger av mot jobbet så ligger ju fortfarande de bilar jag körde om lite bakom. Så är jag sen så skrattar de på jobbet så jag har börjat köra innan folk vaknat till och slipper således alltid trafik.
Allvetare
· Östergötland
· 4 362 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 299 inlägg
Varför bromsa om man ändå döljer ansiktet? Antingen funkar väl ”tricket” eller inte. Och tanken är väl att kunna köra för fort utan upptäkt.Boilerplate4U skrev:
Huruvida det är trafiksäkert att begränsa sitt eget synfält så samtidigt som man kör för fort och eventuellt fokuserar mer på fartkameran än vägen lämnar jag okommenterat.
Jo Waze använder jag mig av själv numera... så blir det rätt hastighet iaf vid alla hastighetsstolpar.Boilerplate4U skrev:
Sen den handfulla fortkörningar jag har beror främst på att man sitter och tänker på annat, bara att bita i suräpplet och betala.
En av fortkörningarna, manuell mätning fick en komplikation att polismannen skrev fel datum och det ledde till att han fick komma hem till mig och vi fick skriva en ny.
De allra flesta inser att de kört för fort, sen blir då en del rena rättshaveristerna, jag tror det är ytterst sällan något blir fel.
Allvetare
· Östergötland
· 4 362 inlägg
Kompi

Bättre med Tomtemask dåNötegårdsgubben skrev:
Varför bromsa om man ändå döljer ansiktet? Antingen funkar väl ”tricket” eller inte. Och tanken är väl att kunna köra för fort utan upptäkt.
Huruvida det är trafiksäkert att begränsa sitt eget synfält så samtidigt som man kör för fort och eventuellt fokuserar mer på fartkameran än vägen lämnar jag okommenterat.
Lite uä, men framöver kommer vi att möta varannan bil med olika maskeradutsmyckningar
pga polisernas egna möjligheter att mäta hastigheter via deras moderniserade kameror som registrerar och bötfäller automatiskt vid hastighetsöverträdelser
Jag kommer i alla fall att köpa aktier i Butterix.
Jag kommer i alla fall att köpa aktier i Butterix.