rostfritt är iallafall snyggast, och hur enkelt som helst att hålla rent. Till skillnad från trä tänker jag mig

ZOE skrev:
... zodiaq som bänkskiva. Zodiaq består av kvartsbaserat kompositmaterial och enligt återförsäljare är materialets basegenskaper att jämföras med natursten, men är överlägsen pga en hårdare,porfri yta ....
Vi skall börja bygga hus nu i november och funderar mycket på vad det skall bli för bänkskiva...

Har du ev några bilder på din Zodiaq skivan ? Och vem är det du har köpt den ifrån ?
Vad ligger priset på och hur många meter bänkskiva är det ?
Sorry.... många frågor :)

KristinM skrev:
Vi skall börja bygga hus nu i november och funderar mycket på vad det skall bli för bänkskiva...

Har du ev några bilder på din Zodiaq skivan ? Och vem är det du har köpt den ifrån ?
Vad ligger priset på och hur många meter bänkskiva är det ?
Sorry.... många frågor :)
Skivan är ca 4,65 m i L form. Har rundad sväng i L:et samt mjuka rundade hörn vid avslut. Underlimmad ho samt häll. Skivan kostade 12 300:-. Bilder har jag men tyvärr är jag ganska hjälplös när det gäller tekniska prylar :confused: så bilder kommer när jag kan få hjälp att ladda in dem i datorn. Skivan köpte vi genom ett sliperi & glasmästeri. Jag tror att maxlängden utan skarv är 3 m men det är inga problem då skarven är i stort sätt osynlig.

Nu blev jag jätteintresserad av Zodiaq.Ska nämligen bestämma mig snart ang kök!
Vill ha granit men det är för dyrt:(
Kan du fixa in bilderna?
Vilket glasmästeri var det ni köpte ifrån?

Dupont äger väl Corian och är väl i stort sett samma material d.v.s svårt att få bort rödvinfläckar mm.

MvH Jawen

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.