48 781 läst ·
222 svar
49k läst
222 svar
Förslag på bil med mycket hög komfort?
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 inlägg
Normalt gäller devisen att man får vad man betalar för men Toyota är ett solklart marknadsmisslyckande i den aspekten eftersom de är klart underprissatta. Ju fler som köper Toyota ju större efterfrågan och högre pris. Jag vill inte betala mera nästa gång jag byter bil.C crappyusrname skrev:
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 inlägg
Precis som du skriver fungerar det i praktiken men marknadsekonomisk teori hävdar att den "rationellt tänkande" kunden konkurrensutsätter enligt rationella argument. Vilket den inte gör.thomas33 skrev:
Men skit i det, det är inte poängen. Poängen är att köp gärna Mercedes eller liknande penisförlängare som trivs på verkstadsgolvet så att jag kan fortsätta köpa Toyota till ett billigare pris.
Själv tycker jag det är roligt att inte ens japanerna själva kör Toyota "Good quality but not so interesting" och det kan jag hålla med om. Det finns alltid undantag men Toyota är ett bra exempel på lådor att köra från A till B med en låg upplevd kvalitet och helt utan nöje, men med en hög mätbar kvalitet. Inte så konstigt heller, de är inte långt framme med nånting i produkten, men väl i produktionen. Förutom hybdriddriften.
Köp en beg. Lexus av större modell istället så finns det komfort och kvalitet. Och plast, men det beror ju på vad man har för preferenser.
Köp en beg. Lexus av större modell istället så finns det komfort och kvalitet. Och plast, men det beror ju på vad man har för preferenser.
Ja det är nog en bra beskrivning.
Citat ur TVs senaste lyx SUV test.
"XC90 och Touareg är väldigt bekväma bilar, men Lexus RX tar det till en ny nivå"
"Tyst och stolarna är sövande bekväma"
Annars jublar man inte över Lexusen.
Citat ur TVs senaste lyx SUV test.
"XC90 och Touareg är väldigt bekväma bilar, men Lexus RX tar det till en ny nivå"
"Tyst och stolarna är sövande bekväma"
Annars jublar man inte över Lexusen.
Självbyggare
· Stuga i Dalsland
· 358 inlägg
TV är ju ganska VW-vänlig för att uttrycka det milt..... Audi får en ny färg går före lansering av nya japanska bilar varje gång..
Så, Isakare, du som tittade på testet, Vad rackade dom ner på mer när det gällde Lexusen?
Så, Isakare, du som tittade på testet, Vad rackade dom ner på mer när det gällde Lexusen?
Typ allt...….som vanlig.
Lexusen är nog mer en bil för Amerikaner som vill softa runt, det görs nog inga större satsningar för Europa, det är en för liten marknad. Och hållbarhets kvalité ligger ju långt ner på listan i vår del av värden.
Lexusen är nog mer en bil för Amerikaner som vill softa runt, det görs nog inga större satsningar för Europa, det är en för liten marknad. Och hållbarhets kvalité ligger ju långt ner på listan i vår del av värden.
Självbyggare
· Stuga i Dalsland
· 358 inlägg
Tack! Biljournalister och musikjournalister är väldigt lika... och skockas lätt i flock. 
Självbyggare
· Stuga i Dalsland
· 358 inlägg
Små sandstränder,
små sjöar,
små äro människors sinnen.
Ej samtliga män
fingo samma visdom;
ovis överallt är enhälft.
små sjöar,
små äro människors sinnen.
Ej samtliga män