Status
Inte öppen för fler kommentarer.
P pmd skrev:
Eftersom det inte fanns palestinier 1948 så kan förstås inte "folkmordet på palestinierna" ha börjat redan då.
Det här är fel tråd, så jag påpekar bara att det inte har förekommit något folkmord på "palestiner".
Du kan välja att leka med ord, en vanlig trop bland sionister för att förringa fördrivningen och morden som människorna som bodde i området utsattes för då staten Israel bildades. Det kanske inte fanns några judar i Tyskland på trettio och fyrtiotalet vi byter bara namnet på dem så är problemet ur världen.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
P pmd skrev:
Av länderna du räknar upp tycker jag bara att Taiwan kan räknas som en fullvärdig demokrati, men det är ju helt riktigt att det landet inte har varit koloniserat av européer. Inte i någon större utsträckning, åtminstone.
De flesta känner bara till en namibisk politiker och det på grund av hans tyskklingande namn.

P pmd skrev:
Jag får lite konspirationsteoretiska vibbar av det där. Räknar du med Rothschild, World Economic Forum, Bilderberggruppen, Illuminati, George Soros, Sions vises protokoll och "mordet" på Nero?
Du glömde trilaterala kommissionen annars var det väl komplett. Mordet på Nero?, var väl självmord även om han inte hade mycket till val, tänker inte så ofta på Romarriket så någon mer insatt får svara.

Medan det ryskimperialistiska folkmordet på ukrainare fortsätter i ockuperade områden.......

• Gilla
  • Älska
kashieda och 1 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Av länderna du räknar upp tycker jag bara att Taiwan kan räknas som en fullvärdig demokrati, men det är ju helt riktigt att det landet inte har varit koloniserat av européer. Inte i någon större utsträckning, åtminstone.
Lite koloni var Taiwan på 1600-talet, bland annat med svensk ledare, men har sedan dess varit under asiatisk kontroll.

Sanktionerna lättas nu i viss mån, ryska skidåkare får tävla i såväl Os som i världscupen men inte under rysk flagg.

• Arg
ajn82
  • Laddar…
J
B Bitterhetsakademin skrev:
Sanktionerna lättas nu i viss mån, ryska skidåkare får tävla i såväl Os som i världscupen men inte under rysk flagg.
Det behövs då på herrsidan i längdåkning har norrmännen vart för överlägsna, säger inte detta i någon mening för att stötta vare sig Putin eller Ryssland utan för att sporten ska vara och handla om dom bästa i världen..

• Arg
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
Vi kan förbjuda svenska idrottare att delta i event som ryssar deltar i.

• Haha
  • Arg
Intet och 1 till
  • Laddar…
H HenrikHuslöse skrev:
Hur då?

J
H HenrikHuslöse skrev:
Det tror jag säkert att svenska myndigheter kan, som med mycket annat så krymper vår frihet för varje dag..

• Gilla
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Det tror jag säkert att svenska myndigheter kan,
Upprepar min fråga, hur då?

J
Alfredo Alfredo skrev:
Upprepar min fråga, hur då?
Det är väl om SS går in och ska markera, det har diskuterats bland norrmän och svenskar om att dom är för att bojkotta tävlingar om Ryssar tillåts tävla..
Tycker detta är befängt i en massa andra idrotter får dom ju tävla under neutral flagg..

• Gilla
Intet
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Det är väl om SS går in och ska markera
SS? Svenska staten, eller vad?

J Jansson69 skrev:
[länk]
[länk]
Hur skulle de kunna förbjuda någon att tävla i vad denne vill? Vad finns det för lagstöd för något sådant ingripande mot, som jag ser det, en individs grundläggande fri och rättigheter?

• Gilla
Bitterhetsakademin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.