16 607 läst ·
783 svar
17k läst
783 svar
Försäljning av Gripen, frysta ryska tillgångar mm
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Enheter ur Rosgvardiya deltog i invasionen av Ukraina. Rosgvardiya är ungefär hemvärnet.R RoAd skrev:
En lustig händelse var när ett dussin Rosgvardiyasoldater vägrade att korsa gränsen till Ukraina eftersom de inte hade sina pass med sig.
Medlem
· Uppland
· 2 255 inlägg
Varför tyckte du att det var viktigt att påpeka det?B Bitterhetsakademin skrev:
Så mycket viktigare då att vi hjälper Ukraina att vinna kriget då att landet kan ägna mer kraft åt att bygga upp demokrati.
Det är lite förvånande att Ungern hamnar så pass högt.B Bitterhetsakademin skrev:
Om jag hade blivit ännu mer förvånad hade jag nog kollat upp mätmetoden.
Jag försöker hålla mig till sanningen även om den inte alltid är bekväm. Den statistik jag refererar till är officiell men jag har inte i detalj granskat hur den tagits fram.P pmd skrev:Varför tyckte du att det var viktigt att påpeka det?
Så mycket viktigare då att vi hjälper Ukraina att vinna kriget då att landet kan ägna mer kraft åt att bygga upp demokrati.
Det är lite förvånande att Ungern hamnar så pass högt.
Om jag hade blivit ännu mer förvånad hade jag nog kollat upp mätmetoden.
Under november månad erövrade Ryssland ytterligare drygt sjuttio tusen hektar ukrainsk mark vilket i sammanhanget är relativt obetydligt, kriget har mer eller mindre kört fast med låsta fronter.
Snyggt! Missade denna men hade nog känt igen bilden om jag sett den. Det ser tyvärr ut så lite överallt där ryssarna har dragit fram. De behöver inte atombomber för det.P pmd skrev:
Nej, det där är en stad i Ukraina efter att ryssland "befriat den".B Bitterhetsakademin skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 161 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 161 inlägg
Jag får helt enkelt lita på dig här, för har aldrig hört talas om denne person ens..P pmd skrev:
Känner mig inte speciellt hotad av Ryssland, är mer orolig att gå ut på kvällen/natten i den stad där jag föddes och växte upp och när ens barn nu växer upp och ska på fest i den staden så känns det inte alls tryggt och det har ingett med Ryssland att göra..P pmd skrev: