Status
Inte öppen för fler kommentarer.
P
R RoAd skrev:
Bara en total idiot tror att man måste ta med hemvärnet för att en invasion ska kallas fullskalig.
Enheter ur Rosgvardiya deltog i invasionen av Ukraina. Rosgvardiya är ungefär hemvärnet.

En lustig händelse var när ett dussin Rosgvardiyasoldater vägrade att korsa gränsen till Ukraina eftersom de inte hade sina pass med sig.

• Gilla
RoAd
  • Laddar…
P pmd skrev:
Enheter ur Rosgvardiya deltog i invasionen av Ukraina. Rosgvardiya är ungefär hemvärnet.
Är det inte snarare en militariserad poliskår? Har en massa vapen och ägnar sig åt att misshandla demonstranter.

P
B Bitterhetsakademin skrev:
Ska vi vara petiga ges Ukraina hybridstatus och klassas inte som en fullvärdig demokrati.
Varför tyckte du att det var viktigt att påpeka det?
Så mycket viktigare då att vi hjälper Ukraina att vinna kriget då att landet kan ägna mer kraft åt att bygga upp demokrati.
Enligt Wikipedias artikel "demokratiindex" hamnar Sverige på tredje plats, Israel:31, det av många hatade Ungern under Orban:52, Ukraina:92, och Ryssland på en föga hedrande plats som nummer 150.
Det är lite förvånande att Ungern hamnar så pass högt.
Om jag hade blivit ännu mer förvånad hade jag nog kollat upp mätmetoden.

P
J Jansson69 skrev:
Ryssarna verkar vara generösa med sin tekniska support i alla fall😆
Bra kundtjänst! :-)

Dagens.se är dock lite sena på bollen. Det där hände för drygt två år sen.

P pmd skrev:
Varför tyckte du att det var viktigt att påpeka det?
Så mycket viktigare då att vi hjälper Ukraina att vinna kriget då att landet kan ägna mer kraft åt att bygga upp demokrati.

Det är lite förvånande att Ungern hamnar så pass högt.
Om jag hade blivit ännu mer förvånad hade jag nog kollat upp mätmetoden.
Jag försöker hålla mig till sanningen även om den inte alltid är bekväm. Den statistik jag refererar till är officiell men jag har inte i detalj granskat hur den tagits fram.

Jag försöker hålla mig till sanningen även om den inte alltid är bekväm. Den statistik jag refererar till är officiell men jag har inte i detalj granskat hur den tagits fram.
Det där var stora ord som inte direkt överensstämmer med din verksamhet här.

• Gilla
  • Älska
Abies koreana och 2 till
  • Laddar…
Under november månad erövrade Ryssland ytterligare drygt sjuttio tusen hektar ukrainsk mark vilket i sammanhanget är relativt obetydligt, kriget har mer eller mindre kört fast med låsta fronter.

R
P pmd skrev:
Det var en kuggfråga. Bilden visar inte en stad i Japan.
Snyggt! Missade denna men hade nog känt igen bilden om jag sett den. Det ser tyvärr ut så lite överallt där ryssarna har dragit fram. De behöver inte atombomber för det.
Ok, då blev jag lurad, Dresden?
Nej, det där är en stad i Ukraina efter att ryssland "befriat den".

• Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
R
Ingen har ljugit så mycket som dig i tråden.

• Gilla
  • Haha
Bitterhetsakademin och 1 till
  • Laddar…
Jag tycker Intet skall sluta med sina löjliga personliga meddelanden som han skickar när man inte håller med Putinpropagandan..

• Gilla
Peter787
  • Laddar…
R
H heimlaga skrev:
Jag tycker Intet skall sluta med sina löjliga personliga meddelanden som han skickar när man inte håller med Putinpropagandan..
Gör som mig och blockera. Gissar att det är samma förolämpningar som till mig så du kommer ju inte missa något intressant.

• Gilla
Peter787
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Ingen har ljugit så mycket som dig i tråden.
Sanningen är inte alltid väl sedd 😆.

R
Sanningen är inte alltid väl sedd 😆.
Du har flera gånger blivit ombedd att visa källor för det du påstått men vägrat. Då går det inte att anta annat än att du medvetet skriver något du inte har stöd för. Med andra ord ljuger du.

• Gilla
  • Haha
Intet och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
H heimlaga skrev:
Det går ju att anmäla PM också och då får Marlen reda på vad det står i meddelandena och kan ta till en lämplig åtgärd.

• Gilla
Lilak och 1 till
  • Laddar…
J
P pmd skrev:
Man hittar den i den ryska duman, bl.a.
Aleksej Pusjkov tycks vara utsedd till att raljera om den svenska russofobin.
Jag får helt enkelt lita på dig här, för har aldrig hört talas om denne person ens..
P pmd skrev:
Vi är alla hotade av Ryssland. Invasionshotet är inte överhängande, men Ryssland bedriver hybridkrig mot Europa.
[länk]
[länk]
Känner mig inte speciellt hotad av Ryssland, är mer orolig att gå ut på kvällen/natten i den stad där jag föddes och växte upp och när ens barn nu växer upp och ska på fest i den staden så känns det inte alls tryggt och det har ingett med Ryssland att göra..

• Gilla
Intet och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.